Remhandel veert niet meer volledig terug

17 jan 2015 12:20 #21 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Remhandel veert niet meer volledig terug
Gister, na een prachtig ritje door de Overbetuwe en Nederijn (Looveer) in alle rust (met daglicht en overdekt) bij Oldtimer naar het probleem gekeken.

De microswitch zit onder de hendel. De hendel werd ver genoeg teruggeduwd door de veer. Het was alleen een delicaat afstelklusje; met de stelschroef op de remhendel kun je  afstand waarmee de handel onder de microswitch indrukt enigzins stellen. Na die schoongemaakt te hebben konden we de switch weer ver genoeg indrukken.

Na nog wat gezellig gekletst te hebben weer met een heerlijk zonnetje teruggereden. Oldtimer: bedankt!

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2015 12:59 #22 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Remhandel veert niet meer volledig terug
Ha ik heb het zelfde probleem en weet nu wat me te doen staat.
;D

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

02 mrt 2015 08:48 #23 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Remhandel veert niet meer volledig terug

Ha ik heb het zelfde probleem en weet nu wat me te doen staat.
;D

Graag gedaan, en de credits gaan naar Oldtimer...!

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

02 mrt 2015 08:53 #24 door Zot
Beantwoord door Zot in topic Remhandel veert niet meer volledig terug

Gister, na een prachtig ritje door de Overbetuwe en Nederijn (Looveer) in alle rust (met daglicht en overdekt) bij Oldtimer naar het probleem gekeken.

De microswitch zit onder de hendel. De hendel werd ver genoeg teruggeduwd door de veer. Het was alleen een delicaat afstelklusje; met de stelschroef op de remhendel kun je  afstand waarmee de handel onder de microswitch indrukt enigzins stellen. Na die schoongemaakt te hebben konden we de switch weer ver genoeg indrukken.

Na nog wat gezellig gekletst te hebben weer met een heerlijk zonnetje teruggereden. Oldtimer: bedankt!

kijk uit dat je het compensatie gaatje niet dicht zet!!!

02 mrt 2015 10:37 #25 door kees
Beantwoord door kees in topic Remhandel veert niet meer volledig terug

Het was alleen een delicaat afstelklusje; met de stelschroef op de remhendel kun je  afstand waarmee de handel onder de microswitch indrukt enigzins stellen.

Mja. Ik had hier al eerder op gereageerd en ik had geen zin om naderhand er nog op in te gaan. Maar,

Jullie verhaal klopt niet.

Het zit zo:

Dat hele rem- en hendelsysteem aan het stuur bestaat uit drie aparte dingen, te weten de rempomp an sich. De hendel, waarmee je de rempomp bedient. En de remlichtmicroswitch. Het zijn allen op zich staande elementen, die door de constructie van het geheel, al dan niet kunnen worden bediend.

Als het remlicht het niet doet, zoals in jullie geval, dan zoek je het in dat electrisch geheel, waarvan de microswitch onderdeel is.

De hendel zelf bestaat uit 2 delen. Er is het draaiend deel, dat door een veertje altijd terug wordt geduwd naar de rustpositie omdat daarmee de remlichtschakelaar in de 'uit' stand word geduwd. Daarnaast zit er optie in het draaiend deel om de hevel, waarmee je de rempomp kan bedienen, ten opzichte daarvan te verstellen afhankelijk van de beschikbare vingerlengte (kleine menschen-grote menschen).

Lang verhaal kort, er valt, zoals jullie stellen, niks af te stellen aan het draaiend deel van de hendelcomponent t.o.v. de microswitch. Het was gewoon vuil en dat heb je schoongemaakt.

Zoals ik al veel eerder meldde..  ;)

Bròòòmzz  :P

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.080 seconden