klem telefoon voor op het stuur

01 juli 2009 14:18 #1 door Gijs
klem telefoon voor op het stuur werd gestart door Gijs
Ik ben er benieuwd naar wat jullie ervaring is met het bevestigen van een telefoon op het stuur. Ik heb een telefoon met gps en vind dat toch wel handig zo nu en dan. Ik ben bij halfords geweest en het gaat me tegen m'n principes in veel te betalen voor een beetje kwaliteitloos plastic. Ik zoek een universele oplossing, met een klem of iets dergelijks, niet iets dat specifiek voor mijn telefoonmodel bedoeld is. Weet iemand hier meer van?

Alvast bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2009 14:40 #2 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic klem telefoon voor op het stuur
Als je iets wilt maken dat niet van plastic is, en je bent een beetje handig, dan kun je er zelf een maken natuurlijk. Ik heb onlangs mijn PDA met TomTom op een zelfgemaakte beugel van aluplaat bevestigd (niet volledig, het gedeelte waar de PDA ingeklemd zit zat bij de PDA toen ik hem kocht, dat zit dan weer op de zelfgemaakte beugel geschroefd). Bij mij werkt het heel goed, afgelopen weekend de grensrit(allroad) mee gereden en het bleef perfect zitten.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2009 13:28 #3 door Mense
Beantwoord door Mense in topic klem telefoon voor op het stuur
kijk eens bij ram-mount op het internet. zij leveren houders voor bijna alle telefoons enz.
volgens mij levert Duursma in Apeldoorn hier voor Nederland

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2009 13:39 #4 door Bono
Beantwoord door Bono in topic klem telefoon voor op het stuur
Zelf wat moois in elkaar prutsen... Dit misschien gebruiken als prototype... en voor de definiieve versie en finishing touch: Nikotech!  8)

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2009 13:51 #5 door AR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2009 13:43 #6 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic klem telefoon voor op het stuur
ik heb een HTC TYTN II ,, kon bij pdashop.nl voor relatief weinig een goed stuur steun kriijgen
Was nauwelijk duurder dan de universele die ik in de auto heb gehaald bij halffords


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2009 12:33 #7 door olaf
Beantwoord door olaf in topic klem telefoon voor op het stuur
Ik gebruik ook een telefoon een nokia navigator , gooi ik gewoon in mijn tanktas en verbind ik via blauwtand met een headsetje in mijn helm .
werkt prima en kan ik ook nog een muziekje afspelen via de mp3 speler en  gebeld worden .
Maar je hebt al een steun .
Groeten Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2009 15:40 #8 door Gijs
Beantwoord door Gijs in topic klem telefoon voor op het stuur
Bedankt voor het mee denken allen, ik heb al een klein steuntje ja, toch maar die van de halfords opgehaald want heel handig ben ik niet en ik kon zo ook geen andere oplossing bedenken, maar het werkt ook wel goed. Ik heb hem ook in de tanktas gehad, maar mijn tanktas loopt schuin richting zadel af, en is niet geheel dicht te krijgen aan die kant. Ik vertrouw dat niet, ben bang dat hij me weg glipt, en dat een toevallige voorbijganger dat projectiel in de nek krijgt en ter plekke overlijd. Je weet maar nooit  :P. Op zich werkt het goed zo, maar ik moet hem nog wel zekeren met een elastiekje ofzo.

Trouwens, nog een reden om hem niet meer in de tanktas te doen is omdat ik die achterop heb gemonteerd, omdat ik na elke rit weer wat krassen op de tank erbij had, stond me niks aan. 
Werkt zo'n bluetooth setje goed ja? Mijn helm zit bij de oren vrij strak, ben bang dat na een flinke rit mijn oren af zijn gestorven. Maar hoe is jouw ervaring daarmee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2009 17:24 #9 door olaf
Beantwoord door olaf in topic klem telefoon voor op het stuur
ik gebruik een arai tour X helm , die heeft een uitsparing bij de oren dus dat gaat prima met de speakertjes , ze zijn overigens behoorlijk plat dus heel veel ruimte nemen ze niet in .
De blauwtand werkt goed met telefoon en nav , alleen de mp3 speler die ook in de telefoon zit daar heb ik nogal eens moeite mee om hem op de lijn te krijgen .
Waarom ? weet ik niet soms is het in een keer raak de andere keer loop ik te *&^%^$$£$£ maar het lukt uiteindelijk altijd .
Ik kan ook een aparte mp3 speler met een draadje aansluiten , maar zon ding heb ik niet maar is ongetwijfeld wat gebruiksvriendelijker .
Greetz Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2009 19:29 #10 door Martijn
Beantwoord door Martijn in topic klem telefoon voor op het stuur
Hoi Olaf,

wat voor setje gebruik jij dan voor de communicatie?

BMW r1200 GS Adventure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2009 20:04 #11 door olaf
Beantwoord door olaf in topic klem telefoon voor op het stuur
het setje is van Midland en ik gebruik een BT single . ik heb het op de motorbeurs in utrecht aangeschaft dacht 90euro of zoiets , was daar wel een actie dus kan wat duurder zijn .
www.midlandradio.eu
Daar staat alles wel op wat ze leveren .
Het recievertje aan je helm kun je op verschillende manieren bevestigen , klemmen of plakken , bij mij geklemd en dat zit goed vast .
In volgeladen toestand moet het een uur of 9 werken dacht ik , nog nooit problemen mee gehad dat hij voortijdig  er mee op houdt .
Maar goed het zal allemaal ook  wel op hun site staan .
Greetz Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.108 seconden