Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik schat zo'n 30.000 km Pim. Het is overigens bij de koppelingshendel, eerst ging die bus naar de kl%%%te en toen ik terugkwam uit Frankrijk dacht ik:"ik geef eens ff gas" maar toen vloog wel mijn toerenteller omhoog maar ik ging niet harder rijden ;D De binnenkabel bleef hangen in de buitenkabel dus ik moest hem telkens terugduwen >Paar jaar zegt niets, hoeveel km oud is hij?
Die kabels met coating om de binnenkabel gaan langer mee in mijn ervaring. Wat soms ook meespeelt is dat het beugeltje waarmee de kabel op het blok zit niet helemaal mooi in lijn staat met de hevel op het blok. Dan loopt de binnenkabel overdreven tegen de binnenkant van de buitenkabel aan (maar dat valt allemaal ook wel mee).
Dat probleem was mij al bekend Marien, daar is mijn vorige koppelingskabel op gaan rafelen.Dat van de kabel geleiding is een bekende kwaal Cas.
Je kunt dit oplossen door achter een van de bevestiging boutje een busje te steken van pakweg 3 mm.
Daarmee komt de boel weer in lijn en scheelt je kabels,
;D Hoe was die uitspraak ook alweer Ron..............het geluk is met de.......... ;D ;DKoppelingskabel van mijn Vara is nog origineel met ruim 130.000 km op de teller.
(je moet wel is geluk hebben)