Carterventilatie

16 juli 2009 17:51 - 16 juli 2009 20:45 #1 door PimW
Carterventilatie werd gestart door PimW
Volgens mijn tabelletje moest ik nu (66k op de teller) wat onderhoud verrichten aan mijn Alp. Niet veel speciaals, voornamelijk dingen nazien en schoonmaken.

Daar zitten verder ook geen problemen, maar ik vroeg mij wel iets af.

Ik he nu die slang afgetapt (die met dat dopje onder bij de middenbok) en hier kwam een zooitje bagger uit. Voornamelijk zwrate bende maar ook af en toe wat wit/grijze smurrie. Als ik het goed begrijp loopt er vanaf mijn blok (Krukas of meer bij de versnelling of koppeling?) een slangetje naar het luchtfilter dat ervoor moet zorgen dat de eventuele opgebouwde druk in mijn blok niet pakkingen en keerringen stukdrukt. Dan zal er ongetwijfeld wat damp meekomen dat in het luchtfilterhuis condenseert.

Klopt het dat deze gecondenseerde olie (misschien ook benzine) en vocht resten in die slang komen te zitten?

Kan ik nog wat doen behalve die slang open maken en leeg laten lopen (en controleren op beschadigingen)? Het doorzichtige gedeelte in de slang bleef ook wat donker vond ik?

Misschien dat iemand me wat duidelijker kan maken hoe het nou precies werkt en wat er uit die slang komt zetten :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2009 20:41 #2 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Carterventilatie
Oliedamp met condenswater.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2009 20:48 #3 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Carterventilatie
Ok dat is duidelijk.

En kun je me misschien ook nog vertellen waar op het blok de ontluchting zit? Of vraag ik nu teveel :-X

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2009 01:39 #4 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Carterventilatie
Op het kleppendeksel van de achterste cilinder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.066 seconden