binnen band TL/TT markering, wanneer de binnen band vervangen?

08 mei 2014 17:14 #1 door TransAlpGhost
Ha,

:o zo leer je op een dag weer wat.
ik rijd al weer een ruime tijd, 1,5 banden setje lan, rond op TL(tubeless) banden, met een binnen band er in.
nu lees ik over een warmte ontwikkeling en iets snellere slijtage, hoe denken anderen er over,
het gaat om de Heidenau K60 scout, en deze zou ik weer willen bestellen.

en net zo belangrijk, hoelang rij je door op een binnen band, kennen deze ook DOT waardes en een maximale levensduur?

dank
Caspar

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2014 17:43 #2 door len_tour

Ha,

:o zo leer je op een dag weer wat.
ik rijd al weer een ruime tijd, 1,5 banden setje lan, rond op TL(tubeless) banden, met een binnen band er in.
nu lees ik over een warmte ontwikkeling en iets snellere slijtage, hoe denken anderen er over,
het gaat om de Heidenau K60 scout, en deze zou ik weer willen bestellen.

en net zo belangrijk, hoelang rij je door op een binnen band, kennen deze ook DOT waardes en een maximale levensduur?

dank
Caspar

Er zijn mensen die bij iedere wissel ook de binnenband doen. Ik zou gewoon kijken naar de band. Ziet het er versleten uit? Is het rubber niet meer soepel, vervangen. Wanneer de band nog goed is, gewoon er om laten zitten. Het is wel zo dat het rubber verouderd dus het houdt een keer op.

Qua warmte ja dat schijnt idd zo te werken maar ik heb met een K60 in Italie gereden en tijdens forse hitte ben ik over de peage gereden met 110/120km/u en heb geen probleem gehad.

Maar er komen vast wel meer reacties  ;)

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

08 mei 2014 18:21 #3 door Waffie
als de binnenband in goed staat is (niet geroest bijhet ventiel en vooral geen vouwen) kun je deze na het goed inpoederen met talk poeder en een klein beetje lucht weer opnieuw gebruiken.

echter de fabrikant bevelen bij iedere nieuwe band ook een nieuwe binnenband te gebruiken

rubber droogt uit en dat geld ook voor binnenbanden

maar alles naar de beslissing van de monteur
Bijlagen:

09 mei 2014 12:41 #4 door TransAlpGhost
Dank mannen, dank!

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

09 mei 2014 14:08 #5 door Miquel
Ik laat altijd een nieuwe binnenband monteren.

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015 en opnieuw lid vanaf 2026.

Transalp 600 1990
NC 750 X 2014

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.079 seconden