intercom 12v aansluiten

03 juli 2009 16:50 #1 door petervd81
intercom 12v aansluiten werd gestart door petervd81
Hallo,

Ik heb een intercom setje gekocht voor de vakantie, van IMC (MIT-10). Ziet er erg goed uit.
Het centrale unit ding moet ik ergens op 12V aansluiten. Er zitten diverse kabels bij (oa sigaretten aansluiting, welke ik niet heb). Vanuit de centrale unit komt een plus en een min kabel, mannetje en vrouwtje. Hoe en waar kan ik dit aansluiten op mijn Transalp (1999 anniversary model)

Tnx!
Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2009 10:52 #2 door marruc
Beantwoord door marruc in topic intercom 12v aansluiten
Tja daar zijn tal van mogelijkheden voor. Ten eerste moet je beslissen of de intercom altijd aan moet staan/kunnen of alleen wanneer het contact aan is. Je kan hem zowiezo direct op de polen van je accu aansluiten maar dmv een multi meter kan je ook opzoek gaan naar een draad die via je contactslot loopt. Let er in ieder geval op dat de unit voldoende gezekerd is. Dit kan al heel makkelijk door een zekeringhoudertje in je draad te zetten met daarin een glaszekering. Ik weet niet hoe "zwaar" de unit is maar wellicht moet je hem schakelen dmv een relais. Op het forum staat hier meer info over.
suc6!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2009 22:35 #3 door Wouter
Beantwoord door Wouter in topic intercom 12v aansluiten
Ik heb jarenlang een MIT-100 gebruikt en vandaag een nieuwe gekocht omdat de oude helaas overleden was. Bij de MIT-100 zit standaard een zekeringhouder inclusief zekering meegeleverd. Ik vermoed dat dit bij de MIT-10 ook het geval zal zijn.

Geschakelde 12V kan op verschillende plaatsen afgetapt worden. Rechstreeks van het contact, kabelboom of bijvoorbeeld het achterlicht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.058 seconden