Diagram voor het vinden van electrische storingen.

26 mrt 2017 11:55 - 26 mrt 2017 17:58 #1 door Mr Blue
Ik probeer mezelf een beetje in te lezen in de elektriek van mijn motorfiets en hoe je storingen kunt opsporen. Mijn niveau van kennis over electra en stroomschema's is NUL. Des te handiger dat ik dit PDFje vond via XRV.org maar kan er nog weinig kaas van maken.
Denk dat ik met een multimeter en dit schema op zak me maar eens moet laten instrueren door iemand met kennis van zaken. Ik drop ondertussen even het diagram als bijlage voor de mensen die er wél raad mee weten.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2017 12:17 #2 door PimW
Wel een mooi diagram om gestructureerd te werk te gaan maar geeft niet direct inzicht in het hoe en waarom.

Ik weet niet op welk niveau je kunt insteken maar misschien kun je hier wat mee voor de basis:

hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/electric/ohmlaw.html#c1

hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/electric/elepow.html#c1

Als je een idee hebt van de beginselen van stroom kun je eens een blik werpen op een electrisch schema van je motor, daarin zul je dezelfde serie, en parallel circuits tegenkomen. Uiteindelijk zijn het allemaal lusjes, maar op de motor word er nog wel eens wat gecombineerd, via andere componenten geleidt etc wat het niet overzichtelijker maakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2017 12:22 #3 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Diagram voor het vinden van electrische storingen.
In het nederlands en begrijpelijk zonder diep in te gaan op technische kennis
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2017 12:39 - 26 mrt 2017 18:16 #4 door Mr Blue
Beantwoord door Mr Blue in topic Diagram voor het vinden van electrische storingen.
Dank. Alle beetjes helpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.067 seconden