Beste
als jullie al konden verwachten zit het iets ingewikkelder,
iedere fabrikant die banden maakt doet dit vanuit zijn eigen policy en bij motorfiets banden betekend dat banden als set(voor + achter) ontwikkeld worden om daarmee de beste eigenschappen te krijgen
in sommige gevallen bied de voorband meer daar waar de achterband minder bied maar te samen zijn ze perfect in balans
met verschillende merken kan deze balans dus nooit en te nimmer gewaarborgd worden en vandaar dat geen enkele fabrikant dit dan ook ondersteund.
of dit nu is beschreven in de mot, tuv of welke keurings instantie is niet van belang
Wij kennen dat namelijk in Nederland niet .
Net zomin dat de min profieldiepte hier ook slechts 1 mm mag zijn en buiten de grenzen iets meer en volgens de fabrikant is het zelfs nog beter om nog meer te hebben( 3 mm)
De voorband is overigens wel erg belangrijk omdat deze band het pad maakt voor de achterband.
zomaar een ander merk en of type kiezen kan dus ook een verassing geven die niet altijd positief hoeft uit te vallen.
maardat zal dan in de praktijk blijken
Ik persoonlijk zou het niet doen
Alleen als het niet anders kan zou je die keus kunnen maken
Maar belangrijke argumenten kunnen zijn..
beperkte keus voorhanden(voorraad)
de gevraagde kwaliteit
de prijs van de band
en persoonlijke voorkeur (bijv noppen, all road of straatband)