Over zuurstof, luchtvochtigheid en buitentemperatuur

03 feb 2016 07:15 #21 door Waffie

ach daan
je weet toch ook wel dat er nog vele geheimen zijn waar de wetenschap geen antwoord op  kan geven
zo had ik gisteren een déjavu waarbij ik zou zweren dat jesus christus voorbij kwam op een motorfiets (hij had een wit pak en lange baard)
Bij het stoplicht sprak ik hem aan met de  de vraag of geloof en wetenschap elkaar ooit gaan ontmoeten

motorrijden is wetenschapelijk heel gevaarlijk en toch doen we het graag





Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2016 10:10 #22 door Arjen
Ik denk dat het verhaal van Waffie wel hout snijdt en wetenschappelijk misschien wel iets te maken heeft met (verzadigde)-adiabatische druk en het feit dat een luchtje met hogere luchtvochtigheid minder zuurstof bevat, maar ook minder goed samenpersbaar is. Dat laatste levert dus een (iets hogere) compressie op en omdat het zo snel gaat is de arbeidsslag praktisch adiabatisch.

Maar heren, vliegen we niet een klein beetje uit de bocht met onze analyses omdat het slechts gaat om een Varadero die niet loopt als een 6-cilinder? Dat wisten we toch allang?!

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2016 10:25 #23 door kees

Jamaar, 6-cilinder of simpele Vara, Honda zet geen motor in de markt die merkbaar reageert op zulke minieme verschillen die in iedere normale gebruiksomgeving voorkomen en waar elke fabrikant op anticipeert. Ieder Honda-blok loopt als een naaimachine!

Dan denk ik eerder dat er iets mis is met Cas (overgevoelig) of zijn motor (afstelling)  :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2016 11:37 #24 door Cas

omdat het slechts gaat om een Varadero

simpele Vara,

Dan denk ik eerder dat er iets mis is met Cas (overgevoelig) of zijn motor (afstelling)  :angel:


Met mij is nog niets mis Brombeer maar als je nog niet overgevoelig bent zul je het na zulke uitspraken over je trouwe Dero wel worden ;D
Maar ik dacht in het begin ook dat het maar een gedachte was, dat is het niet en nieuwsgierig als ik ben wil ik graag de mening hier op het forum weten.
Ik weet nu inmiddels dat weersinvloeden wel degelijk een rol kunnen spelen en dat was eigenlijk mijn vraag.
Overigens is het op mijn Dero merkbaar maar niet echt storend, ik ga er verder ook niets mee doen maar nog wel een keer de synchroon laten controleren.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2016 12:32 #25 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Over zuurstof, luchtvochtigheid en buitentemperatuur
de een of de andere dag/rit heb je ook wel eens verschillende benzine en daar is de dero wel gevoelig voor, misschien had je op het moment dat het je opviel net de juiste prut in de tank

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2016 12:41 #26 door Cas
Ik tank altijd Esso 98 hier net over de grens in Essen, spotgoedkoop.
Maar tijdens wat langere tochten, vooral in Belgie, kun je niet overal 98 krijgen dus dan 95 erin. Dat merk je inderdaad goed bij de Dero, het blok loopt ook iets rauwer. Maar ja, het is dan ook geen Alp of Africa Twin :angel:

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.071 seconden