Koffer vs tas - universele montage?

21 mrt 2017 12:17 #1 door Blommetje
Koffer vs tas - universele montage? werd gestart door Blommetje
Hi all,

hierbij een foto van mijn valbeugels EN een givi rek voor de zijkanten.
Dit rek ligt @ ouders en moet ik nog monteren, maar ik wil er graag tassen op maken.

Is dit een universeel iets? Gewoon tassen erop knopen met een spanbandje of zit er - net als de topkoffer - een systeem in?

Want einde van de maand ga ik ermee naar Duitsland en naar het Ardennen-weekend, dus wil graag nu al tassen bestellen (2dehands als t kan) en dan erop knopen. Maar geen zin in het verkeerde systeem...

Hoor t graag!

Alexander




- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2017 12:44 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Koffer vs tas - universele montage?
Het rek wat daar ligt is een zg Givi Wingrek en bedoeld voor uitsluitend Givi koffers.
Tassen er aan 'knopen' zal best wel lukken, maar het is er niet speciaal voor bedoeld of bestemd  :-\

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2017 13:13 #3 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic Koffer vs tas - universele montage?
Thanks headless!


Dus ik moet op zoek naar twee Givi koffers. En dan elke koffer? Givi maakt altijd gebruik van deze sluiting?
Iemand nog tips over formaat? Mijzelf kennende koop ik anders twee hutkoffers en blijkt later dat dat onhandig is...


Dan ga ik vanavond eens marktplaats afstruinen  :D gooodies!

- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2017 13:50 #4 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Koffer vs tas - universele montage?
Ik zou geen maxia koffers als zijkoffers nemen, das ietsje te groot ben ik bang.

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2017 16:41 #5 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic Koffer vs tas - universele montage?
Nog even ter check...  om een f*up te voorkomen.. ELKE givi koffer die ik van marktplaats trek kan ik hierop klikken en gaaaaan...


- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2017 16:47 #6 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Koffer vs tas - universele montage?
Nou........ Givi heeft ooit wel eens een ander soort bevestiging gebruikt, maar dat was alleen voor kleine topkoffertjes. Die types ga je sowieso niet aan een zijrek hangen  ;)

Dus imho kun je idd álle Givi zijkoffers aan dit rek hangen ja  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2017 18:49 - 23 mrt 2017 18:52 #7 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Koffer vs tas - universele montage?
Volgens mij heet het systeem mono-key ofzoiets. Google is uw vriend in deze...

En tassen moet lukken. Wanneer je de meest voorkomende zadeltassen pakt hebben ze net wat steun aan de beugels. Offroad zou ik anders aanpakken maar op de weg krijg je de boel wel stabiel. Koffers kosten namelijk ook tweedehands best veel in verhouding tot goedkope, nieuwe tassen.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2017 20:36 #8 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Koffer vs tas - universele montage?
Alexander, je kunt ook textieltassen kopen bij bv. www.louis.de Ik heb er ook een stel voor op de Yamaha. Ze zijn met banden aan elkaar verbonden. Die banden komen over het passagiersgedeelte van je zadel. De beide tassen kun je dan nog vastmaken aan het kofferrek. Als het goed is zitten er aan de zijkant van de tassen ook kunsstof halfronde 'ogen' daar kun je wel wat mee, toeclipbandjes van een racefiets (halfords) zijn er handig voor in combinatie met een paar spinnen ofzo.
Let wel op dat je die tassen niet erg zwaar gaat beladen  Zware dingen kun je dan beter in een roltas achter je kont op het zadel mee nemen.

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2017 20:58 #9 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Koffer vs tas - universele montage?
Toevallig zijn de moto-detail satteltaschen in de aanbieding 27 liter en waterdicht door een oprol systeem aan de bovenkant 99.- euro

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2017 15:59 #10 door jaspersFZR
Beantwoord door jaspersFZR in topic Koffer vs tas - universele montage?
Ik rij zelf met een rek van heavy duties en heb er idd standaard zijtassen bij (marktplaatsje 20euro)

de klittebanden gaan om de stang van het rek, en aan de onderkant idd buij de kunststof D ringen zet ik ze vast met tyrips (ivm diefstalgevoeligheid)

gaat prima!

de transalp wordt steeds mooier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2017 12:38 #11 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic Koffer vs tas - universele montage?
Mn maatje had nog twee tassen liggen. Kaartje hing er nog aan... die nu gebruikt en is prima. Montage van mn Givi rack is niet gelukt want had maat bouten te klein gekocht.

Die tassen zijn relaxed, maar niet groot. gewoon een dekje over de buddy, links en rechts een clip, want bandjes naar de voetsteunen en het achterrekje om wegwaaien te voorkomen. Er zitten hoesjes bij voor regen, maar lijkt mij dat die snel wegwaaien.. maar goed.

En hij reist niet, dus mag ze 'voor onbeperkte tijd' lenen. Met andere woorden. Snel geregeld.

Als iemand nog een foto heeft van het givi wing rack voor de montage graag, want ik heb het denk ik wel pas, maar hoe de beugels nou precies moeten zitten - met name om de uitlaat - is mij vaag.

Avast bedankt!

Alexander

- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2017 14:55 - 28 mrt 2017 14:59 #12 door PimW

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2017 15:08 #13 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic Koffer vs tas - universele montage?
Pff, hele zondag met mn pa op de ipad gezocht.. niet voor een alp gevonden!
had sowieso niet de juiste bouten gehad, maar toch ..


thnx dude!

- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2021 18:34 #14 door Tony Schmitz
Beantwoord door Tony Schmitz in topic Koffer vs tas - universele montage?
Om even deze weer tot leven te wekken....

Ik wil inmiddels dit rek overnemen voor mijn TA uit 1988.. Wie weet of dit gaat passen?

Gaat dus alleen om het deel van de koffers. Niet om de valbeugels..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.114 seconden