Carburateurs reinigen

07 dec 2014 11:38 #21 door Mr Blue
Beantwoord door Mr Blue in topic Carburateurs reinigen
De sproeiers zijn we schoon nu vermoed ik maar ik zal dat toch pas praktisch kunnen checken na heropbouw. Aan de hand van hoe hij dan loopt kan ik nog overwegen de bougies te vernieuwen alhoewel die net vers zijn. Carbs laten syncen is dan ook nog een optie maar eerst maar eens verder met ontmantelen. Dank zover.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2014 11:54 #22 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Carburateurs reinigen
Sproeiers kun je toch gewoon tegen het licht houden en erdoorheen kijken? Gaatje moet mooi rond zijn. :P

Syncen stelt niet zo heel veel voor, maar moet je doen nadat de kleppen gesteld zijn. Als je dat tegen die tijd nogsteeds wilt en je motor rijd weer moet je even een gil geven. Binnen de club zijn er leden met vaccuum meters etc, heb ik ook liggen. Hoef je niet voor naar de motorzaak :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2014 15:03 #23 door kees
Beantwoord door kees in topic Carburateurs reinigen
Een bougie die goed blauw vonkt is in principe goed. Het was maar een voorbeeld..


Doe dit item zo goed als je nu kunt. Het resultaat komt pas later.

Je kunt de naaldhoogte controleren. In je wph staat in welke groef die moet staan.

Je kunt ook de sproeiermaten nog controleren (staat erop).

Omdat er menschen (als ik) zijn die daar mee rommelen.

Dan heb je een ijkpunt voor jezelf.


Tegen de tijd dat je gaat opbouwen, neem je zaken als klepspeling etc. gewoon mee en dan heb je alle voorwaarden gecontroleerd en daarmee de best mogelijke uitgangspositie gecreerd..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 dec 2014 23:32 #24 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Carburateurs reinigen
Mocht je het nog willen weten: De naald demonteer je door een schroef ong. een viertal millimeter in de middelste buis te draaien, en hier aan te trekken. Als het goed is heb je c.a. 6 geschikte schroeven liggen; de twee grote zwarte deksels zaten er mee vast.  ;).

Naaldhoogte is bij originele naalden trouwens niet instelbaar. Slijten doen ze in de praktijk ook niet. Lekker laten zitten dus.

Kwartslag-draaien verhaal gaat wél op voor de RD03 en RD04, en volgens mij alle transalp-modellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.149 seconden