lpg

22 aug 2009 09:52 #1 door erikm
lpg werd gestart door erikm
Weet iemand of het mogelijk is lpg op een varadero te plaatsen..?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2009 10:38 #2 door PimW
Beantwoord door PimW in topic lpg
Het zal vast wel mogelijk zijn om je motor om te bouwen naar lpg, maar of je de extra tank die nodig is weg kunt werken is een tweede. Voor een beetje gas heb je een flinke tank nodig die ook behoorlijk wat weegt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2009 10:41 #3 door erikm
Beantwoord door erikm in topic lpg
top-case dacht ik, maar is de motor bestand voor gebruik op lpg ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2009 12:25 #4 door Streetbikertje
Beantwoord door Streetbikertje in topic lpg
ja hoor. waarom niet. moet alleen je kop aanpassen. mbt de kleppen en zetels. hier moeten gas geschikte in gemaakt worden. verder heb je wel een hogere slijtage aangezien de verbranding van lpg met hoge temperaturen gebeurd.

onze goldwing rijd overigens met een 40 liter tank rond:D

goeikoop!!

Don't Drive Faster Then Your Gardian Angel Can Fly
...Burn rubber, Not your soul...
GO FAST!!!! or go home.....
Varadero XL 1000 V 2005 Spycker Kleuren
CBR 600 Hurricane 1990
1968 Mccormick D439
ALLEEN DEBIELEN RIJDEN OP 2 WIELEN

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2009 20:02 #5 door hcm
Beantwoord door hcm in topic lpg
Ik heb het wel eens gezien in een zijspan  :))

lid sinds 19-04-2004
en toeruitzetter TCN


Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2009 20:10 #6 door daandus
Beantwoord door daandus in topic lpg
Lijkt me erg spannend bij een backfire, zeker met een AT..... krijg je mooi je luchtfilter tegen je knar!

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2009 22:32 #7 door Herman
Beantwoord door Herman in topic lpg
Heb vorig jaar nog een V-strom op LPG te koop zien staan
bij motorcentrum Venlo.

Was uiteraard benieuwd hoe het zat met de tank !
Deze was ingebouwd in de top koffer.

Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2009 23:22 #8 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic lpg
Optie ??? :



zonder dollen, er is een site www.motoropgas.nl maar deze is niet echt goed te noemen.

maar goed, als onderstaande kan, dan kan het ook op een motor (in topkoffer):


Er lijkt wel iets te bestaan :

www.lpg-installaties.be/data/files/16_lpgsuz.pdf
www.lpg-installaties.be/data/files/16_Ar...torrijdermei2006.pdf

www.motomag.com/spip.php?page=diapo&id_a...ompteur=4#ancrealbum

Misschien eerder aan de diesel ??

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2009 03:35 #9 door bobby templier
Beantwoord door bobby templier in topic lpg
kan maar kost teveel 3600 euro en dan heb je geen g3 dus  >:D :'(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2009 15:09 #10 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic lpg
Als je idd nu een zijspan hebt... maar waarom zou je überhaubt overwegen om een gewone motorfiets op LPG te laten lopen? Zitten bij een motorfiets volgens mij meer nadelen-; als voordelen aan... zou nog eerder Diesel (Track oid) overwegen...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2009 19:49 #11 door erikm
Beantwoord door erikm in topic lpg
Juist, die track komt die op de markt of is dit nog een prototype...????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2009 21:57 #12 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic lpg
Is 'gewoon' te bestellen. Maar heeft nog wel een flinke levertijd omdat de productie nog niet op stoom is.
kijk gewoon eens op www.dieselmotorfiets.nl/

Ik heb m al een paar keer zien rijden, ook in het zand ;)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2009 14:53 #13 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic lpg

Is 'gewoon' te bestellen. Maar heeft nog wel een flinke levertijd omdat de productie nog niet op stoom is.
kijk gewoon eens op www.dieselmotorfiets.nl/

Ik heb m al een paar keer zien rijden, ook in het zand ;)


Lijkt me wel een gaaf ding die Track .. zal wel te weinig verkocht gaan worden ben ik bang......

