Project P(oedercoat)

20 dec 2014 11:39 #21 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Project P(oedercoat)
sorry dat ik daar nu pas mee kom (gewoon niet aan gedacht) maar heb al eens carterhelften gepoedercoat en dat liet op den duur los het blok werd te heet om de poeder daar te laten zitten, dan moeten ze speciale hoge temperatuurpoeder gebruiken en die zullen ze wel niet op voorrraad hebben. En aluminium moet je laten glasparelen (nooit stralen met grit) en dan zo laten of helemaal glanzend laten polijsten of met een spuitbus met een hittebestendige lak spuiten zoals in een ander topic behandeld is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2014 11:40 #22 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Project P(oedercoat)
wat wel zou kunnen de carterdelen laten emailleren dat blijft wel zitten ook op uitlaatbochten, uitlaatdempers blijven wel mooi met poedercoating

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2014 12:48 #23 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Project P(oedercoat)
Mooi die kennis over het stralen/coaten hier  8)

Ik zou die carterdeksels ook gewoon zelf spuiten (na het glasparelen) met hittebestendige lak (spuitbus) in een brons-achtige kleur. Zoiets als wat Brom heeft. Foto is in een ander topic voorbij gekomen. Gooi 'm d'r nog 's op Brom  :)
Dat staat erg mooi bij het zilvergrijs van de rest van het blok. Is m.i. mooier als matzwart!
Het RD03 blok heeft ook ongeveer die kleurencombi  8)

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2014 13:59 #24 door kees
Beantwoord door kees in topic Project P(oedercoat)
René,


Die helften op dat twinblok heeft mijn voorganger gedaan. Ik heb laatst een ander blok gemonteerd tijdens een totale overhaul. Ik heb alleen het grijs metallic gedaan.

Maar ik geloof dat hij dat met 2-K lak liet doen en die is ook te hard. Dat komt er ook weer vanaf later. Het is wel heel krasvast dus beschadigd niet snel.

Die andere foto is van mijn XR-blok toen ik die net klaar had. Ik heb me toen wild gezocht naar die RD-03 kleur, die ook op de latere modellen XR zat. Het is iets mat-geanodiseerds vlgs mij. Geen lak.

Dat heb ik met een spuitbusje gedaan, maar dat is dan weer helemaaaal niet sterk.


Kleinigheidje hou je altijd. Maar inderdaad, het staat wel lekker.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2014 15:07 #25 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Project P(oedercoat)
Ja mooi  :)

Oh, zou ook zomaar kunnen dat het origineel geanodiseerd is ja. Ik zal 's een keer kijken bij mijn 03 blok.

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2014 18:55 - 20 dec 2014 22:30 #26 door Mr Blue
Beantwoord door Mr Blue in topic Project P(oedercoat)
Oeh da's inderdaad wel mooi zo'n bronskleurtje op dat AT blok.

Maar flinke tegenvaller dat coating op aluminium op den duur niet blijft zitten. Was eerder wel aan het twijfelen tussen lakken of coaten maar begreep dat lak meer gevoelig is voor beschadigingen omdat het zachter is/blijft. Zou ik moeten kiezen tussen emailleren of anodiseren dan zou het de laatste worden. Maar daarover weer gelezen dat gegoten aluminium (t/o gefreesde produkten) zich niet goed laat behandelen. 

Als ik het zelf zou doen. Welke merk hittebestendige lak adviseren jullie dan? Of kent er iemand misschien een spuiterij waar ze dit voor een paar tientjes bij een grotere klus meenemen?


Wat betreft boutjes in de achterste dwarsbuis, graag een pic want ik begrijp je niet!  :)

Misschien moet ik ze maar effe hertappen. Heb ze nodig voor kofferrek

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2014 20:18 #27 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Project P(oedercoat)
Ik heb voor het blok al een keer eerder VHT lak gebruikt die keurig blijft zitten en nadat hij warm is geweest ook bestendig is tegen benzine en olie.
Dit is in allerlei kleuren verkrijgbaar en is prima te verwerken. Kun je heel goed zelf hoor.
Er zijn al meer leden die ervaring hebben met deze lak.

Ik kreeg alleen kortgeleden een reactie dat de lak alleen nog maar aan bedrijven wordt geleverd.
Maar het lijkt me dat daar wel een mouw aan te passen is.

www.vhtlak.nl/hittebestendig/

foto zegt meer dan woorden.
Intussen zit de lak er al 2 jaar op en houd het prima.





Suc6


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2014 21:34 #28 door Mr Blue
Beantwoord door Mr Blue in topic Project P(oedercoat)
Tsja soms moet je met bewijsmateriaal om je oren geslagen worden  ;) Mooi resultaat trouwens

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2014 23:20 - 24 dec 2014 01:41 #29 door Mr Blue
Beantwoord door Mr Blue in topic Project P(oedercoat)
Ben er wel zo'n beetje klaar veur. Afspraak om te coaten staat gepland voor 7 januari en dan gaan we naar Nijkerk. Lekker als een malloot

... een dag daar achter je frame aan lopen. :P


;D

Oja ik wil een setje konische balhoofdlagers met rolletjes ipv balletjes. Wie weet waar ze de juiste hebben voor de RD07? Of zijn die ook via het forum te bestellen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2014 10:15 #30 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Project P(oedercoat)
zou het bij Ad Mies proberen en anders op Ebay in Duitsland worden ze vaak aangeboden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 jan 2015 17:38 #31 door Mr Blue
Beantwoord door Mr Blue in topic Project P(oedercoat)

Ik heb voor het blok al een keer eerder VHT lak gebruikt die keurig blijft zitten en nadat hij warm is geweest ook bestendig is tegen benzine en olie.
Dit is in allerlei kleuren verkrijgbaar en is prima te verwerken. Kun je heel goed zelf hoor.
Er zijn al meer leden die ervaring hebben met deze lak.

