Bandenplaksetje binnenband

24 juni 2014 22:00 #1 door alexrv
Bandenplaksetje binnenband werd gestart door alexrv
Hallo,

mijn achterband van mijn xrv750 is lek en nu vroeg ik mij af of ik hem gewoon kan plakken met plakkers voor de fiets of dat ik stevigere plakkers en lijm nodig heb?

mvg

Alex

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juni 2014 22:17 #2 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Bandenplaksetje binnenband
Alex, die plakker van een fiets zal best even plakken maar is niet verstandig om te gebruiken.
Voor motorfiets banden gebruik je dezelfde plakkers als voor de binnenbanden van personenauto's.

Even langs bij een bandenboer in de buurt en voor een paar centen heb je dan een aantal plakkers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juni 2014 22:17 #3 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Bandenplaksetje binnenband
Meestal zijn ze iets groter en dikker  dan die van fiets
Die van een vrachtwagen heb ik ook wel eens gezien Die zijn echt mega

www.btndehaas.nl/machines-gereedschap/di...lakkers-no-2-tip-top

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juni 2014 23:57 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Bandenplaksetje binnenband

iedere bandenservice (euromaster, kwik fit, profyle tyre  kan je wel aan een plakkertje helpen.
en meestal is een model rematip top no 2 0f 3 groot genoeg.

als lijm kun je wel de solution uit de simsom reeks gebruiken maar maak bewerk het gaatje goed

dus altijd rond maken (alle gaatjes in een binnenband zijn een scheur) goed schoonmaken, en daarnij insmeren met  lijm en goed laten drogen

mocht je wensen dan heb ik hele leuke plaksetjes voor binnenbanden( rema tip top TT 12)

als je er tijd voor hebt kun je ook een plakkertje maken uit een oude binnenband
goed schoonmaken is het advies en beiden delen insmeren dus de binnenband met het gaatjes dat goed schoon en rond is en de plakker daarna  laten drogen

na droging beiden delen op elkaar brengen en goed aan drukken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2014 21:23 #5 door Cor @ Schiedam
Beantwoord door Cor @ Schiedam in topic Bandenplaksetje binnenband
Ik plak mijn banden gewoon met het setje voor de fiets.
Een fietsbandje wordt op druk gezet tot 9 bar.
Dan zal hij in onze brommers toch wel blijven zitten?
Wel met terug zetten wat talkpoeder gebruiken.

http://swhs.home.xs4all.nl/fiets/tests/bandenlichters/simson-plakkers.jpg

There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2014 21:36 #6 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Bandenplaksetje binnenband
ik vind persoonlijk plakken een noodreparatie, zou liever een nieuwe binnenband erin zetten, geeft toch meer vertrouwen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2014 22:18 #7 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Bandenplaksetje binnenband
onzin... als de reparatie deskundig is uitgevoerd zal deze  plek sterker zijn dan ooit tevoren

de binnenband kan kan wel klappen maar de plakker blijft heel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2014 22:25 #8 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Bandenplaksetje binnenband
@ Waffie

ik ben vooral nieuwsgierig hoe je het gat dan rond maakt?

gelukkig nog niet nodig voor de motorische fiets maar nuttige info wat mij betreft 8)

groet
Caspar

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2014 22:29 #9 door Bikkel
Beantwoord door Bikkel in topic Bandenplaksetje binnenband

@ Waffie

ik ben vooral nieuwsgierig hoe je het gat dan rond maakt?

gelukkig nog niet nodig voor de motorische fiets maar nuttige info wat mij betreft 8)

groet
Caspar


ik antwoordt maar even
gewoon op de scheur/gat dubbel vouwen en met een gaatjes tang (de kleinste)
een half rond stukje eruit drukken, open vouwen en je hebt een klein rond gaatje
;)

NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2014 23:57 #10 door alexrv
Beantwoord door alexrv in topic Bandenplaksetje binnenband
Ik heb inmiddels een reparatiesetje besteld bij japparts. Gelukkig had ik nog een binnenband liggen van een set wielen die ik een keer 2e hands had gekocht, dus heb ik de binnenband daarvan er in gezet.

Het kost wel bloed, zweet en tranen om ff een binnenbandje te wisselen, maar met het juiste gereedschap is het allemaal gelukt. Echter als ik iets maak aan mijn motor dan gaat er vrij snel al weer iets anders kapot... Bij het terugplaatsen van mijn band brak er een remblokje af, het frictiemateriaal van de houder....

