Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Eindelijk maar toch is het stukje geplaatst in de nieuwe Moto73 van 6 augustus jl! Ben er eigenlijk best wel een beetje trots op...
De Varadero heeft het tot Moto73 Marathonmotor geschopt!!!
En ja hoor, ik ga echt proberen om er 200.000 km mee te rijden! Nog een dikke 60.000 te gaan... ;D
Ben nu wel erg nieuwsgierig geworden... Welke Transalp Club leden hebben de meeste KM met hun Transalp / Varadero / Africa Twin gereden met de originele motorl en waar ben je allemaal tegenaan gelopen voor onderhoud?
Groetjes
Onlangs mijn 96 er AT met 189.000km voor een geheel andere speelfiets ingeruild.
Aan het blok is alleen bij 120.000 de koppelingsplaten en kabel vernieuwd en de motor heeft mij nog nooit laten staan.(bij 12000 al een vacuum-brandstofpomp van een Tenere gemonteerd)
Onderhoud zelf gedaan. ;D
Ben niet zo tevreden over die zgn duurzaamheid, mijn AT uit 2003 net geen 60.000 km op de klok (waarvan 40.000 door mij) moet nu al helemaal uit elkaar ivm speling op het lager v/d uitgaande as, net nu ik er mee op vakantie wil en nu ben ik ook nog een rustige rijder en het enige echte offroad wat hij gehad heeft was dit jaar met de BAT.
kortom op dit moment vind ik het eigenlijk gewoon een k*t fiets. Zit toch weer serieus over te denken om voor dat duitse merk te kiezen. Vanmiddag maar verder sleutelen kijken of de bak niet teveel schade heeft opgelopen.
Groet
René
Heeft de ketting niet te strak gestaan ???
Gewoon naar de meest biedende verkoper gaan ,en bij hem een zelf/onderhoudsvriendelijke gebruikte fiets kopen.Testritje van een middag)-thuis even geheel nakijken) en handelen.tja maar dealers doen als of je met een melaatse motor komt......
ik heb een AT met 78K op de klok en als of ie 250 K gelopen heeft......
Omdat kopers bang zijn,, maar dat kunnen dealer oplossen met garantie ,, geef dan 3 jaar op het blok alleen naast de algemene garantie ,, dan weten ze ook dat men terug komt voor het onderhoud , snij het mes aan twee kanten....
maar nee , de doorgewinterde kruideniers mentaliteit overheerst.....
Heeft de ketting niet te strak gestaan ???
Een 'goed bekend staande zaak' is geen garantie voor goed onderhoud.
Ben nu wel erg nieuwsgierig geworden... Welke Transalp Club leden hebben de meeste KM met hun Transalp / Varadero / Africa Twin gereden met de originele motorl en waar ben je allemaal tegenaan gelopen voor onderhoud?
Of een bepaalde motor betrouwbaar is kun je niet afleiden uit persoonlijke ervaring. Daarvoor moet je naar statistieken kijken.
Bijvoorbeeld, van elke 10.000 geleverde exemplaren, hoeveel hebben er in de eerste 10 jaar problemen met bijv. het motorblok gehad.
Dan denk ik dat honda toch wel als één van de besten uit de bus komt.
Het lijkt erop dat ketting toch te strak heeft gestaan, vorige week is de TA van Jolanda in onderhoud geweest bij zelfde garage als mijn AT, en komt terug met veel te strakke ketting.
Groet
René
Da's dan mooi balen René.
Foruk staat al redelijk vol geschreven over kettingspanning en haar/zijn gevolgen ....
Wil het een beetje lukken met het spitsen van het blok ? Zo te zien heb je een aardige werkplaats. Waarom dan toch de motoren buitende deur voor onderhoud ?
Tijd / zin / geld te veel ?