Voltmeter aansluit problemen

01 juni 2014 17:06 #1 door Sandor
Voltmeter aansluit problemen werd gestart door Sandor
Ik snap er effe niks van, ik hoop dat iemand of een logische verklaring heeft of beter nog een oplossing.

Ik heb vandaag mijn Honda voltmeter op mijn alp gezet.
Ziet er kek uit maar 1 probleem hij werkt niet.

Direct aansluiten op de +/_ van de accu en de wijzer slaat uit (12,3,v)
Op een + kabel aangesloten na het contactslot en op het frame ge-aard, doet hij het niet.
kabels die uiteindelijk op de voltmeter komen doorgemeten en daar staat wel spanning op (11v)

Voltmeter daarna weer op accu aangesloten en doet hij het weer wel.

Wat doe ik dan verkeerd?

Iemand suggesties?

Xl600 PD10
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2014 17:19 #2 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Voltmeter aansluit problemen
te kek een gewoon metertje meestal is het tegenwoordig digitaal met van die oplichtende cijfers, helaas kan ik je ook niet helpen maar als oldtimer terug is van de loopgraven krijg je zeker hulp

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2014 17:41 #3 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Voltmeter aansluit problemen
Is dat stukje frame kaal?

Heb je je contact wel aangezet? ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2014 17:47 #4 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Voltmeter aansluit problemen
Wat Pim zegt.
Je kan de invloed van de massa aansluiting ff omzeilen door de zwarte draad van de Volt meter rechtstreeks aan te sluiten op de min pool van de accu.
Heb je dan direct de zelfde waarde als bij directe aansluitng van de Volt-meter op de accu, weet je direct waar het probleem zit en zal je een beter massa aansluiting moeten maken.
Lost dit het niet op dan met een Multimeter eens de Volt waarde meten op de draad waar je hem op aangesloten hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2014 20:24 #5 door Sandor
Beantwoord door Sandor in topic Voltmeter aansluit problemen
massa, massa en nog eens massa.

Nieuw massapunt gezocht en presto hij doet het!
Bedankt voor het meedenken.

Xl600 PD10
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2014 20:30 #6 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Voltmeter aansluit problemen
Mooi dat het weer opgelost is!

Geinig metertje zo  8). Misschien ook nog op zoek naar eenzelfde soort metertje aan de andere kant? Tijdklokje ofzo  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2014 22:46 #7 door Sandor
Beantwoord door Sandor in topic Voltmeter aansluit problemen
Ja een leuk setje zou de cockpit wel compleet maken.
Analoog klokje, olietempmeter of zo iets.

Rondje google dan maar.

Voltmeter is mede mogelijk gemaakt door
Honda maritieme divisie.

Xl600 PD10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2014 23:01 #8 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Voltmeter aansluit problemen
Wil ik ook!
Heb je een linkje waar die te koop zijn?

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2014 08:59 #9 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Voltmeter aansluit problemen
Die goldwing meter gaat bij 14v in het rood (bad) maar 14v is voor een al,at, dero toch geen probleem??

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2014 11:59 #10 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Voltmeter aansluit problemen
Na 14V gaat hij het rood in. Zou ik nog niet angstig an worden maar misschien wel de multimeter erbij pakken.

Analoge teller (op die trilmachines van ons ;D ) heeft ook maar een beperkte nauwkeurigheid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2014 14:05 - 02 juni 2014 14:40 #11 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Voltmeter aansluit problemen

Die goldwing meter gaat bij 14v in het rood (bad) maar 14v is voor een al,at, dero toch geen probleem??


Heb er 1.5 jaar (ong. 35.000km) terug 1 op de alp gezet. Staat eigenlijk altijd op 14.8 volt en nog nooit problemen (afkloppen) gehad, dus lijkt erop dat die zonder problemen boven die 14 mag zitten.  ;) 8) AT van mn vader staat ook vaak boven de 14. (14.2 als ik het goed heb. Is toch verrekte lastig kijken zo vanaf mijn alp bij hem op de voltmeter tijdens het rijden.  >:D ;D)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2014 18:04 #12 door Sandor
Beantwoord door Sandor in topic Voltmeter aansluit problemen
Aal,
mijne komt van marktplaats.
Google op honda voltmeter en dan vind je ze bij boot winkels.
Weet niet wat ze normaal kosten, op de folders staan geen prijzen.

Danny,
Als je die meter voor je stuur uitslag op de fiets zet, zou ik direct eem platte pet op zettem en visticks gaan eten hahaha

Xl600 PD10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2014 23:05 #13 door Sandor
Beantwoord door Sandor in topic Voltmeter aansluit problemen
Ajay skipper! Steady she goes!
Hahaha

Xl600 PD10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.082 seconden