Binnenkort ga ik mijn buitenbanden vervangen en ik heb nu anakee 2 banden erop liggen. Echter zijn deze amper meer verkrijgbaar, nog wel ergens een site gevonden waar hij nog op staat voor 120 euro. Heb van een kennis vernomen dat de heidenau k60 ook prima zijn en lang meegaan. Weet iemand wat het verschil tussen deze twee is? Van de zomer ga ik samen met vriendin + touratech koffers + alles wat er nog meer bij past, op vakantie. Het gewicht gaat dan eerder richting die van een auto en zoek nu een band die dat allemaal aankan zonder te gaan dansen in de bochten. Iemand een suggestie? En kan ik dan het beste een 130 of 140 achterband nemen?

Alvast bedankt!

Groet Alex

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2014 09:35 #11 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Bandenplaksetje binnenband

.. Bij het terugplaatsen van mijn band brak er een remblokje af, het frictiemateriaal van de houder....

beter tijdens repareren dan tijdens het rijden !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2014 10:05 #12 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Bandenplaksetje binnenband

ik antwoordt maar even
gewoon op de scheur/gat dubbel vouwen en met een gaatjes tang (de kleinste)
een half rond stukje eruit drukken, open vouwen en je hebt een klein rond gaatje
;)


::) "gaatjes tang zit niet in mijn kist anders had ik dit echt wel bedacht hoor duh huh"  ::)  :o

dank, soms is het leven heel simpel! dank!

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2014 00:15 #13 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic Bandenplaksetje binnenband
De Heidenau K60 is een prima band.
De levensduur haalt het niet bij wat je gewend bent van de Anakee-2.
Of het voor jou de juiste keuze is hangt af van hoe jeje motor gebruikt en waarvoor.
En wat verwacht je van een band.


Er zijn zeker een aantal banden die een goede vervanger zijn voor de Anakee-2 laat je goed informeren.
en maak dan een keuze.


Groet Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2015 13:13 #14 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Bandenplaksetje binnenband
wat off topic maar ik ga met vriendin en koffers en tassen en regenpal naar Engeland en Schotland (en met het gewicht van een auto dus) en dat doe ik op mijn 3de setje k60 scout banden onder een xl650v
Bij nette banden spanningen heb ik het laatste setje vervangen bij 17k( had het risico nog wel kunnen nemen maar ben blij dat niet gedaan te hebben want de biba's bleken hun ventiel zat te zijn  :o .)

met een wat lagere banden spanning is de grip enorm maar dan slijten ze we veel veel sneller.

naja off off topic, ik kan geen vergelijking maken met de anakee maar ik vind het een fijne band.

neem je ook een plakset mee?

Ik heb inmiddels een reparatiesetje besteld bij japparts. Gelukkig had ik nog een binnenband liggen van een set wielen die ik een keer 2e hands had gekocht, dus heb ik de binnenband daarvan er in gezet.

Het kost wel bloed, zweet en tranen om ff een binnenbandje te wisselen, maar met het juiste gereedschap is het allemaal gelukt. Echter als ik iets maak aan mijn motor dan gaat er vrij snel al weer iets anders kapot... Bij het terugplaatsen van mijn band brak er een remblokje af, het frictiemateriaal van de houder....

Binnenkort ga ik mijn buitenbanden vervangen en ik heb nu anakee 2 banden erop liggen. Echter zijn deze amper meer verkrijgbaar, nog wel ergens een site gevonden waar hij nog op staat voor 120 euro. Heb van een kennis vernomen dat de heidenau k60 ook prima zijn en lang meegaan. Weet iemand wat het verschil tussen deze twee is? Van de zomer ga ik samen met vriendin + touratech koffers + alles wat er nog meer bij past, op vakantie. Het gewicht gaat dan eerder richting die van een auto en zoek nu een band die dat allemaal aankan zonder te gaan dansen in de bochten. Iemand een suggestie? En kan ik dan het beste een 130 of 140 achterband nemen?

Alvast bedankt!