Maar LPG kan wel op een varadero ,, het klop is wel gewent aan meer vermogen= hitte .
dus die meerwarmte zal ie wel overleven ,lijkt me wel een gedoe om alles in te bouwen

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2009 15:00 #14 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic lpg
Met de verkoop van die Track valt het nogal mee.
Men had 40.000 aanmeldingen voor een proefrit, maar kiest daar eigenlijk alleen de mensen uit die ook een duidelijke intentie hebben om te kopen.

Op dit moment is er gewoon nog een levertijd, maar men wil vanaf 2010 vanuit voorraad kunnen leveren.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2009 17:56 #15 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic lpg

Met de verkoop van die Track valt het nogal mee.
Men had 40.000 aanmeldingen voor een proefrit, maar kiest daar eigenlijk alleen de mensen uit die ook een duidelijke intentie hebben om te kopen.

Op dit moment is er gewoon nog een levertijd, maar men wil vanaf 2010 vanuit voorraad kunnen leveren.


Ik snap best dat ze daar de boot afhouden ,, 40 K x  2 L diesel + onderhoud over iedere keer een 20 a 50 km
Maar ik zou ook best willen rijden,, het nadeel dat de prijs zeg maar een GS met een paar opties ,, daar worden er best wat van verkocht maar ook niet enkele honderden per jaar ,, het zijn meestal mensen die op het merk afkomen.
Die niet echt een Track willen kopen ,,  het concept is wel slim gemaakt , maar ik vraag me af hoe goed is ie in de praktijk.......
is de transmissie niet gevoelig ,, de open onderkant bij het blok is niet wat ik verwacht van een off road.
niet iedereen zit het voordeel van de CVT. 

en de meeste motorrijders geven geen moer om het verbruik.....

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2009 22:21 #16 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic lpg
Tja, vooralsnog kan ik er ook weinig over zeggen.
Heb even overwogen om zakelijk over te stappen op die Track, maar toch..... Er spelen inderdaad nog vele vragen, want niet elke dealer kan al het onderhoud doen, en hoe duur wordt het onderhoud eigenlijk ?? (Vergeleken met de 'normale' motor).

Het schijnt dat een ieder die er een keer op gereden heeft verrast af stapt en zich af vraagt waarom we nog handmatig schakelen.

Ow ja, en hij wordt niet als een crosser op de markt gezet. De nieuwe alp, of dero heeft ook standaard weinig van doen met een off-road.

En verbruik...., let er niet specifiek op, maar als je plotseling 900 km op 1 tank kunt rijden (bij 90 kmph) en 400 op volle snelheid !! Dan begint er toch iets van 'dat is wel lekker'.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2009 11:20 #17 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic lpg

Ik snap best dat ze daar de boot afhouden ,, 40 K x  2 L diesel + onderhoud over iedere keer een 20 a 50 km
Maar ik zou ook best willen rijden,, het nadeel dat de prijs zeg maar een GS met een paar opties ,, daar worden er best wat van verkocht maar ook niet enkele honderden per jaar ,, het zijn meestal mensen die op het merk afkomen.
Die niet echt een Track willen kopen ,,  het concept is wel slim gemaakt , maar ik vraag me af hoe goed is ie in de praktijk.......
is de transmissie niet gevoelig ,, de open onderkant bij het blok is niet wat ik verwacht van een off road.
niet iedereen zit het voordeel van de CVT. 

en de meeste motorrijders geven geen moer om het verbruik.....


Klopt helemaal. Een van de essenties van het motorrijden is toch het schakelen... Hoort er gewoon bij. Als een automatische versnellingbak echt het ei van Columbus is, reden we allemaal wel op een FJR1300 met halfautomaat, of was Honda's DN01 met HFT wel breder uitgewerkt.

