Project P(oedercoat)

19 jan 2015 11:45 #61 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Project P(oedercoat)
Sopje kan ook, gewoon goed drogen naderhand en sowieso niet te lang open en bloot laten liggen.
Maar een teiltje (was)benzine werkt beter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2015 21:09 - 19 jan 2015 21:11 #62 door kees
Beantwoord door kees in topic Project P(oedercoat)

Sopje kan ook, gewoon goed drogen naderhand en sowieso niet te lang open en bloot laten liggen.
Maar een teiltje (was)benzine werkt beter.


Weetzz. Maar benzine is per liter echt STUKKEN goedkoper..


Al het (warm) water wat je verbrast, hangt ook een prijskaartje aan  ;). Geloof me, zo'n compressortje wordt je beste vriend op den duur!  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2015 21:30 #63 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Project P(oedercoat)
Sowieso. Aan het sleutelen: vuiligheid? BWAAAAP, weg.

Als je veel aan je eigen spul werkt doen dat soort kleine dingetjes je goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2015 11:27 - 21 jan 2015 11:47 #64 door Mr Blue
Beantwoord door Mr Blue in topic Project P(oedercoat)
En zoals gewoonlijk bij shit waar ik niet goed thuis in ben kom momenteel ik iets tegen waar ik me even geen raad mee weet.
Het gaat om de koppelingsdeksel waar twee naaldlagers in zitten met een rubberen ring ter afsluiting.
Die rubberen ring is naar zijn moeder gestraald dus wil ik deze 'even' vernieuwen.. Ik krijg het kreng echter niet in één stuk eruit.
Mogelijk vastgesmolten of iets maar ik wil dit dus wel schoon hebben voor ik verder kan.

Iemand heldere ideeen hoe dit gat met rubberresten goed schoon te krijgen zodat er netjes een nieuwe afdichting in kan?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2015 12:06 - 21 jan 2015 12:20 #65 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Project P(oedercoat)
Dat is de rechter deksel? Dus dit is de keerring waar het ontkoppel-armpje naar binnen gaat? Als dat gat niet afgedekt was met stralen zul je waarschijnlijk die lagertjes ook moeten vervangen. Als daar grit in gekomen is gaan ze heel snel stuk.

Normaal gesproken wip ik dit soort keerringen er met een schroevendraaier uit. Voorzichtig proberen bij de onderkant te komen en zo rondom omhoog te wrikken. Hij zal wel een beetje vast zitten vanwege het cyclisch warm en koud worden, maar je zou hem eruit moeten kunnen  frummelen.

Welk bouwjaar is je motor? Ik heb even geken voor de Twin uit '98, die heeft twee naaldlagertjes van 12x16x10 (HK1210 =~4eur bij de lagerboer tegen 10 bij cmsnl.com)
Voor keeringen moet je bij Vota bv zijn, lagers kun je in westpoort of zaandam terecht bij opdenvelde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2015 21:20 - 21 jan 2015 23:50 #66 door kees
Beantwoord door kees in topic Project P(oedercoat)
Beetje moeilijk te zien. Is i.d.d. van de koppelingshevel.

Een keerring bestaat uit een stalen rond karkasje (ja hoe noem je dat), waar het werkzame deel rubber omheen gevulkaniseerd zit. Waarschijnlijk is alleen dat deel blijven zitten, en het rubber eraf gestraald.

Als dat zo is, zou je daaronder de kooi van het naaldlagertje moeten kunnen zien.

Zoals Pim zegt, schroevendraaiertje er onder en dan wip je dat metalen restant keerring er zo uit. Zo n lagertje heb ik nog nooit vervangen. Kan zijn dat je daar een speciaal trekkertje voor nodig hebt (heb je dealert wel)..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2015 23:43 #67 door Paul
Beantwoord door Paul in topic Project P(oedercoat)
heb dat ding afgelopen jaar bij mij ook vervangen kon em er zo uit wippen met een schroevendraaier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2015 01:11 - 22 jan 2015 02:46 #68 door Mr Blue
Beantwoord door Mr Blue in topic Project P(oedercoat)
Die hint dat het rubber om een keerringetje zat had ik echt effe nodig. Dacht wel iets van een ring te zien maar voor je het weet is het een randje wat je sloopt. Affijn hijs eruit en de bovenste lager ook. De onderste moet ik ff laten doen inderdaad want kom ik onmogelijk bij.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2015 08:22 #69 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Project P(oedercoat)
Is dat onderste lager ook gaar dan? Er zal wellicht wel wat grit in terecht gekomen zijn, maar echt vol in de 'wind' heeft dat niet gezeten natuurlijk. Is goed uitspoelen niet voldoende?