Ik kreeg alleen kortgeleden een reactie dat de lak alleen nog maar aan bedrijven wordt geleverd.
Maar het lijkt me dat daar wel een mouw aan te passen is.

www.vhtlak.nl/hittebestendig/

foto zegt meer dan woorden.
Intussen zit de lak er al 2 jaar op en houd het prima.





Suc6

Welke VHT-lak en welke kleur daarvan heb jij gebruikt om je blok te lakken? Ik twijfel tussen deze Engine Enamel www.vhtlak.nl/hittebestendig/product/mot...ron-antraciet-sp997/

Of deze Titanium Blue www.vhtlak.nl/hittebestendig/product-categorie/metallic-verf/

Nadeel van de 1e is dat er bij voorkeur nog lak overheen moet want is volgens mij vrij mat
Nadeel van de 2e dat het Titanium Blue niet helemaal overeenkomt met de rest vh blok. Om dat probleem te omzeilen zou ik dan goud of zwart metallic moeten kiezen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 jan 2015 18:56 #32 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Project P(oedercoat)
Ik heb deze gebruikt.

Aluminium universal (zilver) -SP127-

Komt er het dichtste bij maar is iets lichter van kleur


Het is maar wat je wilt.
Ik heb deze lak kaal gebruikt voor het hele blok.
De originele lak is niet te vinden qua kleurstelling en het voordeel van helemaal lakken is dan ook geen kleurverschil.
Realiseer je dat je op de meeste plekken kunt volstaan met goed vetvrij maken om de lak goed te laten hechten.
Als je het blok ernaast hebt liggen is dat heel goed te doen en krijg je het getoonde resultaat.
Tussen de lamellen van de cilinders is het meeste werk, maar ook daar is goed ontvetten en eventueel een koperborsteltje voldoende

Ik heb geen glans toplaag gebruikt en afhankelijk wat je mooi vind is het ook niet nodig.
Veel meer glans krijg je daar trouwens ook niet mee.
Zoals je kunt zien op foto 2 valt dat mat wel heel erg mee.

Ik heb in elk geval nog geen moment spijt van deze lak gehad.

Suc6 en we zien het resultaat straks graag hier.






PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 jan 2015 15:29 #33 door Mr Blue
Beantwoord door Mr Blue in topic Project P(oedercoat)
Ah dus jij heb ook niet de Metallic versie. Dan ga ik voor Antraciet denk ik want kleurverschil tussen Titanium Blue en de originele kleur van het blok ga ik hoogstwaarschijnlijk niet trekken. Dank voor de aanvullende info enneh, de foto's blijven komen tot ie weer rijdt. Al is het maar om te vragen hoe hij in godesnaam weer in elkaar moet. 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 jan 2015 19:03 #34 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Project P(oedercoat)
Origineel is ook niet metallic toch.
Of toch wel ???

Maar je roept maar. Heb alle foto's nog van sloop tot opbouw
Suc6

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 jan 2015 20:39 #35 door kees
Beantwoord door kees in topic Project P(oedercoat)
Blue heeft een twin toch?

Die hebben een donkergrijs metallic coating op het blok  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 jan 2015 23:32 #36 door Mr Blue
Beantwoord door Mr Blue in topic Project P(oedercoat)
  ::)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2015 08:50 #37 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Project P(oedercoat)

Blue heeft een twin toch?


Och, je wordt wat ouder heh  ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2015 12:03 #38 door Mr Blue
Beantwoord door Mr Blue in topic Project P(oedercoat)
Vraag over de onderste zijgaten in het frame (zie plaatje)
Er zitten van boven naar beneden 5 gaten in een S-vorm. Ik weet dat ik de gaten voor de achterasmoer (gat 1 boven) af moet dichten omdat na coaten anders de diameter mogelijk te klein wordt. Gat 5 (onderste links) is voor middenbok en moet denk ik ook verfvrij blijven. Daar schuift een bus in wat net paste.

En die drie overige gaten er tussenin? Moet ik daar nog iets mee? De onderste rechts hoeft niet dicht lijkt me.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2015 13:24 #39 door kees
Beantwoord door kees in topic Project P(oedercoat)
Onder rechts is en holle framebuis meen ik.

Die twee kleine erboven hebben schroefdraad om de steps te monteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2015 16:27 #40 door Mr Blue
Beantwoord door Mr Blue in topic Project P(oedercoat)
De step rechts heeft maar een bout en een staafje die in het andere gat steekt. Links zitten er twee bouten inderdaad. Es kijken hoe we die (uiteraard afwijkende schroefdraadmaat) gaan aanpakken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.257 seconden