Richtingaanwijzer werkt niet altijd direct, wie kent dit?

27 juni 2015 23:04 #1 door 996001
Hoi, ik heb een vraagje. Mijn richtingaanwijzer van mijn TA 650 werkt niet altijd of pas laat. Dan reageert hij weer direct of ik moet de schakelaar een paar keer omhalen voordat hij aangaat of hij reageert pas na een paar seconden. Wie herkent dit en weet eventueel waar ik het moet zoeken.

Alvast bedankt voor het mee denken.

Marco

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2015 23:16 #2 door V-Twin
Dit wijst op een vervuilde bedienings knop.
Handel even loshalen en reinigen, vaak zit er oud en verhard vet in.
Je zou eerst nog even WD-40 er in kunnen spuiten, als je geluk hebt is het dan ook opgelost.
Pas op bij demontage dat je het kogeltje niet kwijt raakt.
Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2015 23:23 #3 door 996001

Dit wijst op een vervuilde bedienings knop.
Handel even loshalen en reinigen, vaak zit er oud en verhard vet in.
Je zou eerst nog even WD-40 er in kunnen spuiten, als je geluk hebt is het dan ook opgelost.
Pas op bij demontage dat je het kogeltje niet kwijt raakt.
Succes.

top bedankt, zal morgen is voorzichtig gaan kijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2015 23:28 #4 door Sandor
Er is ook nog een "how to" hoe je de schakelaar schoon maakt met foto's als ik me niet vergis.

Xl600 PD10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2015 01:18 #5 door len_tour
Nu komt de discussie contactspray vs WD40.... Ik heb er naar gezocht en het blijkt dat je een schoonmaak-contactspray en een bescherm spray hebt. Google u wijs op gebied van contactspray of pomp de schakelaar vol met wd40 aan u de keus.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2015 07:31 #6 door 996001

Er is ook nog een "how to" hoe je de schakelaar schoon maakt met foto's als ik me niet vergis.

Ok en zou deze dan op het forum staan of op het internet dat u weet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2015 09:01 #8 door 996001

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2015 09:29 #9 door V-Twin

Nu komt de discussie contactspray vs WD40.... Ik heb er naar gezocht en het blijkt dat je een schoonmaak-contactspray en een bescherm spray hebt. Google u wijs op gebied van contactspray of pomp de schakelaar vol met wd40 aan u de keus.


Dat is een discussie waar we waarschijnlijk niet uit gaan komen. Als je het helemaal netjes wilt doen moet je, volgens puristen, eerst een reinigingsspray gebruiken en daarna een beschermingssray. Even zo vrolijk vertellen ze daarna dat je ook een combi spray kan gebruiken.
Ik rij al vanaf 1997 met AT's pomp de schakelaars als sinds het begin 2x per jaar vol met WD-40 en nooit geen gezeur gehad en altijd feilloos werkende schakelaars. Weet het weet mag het zeggen.  ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2015 10:41 #10 door Sandor
WD40 is een spray met veel eigenschappen. Het doet van vanalleswat een beetje.
Er zitten eigenschappen in van contactspray, maar het is geen pure contactspray.
Voor elke eigenschap van WD40 is wel een eigen spray te krijgen.
Maw, een allround sportman kan ook de marathon lopen, maar een marathonloper doet het makkelijker en houdt het langer vol.

Xl600 PD10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2015 14:00 #11 door Herman
hallo.....

Wie het niet weet......zegt contact spray of wd40 of iets dergelijks......
Maar het schakel contact zit aardig afgeschermd in de behuizing.
Dit houdt in dat wat je er ook probeerd in te spuiten, het de contacten
nauwelijks bereikt !!!!
Dus zinloos.....
De enigste goede oplossing is open maken en het overvloedige
vele oude vet verwijderen.
En dit is simpel en goed te doen.....zeker met zo'n mooie beschrijving !
Dit weet ik toevallig ? dus deel ik dit ook graag ☺

groet Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2015 16:03 #12 door 996001
Super tof, hij werkt weer als een zonnetje en de grootlichtschakelaar werkt ook weer naar behoren. Bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2015 18:33 #13 door gert
wel een vraag wat heb je nu gedaan???
het spul open gemaakt of een WD40/contactspray douche gegeven.

gewoon ff nieuwsgierig

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2015 21:36 #14 door 996001

wel een vraag wat heb je nu gedaan???
het spul open gemaakt of een WD40/contactspray douche gegeven.

gewoon ff nieuwsgierig

haha ja dat is een goeie. Schoongemaakt met een beetje wasbenzine en WD40 ( want dat is een super schoonmaakmiddel) en de contacten ingespoten met contactspray. Dus eigenlijk beide.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2015 21:37 #15 door 996001

wel een vraag wat heb je nu gedaan???
het spul open gemaakt of een WD40/contactspray douche gegeven.

gewoon ff nieuwsgierig

ik heb wel de boel opengemaakt want anders krijg je het echt niet goed schoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2015 22:00 #16 door kees
Wat je nu hebt gedaan klinkt als een goede methode om het langere tijd weg te houden.


Het komt voornamelijk in de koudere perioden des jaars voor, als door de lage temperaturen vet en smeermiddelen stroperiger worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2015 22:51 #17 door daandus
openmaken, schoonmaken met evt. WD40 ofzo, en dan motorolie erop smeren (tip: wattenstaafje!), dat is mijn truuk.
Werkt fantastisch, want lagervet is te dun, en WD40 blijft niet lang werken IMHO.

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.107 seconden