Koppelingskabel Varadero

03 mei 2016 17:51 #1 door Cas
Koppelingskabel Varadero werd gestart door Cas
Deze koppelingskabel is een dure originele van de Honda dealer van een paar jaar oud. Ik heb er nu een online bestelt van € 12,-  >:(
Die kan nooit slechter zijn ;D

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2016 18:05 #2 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Koppelingskabel Varadero
Paar jaar zegt niets, hoeveel km oud is hij?

Die kabels met coating om de binnenkabel gaan langer mee in mijn ervaring. Wat soms ook meespeelt is dat het beugeltje waarmee de kabel op het blok zit niet helemaal mooi in lijn staat met de hevel op het blok. Dan loopt de binnenkabel overdreven tegen de binnenkant van de buitenkabel aan (maar dat valt allemaal ook wel mee).

03 mei 2016 18:15 #3 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Koppelingskabel Varadero

Paar jaar zegt niets, hoeveel km oud is hij?

Die kabels met coating om de binnenkabel gaan langer mee in mijn ervaring. Wat soms ook meespeelt is dat het beugeltje waarmee de kabel op het blok zit niet helemaal mooi in lijn staat met de hevel op het blok. Dan loopt de binnenkabel overdreven tegen de binnenkant van de buitenkabel aan (maar dat valt allemaal ook wel mee).

Ik schat zo'n 30.000 km Pim. Het is overigens bij de koppelingshendel, eerst ging die bus naar de kl%%%te en toen ik terugkwam uit Frankrijk dacht ik:"ik geef eens ff gas" maar toen vloog wel mijn toerenteller omhoog maar ik ging niet harder rijden ;D De binnenkabel bleef hangen in de buitenkabel dus ik moest hem telkens terugduwen >:(

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

03 mei 2016 18:21 #4 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Koppelingskabel Varadero
Ow das wel bijzonder ;D

03 mei 2016 19:26 #5 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Koppelingskabel Varadero
Dat van de kabel geleiding is een bekende kwaal Cas.
Je kunt dit oplossen door achter een van de bevestiging boutje een busje te steken van pakweg 3 mm.
Daarmee komt de boel weer in lijn en scheelt je kabels,

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

03 mei 2016 20:11 #6 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Koppelingskabel Varadero
en die kabels met coating rond de binnenkabel nooit smeren met olie

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

04 mei 2016 09:31 #7 door Cas

Dat van de kabel geleiding is een bekende kwaal Cas.
Je kunt dit oplossen door achter een van de bevestiging boutje een busje te steken van pakweg 3 mm.
Daarmee komt de boel weer in lijn en scheelt je kabels,

Dat probleem was mij al bekend Marien, daar is mijn vorige koppelingskabel op gaan rafelen.
Nu is de kabel gaan rafelen aan de andere kant, bij de koppelingshendel. De kabel is waarschijnlijk korter dan de vorige kabel waardoor deze onder een hoek is komen staan en daardoor is het busje op de kabel ingescheurd. Dat was overigens al een hele tijd zo en wist ik ook. Uiteindelijk is hierdoor de kabel gaan rafelen en bleef hangen in de buitenkabel waardoor de koppelingshendel halverwege bleef hangen, deze moest ik dus telkens terugduwen. In ieder geval een punt van aandacht bij de nieuwe kabel.

05 mei 2016 20:48 #8 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Koppelingskabel Varadero
Koppelingskabel van mijn Vara is nog origineel met ruim 130.000 km op de teller.
(je moet wel is geluk hebben) :)

05 mei 2016 20:53 #9 door Cas

Koppelingskabel van mijn Vara is nog origineel met ruim 130.000 km op de teller.
(je moet wel is geluk hebben) :)

;D Hoe was die uitspraak ook alweer Ron..............het geluk is met de.......... ;D ;D

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.170 seconden