Voltmeter van Alibaba

02 aug 2017 07:59 #21 door Sopa
Beantwoord door Sopa in topic Voltmeter van Alibaba
Akkoord

A M S T E R D A M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 aug 2017 08:41 #22 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Voltmeter van Alibaba
Ook ik schaar me niet echt onder de 'slimme electra types', maar heb wel een mening:

1) ik gebruik nooit meer van die aftapstekkers omdat het, indien je het een keer moet verwijderen je met zo'n blokje blijft zitten en/of een kabel moet repareren.
2) als ik rechtstreeks van de accu af wil hebben, dan komt ook rechtstreeks van de accu en trek dus een hele kabel, liefst met een fatsoenlijk stekker/ring aan de accu verbonden.
3) als ik geschakelde draad uit de cockpit wil hebben, dan gebruik ik het liefste de spanningsdraad van de claxon. Reden: mocht er onverhoopt onderweg iets mis gaan met dit spul, dan doet alleen mijn claxon het niet meer, en kan ik dat later wel op een rustig moment oplossen ipv een haperende motor of andere verstoringen vanwege een slecht contact/draad.
4) Als ik iets aan sluit op bestaande kabels/stekkers probeer ik, voor zover als dat mogelijk is, 2 draden aan een zelfde stekkertje te bevestigen. Als dat niet lukt prefereer ik aparte stekker waar ik dus alsnog 2 draden door verbind naar 1.


In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.056 seconden