verwarmde handschoenen

07 jan 2009 20:12 #1 door Martijn
verwarmde handschoenen werd gestart door Martijn
Zijn  er mensen die verwarmde handschoenen gebruiken op de motor.

Waar moet ik vooral op letten kwa aanschaf. Moeten de handschoenen perse geheel van leer zijn.  En kwa aansluiten wat is daar het betse mee te doen direct via de accu, met of zonder regelbare thermostaat.

Ik heb er van Klan geprobeerd beviel me wel goed.

BMW r1200 GS Adventure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2009 09:58 #2 door RexLex
Beantwoord door RexLex in topic verwarmde handschoenen
Ik heb gisteren deze gekocht.
www.gerbing.eu/Products/Gloves/12VMCHeat...bid/103/Default.aspx
Er zit een aansluitkabeltje voor op je accu bij en een Y-kabel voor door je mouwen.
Het hele spul sluit je met goede stevige stekkers aan elkaar.
Ik heb er geen thermostaat tussen, dit was niet nodig als je er alleen met dit vriesweer mee rijd, volgens de verkoopster.
Ik heb er alleen nog maar een klein stukje mee gereden en dat werkte goed.
Vrijdag moet ik weer werken, dus zaterdag kan ik mijn bevindingen aanvullen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2009 21:43 #3 door borus
Beantwoord door borus in topic verwarmde handschoenen

Ik heb gisteren deze gekocht.
www.gerbing.eu/Products/Gloves/12VMCHeat...abid/103/Default.Het hele spul sluit je met goede stevige stekkers aan elkaar.
Ik heb er geen thermostaat tussen, dit was niet nodig als je er alleen met dit vriesweer mee rijd, volgens de verkoopster.

Ik heb wel de kabel met thermostaat. Ik ben het met de verkoopster eens dat die kabel alleen nodig is voor specifieke omstandigheden. Voor mij was dat voor ritten van 1,5 uur naar het werk in de herfst, winter en lente.

De Gerbing handschoenen zijn duur, maar bedenk je dat het - dus los van de verwarming - zeer goede handschoenen zijn. Zelf heb ik voor deze dure oplossing gekozen ipv goedkope handvatverwarming omdat ik door de lange ritten in de vrieskou last van mijn handen kreeg. Nu is het alsof ik 's ochtends op een heerlijke lentedag rij (voor mijn handen dan  :-X)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2009 21:47 - 08 jan 2009 21:49 #4 door Martijn
Beantwoord door Martijn in topic verwarmde handschoenen
Hoi RexLex,

die Gerbing had ik ook gezien maar die is niet in d ebuurt verkrijgbaar want ik wil ze namelijk wel passen en die Klan kon ik wel eerst passen . Dus die zal het wel worden.

Maar ik hoor graag van je bevindingen.

Ik heb slechte doorbloeding in mijn vingers, vooranamelijk als ik mijn handen niet gebruik.

BMW r1200 GS Adventure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2009 21:51 #5 door borus
Beantwoord door borus in topic verwarmde handschoenen
Heb je op de Gerbing website gekeken? Ze zijn op veel plaatsen te koop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2009 21:56 #6 door Martijn
Beantwoord door Martijn in topic verwarmde handschoenen
Ja daar had ik al gekeken.

Hoe heb jij die aangesloten, heb je de kabels door je mouwen gevoerd en dan naar de motor. Heeft Gerbing er ook een schakelaar tussen zitten.

BMW r1200 GS Adventure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2009 23:30 - 08 jan 2009 23:32 #7 door borus
Beantwoord door borus in topic verwarmde handschoenen
Het zit bij mij op de standaardmanier

a) kabeltje aansluiten op je accupolen (2 minuten werk) en zorgen dat het rechts circa 10 cm onder je buddy uitkomt, ongeveer ter hoogte van je heup. Kabeltje kan je onder de buddy vastzetten met een tyrap.

b) Y vormige stuk in je motorjas tussen de jas en de wintervoering. Ik zorg dat er een stuk van ongeveer 15 cm aan de rechterzijde uitbungelt. Zelf steek ik hem door het elastiek aan de onderkant van de jas. Vastnaaien en/of veiligspelden zijn niet nodig

c) Je steekt vervolgens de stekker van het draad uit je jas in de stekker van de draad onderuit de buddy. Dit blijft prima zitten, en is nog nooit bij me losgeschoten.

