[TA] Verhogen PD10

04 juli 2009 00:56 #1 door *thomas*
[TA] Verhogen PD10 werd gestart door *thomas*
Hoi,

Ik had een paar vragen inzake het verhogen van mijn XL600V PD10 (gericht op straatgebruik).

Zelf ben ik 1m90 en vind na 5000km dat de TA toch wat aan de lage kant is.

- Op SWMotech kwam ik stuurverhogers tegen in de maten 20, 25 en 50mm, zelf ben ik geneigd richting 50mm te gaan omdat de 2 andere maten niet verschillen van de orginele (of meet ik verkeerd?). Maar kom ik dan niet in de problemen met de kabellengte... ?
- Zadel zou ik ook graag laten verhogen en voorzien van een anti slip, dacht om daarom beroep te doen op Rayz... (of een gelijkaardige firma)
- Er komt binnenkort een wilbers achterveer onder, misschien opteren voor eentje die 1-2cm langer is? Of kom ik dan in de problemen met de voorkant die even hoog (laag) blijft...? Ik neem (spijtig genoeg) aan van wel.

En dan nog een andere vraag, ik had graag een ander stuur gehad (deze is aan één kant wat krom door een valpartij bij stilstand en heeft her en der wat roestplekjes). Originele breedte is 80cm, iemand die me een ander stuur kan aanbevelen dat minstens even breed is?

Bedankt,

Thomas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2009 01:02 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic [TA] Verhogen PD10
hallo,

bij 50 mm komen je kabels en bedrading in de problemen,

vooral de gas en koppeling alsmede de remleiding

als je gaat stoeien met de vering dien je dit bij voorkeur aan beide zijden te doen,

een hoogte verstelling kan dan alvast handig zijn

dit om de geometrie niet teveel te wijzigen

bedenk wel dat een hoger zwaartepunt ook nadelen heeft op de stabiliteit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2009 01:24 #3 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic [TA] Verhogen PD10
Hoi,

Als ik het goed heb opgemeten zit zijn de originele stuurverhogers rond de 20-25mm? Ik meet vanaf de basis van de verhoger tot bij het laagste punt van het stuur (maar kan er met de schuifmaat niet goed bij).

Maken die 25extra mm dan echt zoveel uit voor de kabels? Remleiding had ik al gedacht, maar er zouden stalen aan gaan komen (dus dat euvel kan onmiddellijk verholpen worden)...

Groeten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2009 08:55 #4 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic [TA] Verhogen PD10
Origineel zitten er geen verhogers op ! Ff een fotootje van je huidige stuur, dan weten we zo of je misschien verkeerd kijkt.
Zelf heb ik met mijn 1.93m ooit op de alp 30 mm verhogers geplaatst, en dat paste net met de bekabeling.
Vering heb ik nooit echt aangepast op mijn alpje (Behalve dan naar progressief voor, maar dat maakte niets uit kwa hoogte van de motor)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2009 09:31 #5 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic [TA] Verhogen PD10
Batterij van camera zit net aan de lader, dus heb ff een random foto op het net gezocht. Ik heb in rood omcirkeld wat ik versta onder stuurverhogers en heb bij mijne nagemeten en kom effectief op 20mm...

Hier de link van degene die ik overweeg te kopen www.mo-tech.de/produkt/?produkt_id=1889 (ze zijn er in 20, 25, 30 en 50mm).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2009 10:02 - 04 juli 2009 10:06 #6 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic [TA] Verhogen PD10
Oke.
Voor zover ik het kan zien heb je nog geen verhogers erop zitten (zoals ik al dacht).

De verhogers die je gaat kopen, komen namelijk gewoon op de huidige aansluiting.

Nog een fotootje gevonden van die van mij destijds. Gelukkig had ik ze in een afwijkende kleur, dus je kunt ze goed zien zitten ;)
(Plaatje kun je op klikken voor de grote foto)
Bijlage:

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2009 10:15 #7 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic [TA] Verhogen PD10
ahaa, dat verduidelijkt de zaak (leuke foto trouwens :D)

maar als ik het goed heb, had jij dus verhogers van 30mm + de originele 20mm wat dan 50mm geeft ;)

maw, ik kan gerust die van 50mm kopen? (dus model zoals op swmotech)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2009 10:33 #8 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic [TA] Verhogen PD10
Thomas ik wil niet lullig doen maar lees nu  eerst eens goed wat forum leden je voor advies geven!
DUS GEEN 50 MM ze schrijven dat niet voor Jan met de korte acht.........aam ::) :- :-*

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2009 10:33 #9 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic [TA] Verhogen PD10
Nee, je moet die van 30mm hebben. Dat is wat nog net haalbaar is met de standaard bekabeling.
Dat komt je stuur gewoon 30mm hoger te staan. (En dat scheelt een berg !!)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2009 12:41 #10 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic [TA] Verhogen PD10
Rob, ik volg je niet helemaal.

Jij had, als ik het goed begrijp, een tussenstuk dat op de originele stuurklem werd gemonteerd waardoor het stuur dus 30mm hoger kwam te staan (?). Aangezien de originele hoogte van de stuurklem(net nog eens nagemeten) 20mm is, komt de totale hoogte toch op 50mm (20 origineel + 30 tussenstuk).

Als ik dus het type stuurverhoger/-klem koop zoals is te zien op de site van motech (die dus ook meteen de originele stuurklem vervangt) kan ik toch tot 50mm gaan? (scheelt dan 30mm met origineel, of denk ik nu helemaal verkeerd)...

Sorry als het gewoon een misverstand is...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2009 12:49 #11 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic [TA] Verhogen PD10
Ik denk dat er een misverstand is.

Die stuurverhoger van motech is juist dat tussenstuk !!!  En die vervangt dus niet de originele stuurklem !!!

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2009 11:48 #12 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic [TA] Verhogen PD10
De originele hoogte van de stuurklem is gewoon "nul", met een verhoging van 20 of 30 mm komt je stuur dus twee of drie centimeter hoger te staan (is meer dan dat het klinkt  ;))

zonder stuurverhoger:


met stuurverhoger:



Zo simpel is het.

wat je ook nog heb zijn schuine stuurverhogers:  deze bewegen het stuur naast een tikje hoger ook wat meer naar achteren:



Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2009 12:49 #13 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic [TA] Verhogen PD10
ahaa, die foto's scheppen een hoop duidelijkheid

bedankt !

20-25mm extra vind ik zelf ook goed :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2009 17:16 #14 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic [TA] Verhogen PD10
Die schuine verhogers kun je ook naar voren laten wijzen zodat het stuur echt puur verhoogd wordt ipv verhoogd èn naar achteren.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2009 17:20 #15 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic [TA] Verhogen PD10

Die schuine verhogers kun je ook naar voren laten wijzen zodat het stuur echt puur verhoogd wordt ipv verhoogd èn naar achteren.


dat is een goed idee

zat nog wat te twijfelen omdat het zelfs met 'gewone' verhogers naar mijn mening te veel naar de rijder toekomt...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2009 18:02 #16 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic [TA] Verhogen PD10
Heb er geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat het stuur hierdoor wel weer veel verder naar voren komt te staan, en je in de problemen komt met je ruitje bij volledig indraaien.....

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.100 seconden