Verschil Transalp en Africa Twin

16 feb 2016 12:18 #21 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Verschil Transalp en Africa Twin
Wat betreft de remmen van een TA, vaak zitten er de oude rubber remleidingen op, die zijn gewoon op/af. Zet je er stalen leidingen op is het een wereld van verschil.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2016 12:45 #22 door alain
Beantwoord door alain in topic Verschil Transalp en Africa Twin
Ik heb ze op mijn oude TA ook vervangen door stalen remleidingen: dat sponzig gevoel was onmiddellijk weg, evenals de nood aan een dubbele schijf.


Alain

XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2016 22:26 #23 door Mr_D
Beantwoord door Mr_D in topic Verschil Transalp en Africa Twin
Voor zover ik begrepen heb maken stalen leidingen vooral verschil bij langdurig en hard remmen, zoals op een circuit. de remvloeistof wordt dan warm en daarom zetten de rubberen leidingen uit, wat dan weer kan leiden tot een plotseling verlies aan remkracht.

Ik heb zelf stalen remleidingen op mijn Ninja gezet en merkte weinig tot geen verschil bij normaal gebruik, maar misschien dat er wel een verschil is met de standaard 6zuiger remklauwen en dubbele schijven van een Ninja en de remmen van een Alp  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2016 22:34 #24 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Verschil Transalp en Africa Twin
De winst van staalomvlochten remleidingen zit 'm er vooral in dat deze niet/minder uitzetten. Me temperatuur of circuit rijden heeft het weinig te maken.
De standaard rubberen slangen van onze clubmotoren zetten aardig uit en daar gaat een deel van de druk die je opbouwt in zitten. Druk die dus niet op je remzuigers terecht komt  :-\

Staalomvlochten leidingen geven dus een wat directer gevoel bij het remmen en wsl ook minder kracht nodig  :)

Rubberen leidingen moeten eigenlijk ieder 4 jaar dacht ik (Ad?) vervangen worden, maar dat gebeurt eigenlijk zelden.

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2016 12:09 #25 door Mr_D
Beantwoord door Mr_D in topic Verschil Transalp en Africa Twin
dat is ook precies wat ik bedoelde :) maar dan dat de leidingen uitzetten doordat ze warm worden, het rubber wordt dan zachter en zet gemakkelijker uit onder druk.

Gebruikershandleidingen geven inderdaad vaak aan dat remleidingen na een paar jaar vervangen moeten worden maar dat is wel wat overdreven in mijn ogen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2016 13:25 #26 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Verschil Transalp en Africa Twin

Gebruikershandleidingen geven inderdaad vaak aan dat remleidingen na een paar jaar vervangen moeten worden maar dat is wel wat overdreven in mijn ogen.

Het enkele schijf type is van voor 1997, een hoop leidingen zijn dus ouder dan 19 jaar. Vervangen geeft dat echt een wereld van verschil! En waarom dan niet gelijk voor staal gaan?

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2016 14:26 #27 door Mr_D
Beantwoord door Mr_D in topic Verschil Transalp en Africa Twin
Bij 19 jaar oude leidingen zal het wel verschil maken ja :)
stalen remleidingen zijn wel een tikkie duurder. Voor mijn Ninja was dat geloof ik rond de 80euro maar dat zijn er dan gelijk twee uiteraard.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2016 18:42 #28 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Verschil Transalp en Africa Twin
Originele rubberen leidingen zijn juist veel.duurder dan de stalen

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2016 21:38 #29 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Verschil Transalp en Africa Twin
Ik dacht dat ik de laatste x dat ik vervangen heb iets van €45,- betaald heb voor een custom-made leiding (veul langer + pijpje er om) voor een enkel-schijfs voorrem. Bij de lokale cross dealer laten doen  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2016 22:24 #30 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Verschil Transalp en Africa Twin
gangbang is ca 40-45 euri per leiding(niet de lengte maar het aantal appendages maken de prijs en het materiaal waar deze uit gemaakt zijn.

zo is RVS en Titanium een flink prijsverschil tov van alu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2016 22:41 #31 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Verschil Transalp en Africa Twin

gangbang


Je wist niet dat een iPad álle woorden onthoud waar je vaak op zoekt Ad?  ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2016 07:17 #32 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Verschil Transalp en Africa Twin

Je wist niet dat een iPad álle woorden onthoud waar je vaak op zoekt Ad?  ;D

+1  :o 8)

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2016 16:50 #33 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Verschil Transalp en Africa Twin

gangbang is ca 40-45 euri per leiding


*gniffel*  ::)

Ontopic: De investering waard!


Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.115 seconden