Remcylinder alp pd06

20 mei 2009 10:59 #1 door manoman2
Remcylinder alp pd06 werd gestart door manoman2
De vraag:
op de remcylinders (voorrem), dus de uitschuivende bussen in de remklauw, zit bij mijn model alp, pd06 1992, een kunststof plaatje als afdichting, ter grootte van een dubbeltje of zoiets. Haal je dat er af kijk je in de cylinder.
Waarvoor is dat. Volgens mij zitten die niet op alle modellen. Wellicht kun je zo met een tooltje de bus er met enige geweld uit trekken, als ie vast zit. Je kunt volgens mij heel goed zonder. Of toch niet?
Wie weet de technische achtergrond van deze constructie.
gr
Hans


Koeien roepen boeh!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mei 2009 08:42 #2 door RuuJan
Beantwoord door RuuJan in topic Remcylinder alp pd06
Ja, ik heb ze ook. Irritante dingen want ze flikkeren er ieder keer uit als je de remklauw terug wilt plaatsen na schoonmaken of vervangen van de blokken. Ik heb het er wel eens met Ad over gehad, maar ik weet eigenlijk niet meer wat hij toen zei.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mei 2009 09:41 - 21 mei 2009 09:44 #3 door manoman2
Beantwoord door manoman2 in topic Remcylinder alp pd06
Inderdaad merkwaardige constructie. Volgens mij dienen ze nergens voor, je kunt ze makkelijk weglaten. Ik heb ze (de Japanners zullen er toch wel een bedoeling mee hebben gehad) toch maar teruggeplakt met wat vloeibare siliconen pakkingkit. De cylinder van de achtterrem heeft het niet trouwens. En op andere Honda motoren (Deauville, NX, XR, CB ,SES150, ) heb ik ze ook nooit gezien. Bij de concurrenten trouwens ook niet. Nou ja, misschien horen we het nog een keer.

gr
hans

Koeien roepen boeh!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2009 01:46 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Remcylinder alp pd06
zijn van een keramische materiaal om minder doorgifte van warmte te geven

komen vaker voor bij merken als suzuki en bmw

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2009 11:52 #5 door manoman2
Beantwoord door manoman2 in topic Remcylinder alp pd06
Kijk, weer wat geleerd. Thnx!

Koeien roepen boeh!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2009 00:26 #6 door Herrie
Beantwoord door Herrie in topic Remcylinder alp pd06
Bij mij kwamen de 2 schijfjes eruit toen ik mijn blokje eruit haalde, ze hebben  volgens mij ook de functie om trillen tegen te gaan, ik heb ze met de metaalkant met remmenvet tegen de blokken gezet, mijn Transalp remt perfect en toch blijf ik me afvragen of die 2 grote dubbeltjes nu goed zitten???? Wel zag ik een beetje kit op het kunstsof gedeelte en in de cilinder vandaar dat ik ze met de metaalkant zo heb terug gezet. Vervelend dat die grote dubbeltjes nergens in de werkplaats boeken voorkomen. ???

Op de weg en als de weg weg is. Sleutelen op de weg en gelukkig soms lekker droog bij Ad.
Woon in centrum Den Bosch, mensen met stukken altijd welkom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.073 seconden