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 jan 2015 02:37 - 23 jan 2015 02:50 #70 door Mr Blue
Beantwoord door Mr Blue in topic Project P(oedercoat)
@The Headless Horseman
Zit grit in. Koppelingsstaafje wat door deksel en de twee lagers heen steekt liep echt niet lekker en gleed soms langs de naaldjes. Ook nadat de bovenste lager eruit was.

Lesson learned; Effe de tijd nemen om je blokdeksels op een plank te schroeven. Spaart je lagers en scheelt je doekoe.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2015 10:14 - 01 mrt 2015 23:34 #71 door Mr Blue
Beantwoord door Mr Blue in topic Project P(oedercoat)
Hoe pak ik het het beste aan als ik een stuk van mijn uitlaat opnieuw (zwart) wil lakken? Eerst de staalborstel eroverheen neem ik aan. Dan nog schuurpapier (Welke korrel?), ontvetten en klaar?
En wat zal ik met dat roestige verbindingsring doen? Denk zelf aan meelakken en als ie eens los moet doorslijpen en vervangen

Wil dit klusje klaren met de 800 graden lak van Motip
www.motip.com/nl/producten/motip/automot...hittebestendige-lak/

Edit; Plaatje erbij gefrunnikt. Voor het Voor-/Na-effect zeg maar.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2015 19:14 #72 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Project P(oedercoat)

Denk zelf aan meelakken en als ie eens los moet doorslijpen en vervangen


Waarom doorslijpen.
Dit gedeelte moet toch gewoon los kunnen.
Als het goed is zit er een grafietpakking tussen.
Beetje draaien, wurmen wrikken en voila. ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2015 00:36 #73 door Mr Blue
Beantwoord door Mr Blue in topic Project P(oedercoat)
Ik bedoel die ring die dmv de bout erdoor de boel vastklemt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2015 12:57 #74 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Project P(oedercoat)
Gewoon doorslijpen en een Volkswagen klem kopen. Kost een stuk minder dan de originele

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2015 14:51 #75 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Project P(oedercoat)
Of gewoon een ''uitlaatklem'' van rvs van de juiste diameter ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2015 01:07 #76 door kees
Beantwoord door kees in topic Project P(oedercoat)
Soms heb ik gewoon geen puf om te reageren, maar à-la, tis zo gedaan.

Maar zoals Pim zegt, iedere dealer of webwinkel kan je zo'n ding vlot leveren,


http://www.assumburg.nl/webshop/uitlaatonderdelen/uitlaat-onderdelen-universeel/uitlaatklemmen/detail/170/uitlaatklem-staal-zwart-en-verchroomd.html

Even de diameter opmeten  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2015 19:49 #77 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Project P(oedercoat)

Soms heb ik gewoon geen puf om te reageren


Aha Harm, daar komt die naam brombeer vandaan  ;D ;D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2015 20:06 #78 door kees
Beantwoord door kees in topic Project P(oedercoat)
:angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2015 23:26 #79 door Mr Blue
Beantwoord door Mr Blue in topic Project P(oedercoat)
Zoo. Tijdje stil geweest maar we kunnen weer verder. Vandaag mijn carterdeksels gespoten met VHT-lak. Zien er weer netjes uit maar kan (laatste foto) wel zien dat de straler wat fanatiek is begonnen. Gelukkig ziet niet alles er zo gehavend uit. Leerpuntje voor volgense keer; Als je je shit wilt laten glasparelen, ga dan NIET accoord met zandstralen als ze niet willen of kunnen parelen.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2015 16:29 #80 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Project P(oedercoat)
ALUMINIUM ALTIJD GLASPARELEN  nooit ZANDstralen met dat spul daar zie je nu het droefenis resultaat van of als het dunne plaat is dan golft de oceaan je tegemoet dan is alle spanning eruit. Dat had de straler ook moeten weten mag je eigenlijk verwachten. kunnen ze niet glasparelen dan naar een ander gaan die dat wel kan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.300 seconden