Dringend ! Ik sta langs de weg :( transalp 600 trekt niet meer door boven 3k

10 sept 2016 13:00 #1 door tvtijgertje
Hopelijk kan iemand mij helpen.

Sta langs de kant want moto trekt niet meer door na 3500 toeren.

In neutraal gaat hij makkelijk tot de 8000 maar eens op de weg kan ik niet door acceleren. Iemand die een oplossing weet. Bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2016 13:25 #2 door downunder
wat doet ie na 3500 toeren, sputteren, uitvallen?

kan een brandstof probleem zijn, te denken aan te weinig aanvoer, verstopping in je carb?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2016 13:46 #3 door tvtijgertje
Niks speciaal. Komt gewoon niet op toeren. Lijkt wel een diesel.

Bougies misschien ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2016 13:55 #4 door downunder
Klinkt voor mij toch meer als tekort aan brandstof of lucht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2016 14:42 #5 door Jan F.
Ff cdi's omwisselen. Als jetoerenteller het dan ook niet meer doet is er eentje kapot.

Groet, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2016 20:14 #6 door downunder
Ook een goeie tip. Blijft een beetje speculeren met de beperkte informatie :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2016 09:35 #7 door Oldtimer
Ik denk dat tvtijgertje intussen wel weggereden is en niet meer langs de weg staat.
Maar wie weet, reageert hij nog wel met meer informatie.

Klonk ook meer als roepend in de woestijn.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2016 18:14 #8 door hewi

Ik zag vanmiddag een Alp aan de kant van de weg, ik hoop niet dat het dezelfde ALP is die gisteren is stilgevallen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2016 20:43 #9 door Rob de Bob
In zulke gevallen blij dat ik een anwb lidmaatschap heb. Zo hebben ze me eens om half 3 's nachts van de A16 afgehaald met een takelwagen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2016 00:34 #10 door tvtijgertje
Terug rustig naar huis gereden en daar wat dingen gecheckt (luchtfilter, motorolie, choke...).

Bleek dat één van de bougies niet meer vonkte. Schoon gemaakt terug met staalborstel en schuurpapier. En rijdt het terug zoals hij moet horen. Blijkbaar reed soms maar op 1 cilinder, vandaar het vermogensverlies.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2016 07:54 #11 door PimW
Dus twee bougies deden het niet meer?

Zou de CDI nog even in je achterhoofd houden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2016 22:18 #12 door arne

Dus twee bougies deden het niet meer?

Zou de CDI nog even in je achterhoofd houden.

Dat zou ik ook doen. Heb ik ook aan de hand gehad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 sept 2016 14:59 #13 door tvtijgertje
Heeft 96 ook nog vaak problemen met de cdi ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 sept 2016 15:58 #14 door Oldtimer
Nee.
Alleen de types met een dubbele cdi, dus voor beide cilinders apart.
De bouwjaren na 1995 hebben een enkele CDI waar ik nog geen kapotte van heb gezien.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 sept 2016 16:17 #15 door tvtijgertje
pfieuw, ik dacht al. Vandaar dat ik ook een model had gezocht van na 1995, 4 jaar geleden. Omdat ik wist dat er soms problemen konden zijn met de cdi.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 sept 2016 18:17 #16 door Jan F.
Ach, het blijft electronica van 20 jaar oud.....

Groet, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.280 seconden