Stuur krom na omvallen motor

18 nov 2015 21:17 #1 door Kirerev
Stuur krom na omvallen motor werd gestart door Kirerev
Helaas is tijdens de storm van afgelopen nacht mijn motor (TA650) omgewaaid. Hij is op een bakfiets terecht gekomen, waardoor die niet de hele nacht horizontaal heeft gelegen. Na hem rechtop te hebben gezet en hem even te hebben laten staan, startte die soepel. Helaas kwam ik er na enkele meters rijden achter dat het stuur krom staat, hij leunde met de rechterkant van het stuur tegen de bakfiets dus daarmee is de klap opgevangen.

Gelukkig heb ik stormschade meeverzekerd en gaat de verzekering dus betalen. de verzekering gaat een schade expert naar de garage sturen om de schade te taxeren. Nu heb ik nul ervaring met verzekeringen, schade experts en motorzaken (behalve de drie welbekende motorbandenzaken uiteraard!). Dus is mijn vraag of iemand die wellicht ook in deze situatie heeft gezeten, mij kan voorzien van wat tips om niet straks alsnog met een dikke rekening te zitten, want heb namelijk niet al te veel vertrouwen in verzekeringsmaatschappijen.

Alvast bedankt,

Erik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2015 21:37 #2 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Stuur krom na omvallen motor
Weet je zeker dat het stuur niet gewoon scheef staat in de stroppen?

Hebben ze daar nog naar gekeken bij de motorzaak?

18 nov 2015 21:37 #3 door DinO
Beantwoord door DinO in topic Stuur krom na omvallen motor
Misschien kan je contact opnemen met Rob?
Hij is van de 3 motorzaken van 't forum de dichtstbijzijnde voor je (Alphen a/d Rijn).

Als het alleen het stuur is, denk ik overigens dat een nieuw stuur kopen en deze zelf (of door Rob laten) monteren wellicht beter is voor je bons/malus, schadevrije jaren of wat van toepassing is.
Maar dat is wat mijn gevoel zegt, en ik denk dat anderen op het forum dit kunnen bevestigen dan wel verbeteren.

Hopelijk gaat het zo dat je tevreden bent met wat er gaat gebeuren! :)

Het is deze arme student gelukt om een mooie Transalp 650 RD11 te kopen en nog net geen faillissementsaanvraag te hoeven doen!!
Nu nog m'n schuld afbetalen en daarna sparen voor een TCN lidmaatschap!!
-- Plan gewijzigd na m'n aanrijding.. Eerst m'n Schatje weer levend krijgen met hulp...

18 nov 2015 21:45 #4 door Albert
Beantwoord door Albert in topic Stuur krom na omvallen motor
Voor mij het zelfde verhaal deze morgen. Ik ben alleen WA-verzekerd, dus de gebroken ruit en de scheur in kap is voor eigen rekening.
Succes!!!

HAARLEM
Bijlagen:

18 nov 2015 22:51 #5 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Stuur krom na omvallen motor
Voor de niet verzekerde is het klote  voor de wel verzekerde. Je betaald eigenrisico en de schade expert en bij een knmv verzekering hooft er onder de 750 euro gee  expert bij te komen.

Ik mag hopen dat je motorzaak wel even heeft gekeken of het echt het stuur is en  niet het stuur in de rubbers

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

18 nov 2015 23:08 #6 door kees
Beantwoord door kees in topic Stuur krom na omvallen motor
Jeuzz dat een motor van 200+kg om kan waaien...  ???

Ondanks zijn 19 jaar is mijn RD07 nog altijd mini-casco verzekerd (alles, behalve eigen schuld).

Ik heb trede #heelveel# en 75% bonus/malus en mag 1 schade per jaar claimen zonder dat dat gevolgen heeft voor b/m trede. Dan nog zou ik het stuur op eigen kosten vervangen, want

Mocht het stuur echt krom zijn, je kunt het [via het forum] relatief goedkoop laten repareren en hou je daarmee je b/m-trede in stand voor een mogelijk belangrijkere schade, zoals DinO ook oppert.

Succes mannen!

19 nov 2015 21:44 #7 door Kirerev
Beantwoord door Kirerev in topic Stuur krom na omvallen motor
Bedankt voor de reacties. Ben nog niet bij de garage langs geweest, maar ben gelukkig bij de KNMV verzekerd. Dus ga zaterdag bij de garage langs en hoop dan uitsluitsel te krijgen over de schade. Dan kan ik rustig een afweging maken over hoe ik de reparatie ga laten uitvoeren.

En Alberd succes met de reparatie!

20 nov 2015 10:40 #8 door kees
Beantwoord door kees in topic Stuur krom na omvallen motor
Vraag na bij de garage of ze gekeken hebben of het stuur niet alleen maar scheef staat, zoals PimW oppert. Want meestal is dat zo na een (om-)valpartijtje.

De stuurklemmen zitten in rubbers in de kroonplaat gevat en het fungeert als trillingsdemper. Als dat een tik krijgt, kan dat in het rubber verdraaien en staat de boel scheef, maar is niet krom. Recht zetten daarna is een klein klusje.

Succes,

Bromz

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.070 seconden