Duurzame honda's...

23 sept 2009 10:22 #21 door wimj
Beantwoord door wimj in topic Duurzame honda's...

Blok is gesplitst en in goede staat, alleen het lager was volledig kapot.
Werkplaats is helaas niet van mij, Is bij Madracing in N-Scharwoude met mogelijkheid om zelf te sleutelen.

Groet
René

En bevalt dat een beetje bij Madracing? Ik woon zelf in Z Scharwoude dus ben benieuwd.

Overigens, om bij de thread te blijven, mijn TA 2001 heeft inmiddels 129000km achter de wielen, tot nog toe alleen aandrijving km teller moeten vervangen. Ben zeer tevreden. ;D

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 sept 2009 12:10 #22 door RP
Beantwoord door RP in topic Duurzame honda's...

En bevalt dat een beetje bij Madracing? Ik woon zelf in Z Scharwoude dus ben benieuwd.

Overigens, om bij de thread te blijven, mijn TA 2001 heeft inmiddels 129000km achter de wielen, tot nog toe alleen aandrijving km teller moeten vervangen. Ben zeer tevreden. ;D

Kom eens kijken ....

Groet
René

23 dec 2009 23:03 #23 door RP
Beantwoord door RP in topic Duurzame honda's...
Laatste nieuws wat betreft de lager verwisseling.
fiets zit weer in elkaar (na 4 maanden) en heeft vanavond zijn eerste testritje gereden zonder problemen.

... en nu ben ik heel erg BLIJ  :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :))

24 dec 2009 09:54 #24 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Duurzame honda's...
Hoi,

Nog niet zo heel veel ervaring met TA en AT, maar toch mijn bijdrage:

PD10 TA (1998 model) had 49 000km en volgens de dealer van de nieuwe eigenaar in uitmuntende staat (heb enkel regulier onderhoud - olie, filters, ketting, banden, koppelingskabel, batterij gedaan), bij de vorige eigenaar had de prolink het wel begeven :S)

RD03 AT (1989 model) heeft nu 68 000km, nog niet kunnen rijden wegens hevige sneeuw, maar draait zeer goed (ook nog op originele pomp, vorige eigenaar heeft geen rare dingen gemerkt - zei hij)

Oja, even ter info, maat van me heeft een Honda VFR400 (nc30 V4 400cc racertje), inmiddels 90 000km en nog geen vreemde zaken tegengekomen, nergens speling thv blok. Wel de balhoofdlagers al eens moeten vervangen en verder regulier onderhoud.

24 dec 2009 21:11 #25 door kees
Beantwoord door kees in topic Duurzame honda's...

Ben nu wel erg nieuwsgierig geworden... Welke Transalp Club leden hebben de meeste KM met hun Transalp / Varadero / Africa Twin gereden met de originele motorl en waar ben je allemaal tegenaan gelopen voor onderhoud?

185.000 :angel:

11 dec 2010 18:06 #26 door wimj
136.000+ met TA650. Zie decembernummer moto73.

11 dec 2010 18:20 #27 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Duurzame honda's...

clubmotor ??

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

11 dec 2010 19:56 #28 door wimj

clubmotor ??

Wat betekent de vraag 'clubmotor?'?

11 dec 2010 21:31 #29 door dj.verhulst

Of het iemand is die bekend is bij de TCN of dat de motor ooit van een TCN lid is geweest,

11 dec 2010 22:49 #30 door piet
Beantwoord door piet in topic Duurzame honda's...
ik heb pas een AT piloot gesproken.bij goedhard motoren in bodegraven.reed met z,n 2e AT.zijn eerste had 285000 km gelopen .toen verkocht aan een tcn lid. die heefd hem vrij snel weer door verkocht. met km stand opgaven _200.000 aldus die piloot ,die AT liep nog als een zonnetje. z,n huidige AT had 39000 op de teller staan .dat is niet veel zij ik.ja maar er moet nog een 1 voor zei die.
mjn AT uit 95 had 3 jaar geleden 46000 opde teller bij de koop.nu 79000 .mischien moet er een 1 voor
want m.n uitgaande tandwiel as is voor 25% versleten .ik zie die versleten assen als een manko van de fabriek.

12 dec 2010 01:16 - 12 dec 2010 01:27 #31 door kees
Ja het kan hoor.. ik heb wel eens 260.000 gehoord... maar wel olie ZUIPEN!

Ik weet wel dat als iemand beweert dergelijke kilometerstanden te hebben opgelopen, hij/zij een hele grote liefde voor die motor moet hebben en vanaf pakweg 2 ton, periodiek redelijk veel vrije tijd dan wel dealergeld in die motor moet steken om hem aan de gang te houden.