2 tips:
1. af en toe wat wd-40 in de stekker tegen het vocht
2. eerst stekker lostrekken, dan afstappen  :-[ :-[ :-[



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2009 23:58 #8 door kees
Beantwoord door kees in topic verwarmde handschoenen
Ik lees mee. Allemaal zinvolle opmerkingen.

Ik heb alleen mijn sok-draden door mn broek lopen, h.sch. draad hangt in mn cockpit en klik daar mn h.s. in -als ik afstap moet ik uitklikken of h.s. uitdoen.

Zelfde geldt voor m'n sokken.. ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2009 07:49 #9 door GSApaul
Beantwoord door GSApaul in topic verwarmde handschoenen
Ook ik gebruik Gerbing handschoenen en sokken, alweer een jaar of 6.
Ben er zeer tevreden mee, maar ook met de garantie ;D
wanneer er iets niet meer werkt wordt dit zonder meer omgeruild voor een nieuw deel
of het nu om de sokken of om de traploos regelbare thermostaat gaat, maakt niet uit.
In het begin waren de kabels met de stekkers echt een probleem gingen nog wel eens los onder het rijden, inwendige kabelbreuken, noem maar op, maar nooit een probleem gehad met de garantie.
Na al die jaren kan ik zeggen, een goede investering geweest 8)

Aansluiten kan rechtstreeks op de accu want als je iets los koppelt gebruikt het geen (lek)stroom.
ik gebruik een ingebouwde traploosregelbarethermostaat, (screbelwoord :)) daarmee heb je de minste losse kabels en zijn de handschoenen en de sokken in het hele voor en naseizoen ook te gebruiken, zonder je fikken te verschroeien ;)
Deze kabels gaan allemaal door het pak, gekoppeld met een Tstuk, is ook makkelijk bij bv tanken

29 december heb ik met dit setje met plezier een toertocht gemaakt van een slordige 600km ;D

En ach wat is duur ??? afschrijving van koekblik zal per maand goed het zelfde bedrag kunnen zijn :o

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2009 10:46 #10 door bastiaan
Beantwoord door bastiaan in topic verwarmde handschoenen
Ik heb een paar winters met Gerbing handschoenen gereden bij temperaturen van +2 tot -12. Over het algemeen ben ik er zeer tevreden over. Het enige nadeel is dat ze niet echt heet konden worden (zonder regelaar rechtstreeks op de accu aangesloten en zonder andere verbruikers). Ik vind het wel een prettig idee dat de handschoenen wat hitte 'over' hebben en dan evt. een regelaar ertussen. Maar ik weet niet of dat toen aan de accu of aan de handschoenen lag (of aan mij).

De reden van aanschaf was om de handen soepel en 'ijsvrij' houden, om het reactievermogen wat op te krikken in de kou. Dat doen ze prima, de handen worden netjes egaal verwarmd. De service is overigens uitstekend. Eén handschoenen werd na twee winters niet/minder warm dan de andere. Het setje kon bij Motorplanet in Almere zonder problemen omgeruild voor een nieuw paar. Ik vind ze de investering zeker waard.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2009 18:51 #11 door Martijn
Beantwoord door Martijn in topic verwarmde handschoenen
Waar hebben jullie die thermostaat geplaatst of hebben jullie die in de jas gedaan.
En welk type thermostaat hebben jullie.

Het is idd een investering maar ik heb op de motor snel koude handen, en veiligheid gaat voor alles.

en wat is de beste plaats om de kabels aan te sluiten. Heeft iemand daar een foto van dan weet ik het een beetje.