Groet Alex


Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2015 21:37 - 19 juli 2015 21:42 #15 door kees
Beantwoord door kees in topic Bandenplaksetje binnenband

Die van een vrachtwagen heb ik ook wel eens gezien Die zijn echt mega


Ja gaaf he  ;D  Ik heb zo'n 12cm-ding wel es in me handen gehad.

als je er tijd voor hebt kun je ook een plakkertje maken uit een oude binnenband
goed schoonmaken is het advies en beiden delen insmeren dus de binnenband met het gaatjes dat goed schoon en rond is en de plakker daarna  laten drogen

na droging beiden delen op elkaar brengen en goed aan drukken


Ja dat is zo heel goed mogelijk. Maar alle keren dat bij mij op die manier werd geplakt, ging de band na plakken een half uurtje in een DIY-pers met een strijkijzer. Om vulcaniseren te optimaliseren?

Ik plak mijn banden gewoon met het setje voor de fiets.
Een fietsbandje wordt op druk gezet tot 9 bar.
Dan zal hij in onze brommers toch wel blijven zitten?


De load op een motorband is toch wel even wat anders dan een fiets. Ook de opgewekte wrijvingswarmte.

ik vind persoonlijk plakken een noodreparatie, zou liever een nieuwe binnenband erin zetten, geeft toch meer vertrouwen.


Nergens voor nodig. Ik heb weel eens 30.000km gereden met een 7x geplakte biba. Ik verving die binnenband (onnodig) bij de eerstvolgende nieuwe achterband.

onzin... als de reparatie deskundig is uitgevoerd zal deze  plek sterker zijn dan ooit tevoren
de binnenband kan kan wel klappen maar de plakker blijft heel


Eensch. Waffie is óók a true believer  ;D

Echter als ik iets maak aan mijn motor dan gaat er vrij snel al weer iets anders kapot... Bij het terugplaatsen van mijn band brak er een remblokje af, het frictiemateriaal van de houder....


Geef jezelf in dit geval niet de schuld, dat is ouderdom, of slechte kwaliteit materiaal.

Heb van een kennis vernomen dat de heidenau k60 ook prima zijn en lang meegaan.


en

De Heidenau K60 is een prima band.


en

(..) en dat doe ik op mijn 3de setje k60 scout banden onder een xl650v (..) ik vind het een fijne band.


IK weetz, mening en ervaring zijn subjectief, zo ook de mijne. Ik heb er ook ene gehad, en ik vond het zo'n grafband. Qua grip wat onbetrouwbaar. Droog, nat. Hij had altijd wel zo zijn momentjes, zeg maar. Ruim voor hij aan vervanging toe was heb ik hem in de kliko gemikt.


On topique: het reparatiemateriaal van Rema, de TipTop-lijn, wordt ook door professionals gebruikt. Eersteklas materiaal! Een goed geplakte band is letterlijk 'zo goed als nieuw' en kan je zorgeloos mee rondrijden. En, zoals TransAlpGhost heeft gemerkt, het is niet overal zomaar te krijgen. Ik heb om die reden de verschillende maten tegenwoordig in doosjes tegelijk op voorraad. Maar, via Waffie kan het blijkbaar een stuk makkelijker  ;)

Waar ook al even lastig aan te komen is, maar onlosmakelijk verbonden met iedere zichzelf respecterende plakset, de ventielschroevendraaier!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2015 00:33 #16 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Bandenplaksetje binnenband
Betekent dit dat er in een  nieuwe binnen band geen ventiel zit?

En met nat droog verschil ja dat is wel een beetje waar maar als het droog is raakt ook mijn bijrijderhaar schoen het asfalt.

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2015 18:38 #17 door kees
Beantwoord door kees in topic Bandenplaksetje binnenband
Nee in een nieuwe biba zit gewoon een ventiel.

Maar, er blijft altijd lucht in de biba zitten en dat maakt uitnemen of inproppen soms lastiger. Als je het ventiel eruit draait drukt hij zich zelf leeg. Ook het oprollen zonder ventiel geeft een mooi klein pakvolume. Daarna draai je het ventiel er weer in.

En soms is je band plat, niet omdat die lek is maar, omdat het ventiel niet meer lekker is, of iets los zit. Kan allemaal.


Verder ook wel handig (maar geen must), een biba doortrek tooltje (zgn. ventieltrekker).

http://www.datona.nl/ventieltrekker.html

Daarvoor heb je dan wel weer een ventielschroevendraaiertje nodig. Is een staaldraadje met handvatje en een ventieldraad eraan. Die draad steek je door het velggat, en dan draai je hem in het ventielgat. Tijdens de biba inproppen, trek je aan de draad en dan komt hij mooi voor het velggat te liggen. Met dikke vingers als de mijne, een handig hulpje  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.125 seconden