Zijn wel juweeltjes, met die extreme kilometerstanden.. de meesten zijn veel eerder op één of andere manier al lang in mekaar gereden.. Jammer dat Honda die '1' in de teller er in het ontwerp niet bijgezet heeft, want ze wisten toen al dat dit blok in deze configuratie dat makkelijk aankon.

Marathonmotor (Moto 73) wilde mij vorig jaar al hebben voor de rubriek, maar ik had echt geen zin mijn eigen verhaal voor ze te gaan zitten schrijven. Ik heb de pest aan luie mensen (ook al hebben ze 500 motoren gereden voor hun werkgever..)

Grtz, Brom

12 dec 2010 11:34 #32 door wimj

Of het iemand is die bekend is bij de TCN of dat de motor ooit van een TCN lid is geweest,

De motor is nu van mij, mij is niet bekend of 1 van de 2 vorige eigenaren clublid was.

12 dec 2010 15:31 #33 door dj.verhulst
beetje slechte zuigerveren met 260 K op de klok,, is wel ontzettend cool,  inderdaad jammer dan Honda niet een getal erbij op deed...

12 dec 2010 16:56 #34 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Duurzame honda's...

Marathonmotor (Moto 73) wilde mij vorig jaar al hebben voor de rubriek, maar ik had echt geen zin mijn eigen verhaal voor ze te gaan zitten schrijven. Ik heb de pest aan luie mensen (ook al hebben ze 500 motoren gereden voor hun werkgever..)

Een paar jaar geleden is mijn toenmalige Alp ook in de Moto 73 verschenen als Marathonmotor. Ik heb niets anders dan een leuke ervaring eraan overgehouden hoor! Ik heb alleen moeten beschrijven waarom ik die motor zo geweldig vond en welke 'avonturen' ik had beleefd. Daarnaast wordt hij eens kritisch door een ander nagekeken wat ik ook erg verhelderend vond.

Ik zou ervoor gaan Brom! Al meen ik dat er inmiddels al de nodige XRV's zijn gekeurd.

Liberté - Egalité - Fraternité

12 dec 2010 17:09 #35 door iron gonzo
Beantwoord door iron gonzo in topic Duurzame honda's...
ik heb in de Dolomieten dit jaar een Duitser tegengekomen bij ons in het hotel met op zijn Transalp 600 een km stand van 296000.
hij had toen een panne, zijn 1ste in al die km
bleek er een kabeltje af van de ontsteking.

When i was born the devil looked up and said: shit he's here.
www.bikers4bikers.eu

12 dec 2010 18:01 #36 door kees

..Ik heb alleen moeten beschrijven waarom ik die motor zo geweldig vond en welke 'avonturen' ik had beleefd..

Ja maar dat is het nou net. Dan moet ik gaan graven in 195.000km door 42 landen over 5 continenten. Als het kan, op een A-4tje graag..

Kom zeg, luie gasten. Stel maar gewoon slimme vragen. Ga ik vanzelf vertellen.. :D

12 dec 2010 18:46 #37 door wimj

Ja maar dat is het nou net.

Je hebt duidelijk geen beeld van hoe die dag verloopt. ;) Maakt niet uit, ik vond het beide keren gezellig en heb met Peter (de auteur) een goede band gekregen. Aardige vent én hij kent veel Brabantse paden! Zijn website: www.mpsadventure.nl/

12 dec 2010 19:21 #38 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Duurzame honda's...
;D Vervelend probleem! Wel een beetje een luxe probleem maar daar had ik gelukkig 'nog' geen last van.  ;)
En letterformaat 1,5 kom je vast een heel eind mee al vinden ze dat misschien iets minder leuk.

Zag dat mijn Alpje alweer in 2007 was, tijd gaat snel..

Liberté - Egalité - Fraternité

12 dec 2010 19:41 #39 door kees

Je hebt duidelijk geen beeld van hoe die dag verloopt. ;) Maakt niet uit, ik vond het beide keren gezellig en heb met Peter (de auteur) een goede band gekregen. Aardige vent én hij kent veel Brabantse paden! Zijn website: www.mpsadventure.nl/

Ach klets niet, jij hebt duidelijk geen beeld van hetgeen ik aanstip. Maar belangrijk is het ook niet verder. Anders had ik wel wat harder gelopen :-* (en ik weet wie de man is en z'n site ken ik ook..;)

Maarre, spit anders wat M'73s van afgelopen zomer door, wie weet vind je nog iets..

Laters, Brom

14 dec 2010 08:18 #40 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Duurzame honda's...
Volgens mij had Jelle Faber uit Hoogeveen ook een @twin met bijna 3 ton op de klok...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.113 seconden