BMW r1200 GS Adventure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2009 22:03 #12 door RexLex
Beantwoord door RexLex in topic verwarmde handschoenen
Ik kan mij aansluiten bij de ervaringen hier boven.
Ik had gewoon normaal aanvoelende handen toen ik vrijdag ochtend op de zaak kwam.
Met mijn wanten had ik altijd koude vingertoppen en nu niet meer.
Ik denk wel dat, als de temperatuur boven nul komt de handschoenen snel te warm worden en een thermostaatje wel handig is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2009 10:12 #13 door GSApaul
Beantwoord door GSApaul in topic verwarmde handschoenen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2009 11:13 #14 door Martijn
Beantwoord door Martijn in topic verwarmde handschoenen
Paul bedankt maar wat is de beste plek om die regelaar te plaatsen. Want als je de aansluitkabel via je buddy aan je jas koppelt.

Waar heb jij die thermostaat zitten en hoe koppel jij hem aan en hoe heb je hem in je jas verwerkt.

BMW r1200 GS Adventure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2009 12:51 - 11 jan 2009 12:57 #15 door GSApaul
Beantwoord door GSApaul in topic verwarmde handschoenen
ik gebruik de sokken en de handschoenen altijd samen.
de kabels heb ik dan tussen de losse voering van mijn pak en worden op heuphoogte middels een
T-verbinding gekoppeld en daar onder de jas uitkomt en met handschoenen aan aan te sluiten is.
De voeding heb ik rechtstreeks vanaf de accu naar de thermostaat(= tt) met een zwevende (bijgeleverde, zie beschrijving op de site van Gerbing) zekering ertussen.
wanneer je het zonde vind om 2 gaatje te boren in de dashboard binnenkuip zal je een plaatje moeten maken die je er weer aan vast plakt met een goede lijmkit.
De aansluiting heb ik tussen de tank en de voorzijde zadel waar die los uit hangt.
Deze kabel heb ik wel zodanig vast gezet dat er nooit spanning op het systeem kan komen maar alleen op de eenvoudig vervangbare delen.
Dat je de tt binnen handbereik moet hebben is dat wanneer je in een veel kouder gebied, zoals vanuit de stad zo de polder met koude tegenwind in komt, wil je (uit ervaring) nog wel eens aan de knop willen draaien.
Zelf heb ik de niet op de alp gebouwd omdat ik daarmee alleen off-road werk doe, daarbij heb je doorgaans geen kacheltje nodig ;)

In Deurne is een leverancier van Gerbing 

Bijlage:

Bijlage:



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2009 18:45 #16 door Martijn
Beantwoord door Martijn in topic verwarmde handschoenen
Op de nieuwe transalp is weinig plaats  dus ik zal moeten kijken hoe ik die het makkelijkste weg kan werken maar dat zal wel goed komen.

BMW r1200 GS Adventure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2009 22:38 #17 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic verwarmde handschoenen

Op de nieuwe transalp is weinig plaats  dus ik zal moeten kijken hoe ik die het makkelijkste weg kan werken maar dat zal wel goed komen.


Je zou die potmeter ook in je linker zijkap kunnen maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2009 20:11 #18 door Martijn
Beantwoord door Martijn in topic verwarmde handschoenen
De meeste hebben de leer uitvoering, maar hebben jullie ook bescherming op de handschoenen zitten. Komende dagen zit ik voor mijn werk in Hamburg daar zit een zaak met Gerbing in de buurt. Dus ik zal daar eens gaan testen kan ik even kijken wat me bevalt.

Maar ik denk dat ik het wel in Nederland ga kopen of kwa garantie zou het niks uit mogen maken.

BMW r1200 GS Adventure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2009 09:48 #19 door cor
Beantwoord door cor in topic verwarmde handschoenen
GERBING zijn zeer goed iets moeilijk aan te trekken maar zitten fijn en warmen goed ook bij -10 en tevens lange garantie heb ik meegemaakt (stekkertje maakte geen goed kontakt zijn 3jaar oud kreeg meteen nieuwe)

Zijn  er mensen die verwarmde handschoenen gebruiken op de motor.

Waar moet ik vooral op letten kwa aanschaf. Moeten de handschoenen perse geheel van leer zijn.  En kwa aansluiten wat is daar het betse mee te doen direct via de accu, met of zonder regelbare thermostaat.

Ik heb er van Klan geprobeerd beviel me wel goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.102 seconden