Motoren met automatische transmissie zijn er al een tijdje. Eind jaren zeventig zelfs vanuit de Honda stal met de CM400A (heb zelf op de CM400T mijn papiertje mogen halen). Maar ze zijn nooit een succes geworden; niet zonder reden...  ::)

Ik geloof persoonlijk zelf erg in de aandrijving van de Track - zonder er een meter op gereden te hebben - omdat ik de constucteur ken en hij gewoon technisch enorm begaaft is. Maar met een conventionele bak was het concept wellicht goedkoper en aantrekkelijker... Je wilt toch niet het gevoel hebben alsof je op een motorscooter rijdt...

Nadeel is dat de onderhoudsinterval van de Track erg veelbelovend lijkt, maar dat met name dezelfde CVT overbrenging slijtage gevoelig is... De belt van de CVT zou volgens sommige testen iedere 15.000 km vervangen moeten worden wat op zich natuurlijk geen 'dikke' ingreep hoeft te zijn, maar toch...

En: je hebt absoluut een punt, DJ, voor wat betreft de prijs. Voor 17.000,- (basis) kun je toch heel andere en bovenal meer aantrekkelijke allroads kopen die dan vaak ook nog eens dik in de accesoires zitten... En een uitgebreid dealer netwerk bezitten... en een zekere reputatie hebben die de Track nog moet zien te verdienen...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2009 00:08 #18 door Africaanse Twins
Beantwoord door Africaanse Twins in topic lpg


Op het vorige forum stond een transalp met lpg maar die kan ik nu even niet vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2009 10:22 #19 door bobby templier
Beantwoord door bobby templier in topic lpg



Motoren met automatische transmissie zijn er al een tijdje. Eind jaren zeventig zelfs vanuit de Honda stal met de CM400A (heb zelf op de CM400T mijn papiertje mogen halen). Maar ze zijn nooit een succes geworden; niet zonder reden...  ::)

Ik geloof persoonlijk zelf erg in de aandrijving van de Track - zonder er een meter op gereden te hebben - omdat ik de constucteur ken en hij gewoon technisch enorm begaaft is. Maar met een conventionele bak was het concept wellicht goedkoper en aantrekkelijker... Je wilt toch niet het gevoel hebben alsof je op een motorscooter rijdt...

Nadeel is dat de onderhoudsinterval van de Track erg veelbelovend lijkt, maar dat met name dezelfde CVT overbrenging slijtage gevoelig is... De belt van de CVT zou volgens sommige testen iedere 15.000 km vervangen moeten worden wat op zich natuurlijk geen 'dikke' ingreep hoeft te zijn, maar toch...

Ik heb op een cb750 a gereden deze was in canada over na 20 jaar heeft iemand van de klassieke jappaners club gekocht en hebben deze samen in elkaar gezet en in gereden.vandaar. www.vintagebike.co.uk/Bike%20Directories...50A%20Hondamatic.htm
Bijlage:



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2009 11:49 #20 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic lpg

Klopt helemaal. Een van de essenties van het motorrijden is toch het schakelen... Hoort er gewoon bij. Als een automatische versnellingbak echt het ei van Columbus is, reden we allemaal wel op een FJR1300 met halfautomaat, of was Honda's DN01 met HFT wel breder uitgewerkt.

Motoren met automatische transmissie zijn er al een tijdje. Eind jaren zeventig zelfs vanuit de Honda stal met de CM400A (heb zelf op de CM400T mijn papiertje mogen halen). Maar ze zijn nooit een succes geworden; niet zonder reden...  ::)

Ik geloof persoonlijk zelf erg in de aandrijving van de Track - zonder er een meter op gereden te hebben - omdat ik de constucteur ken en hij gewoon technisch enorm begaaft is. Maar met een conventionele bak was het concept wellicht goedkoper en aantrekkelijker... Je wilt toch niet het gevoel hebben alsof je op een motorscooter rijdt...

Nadeel is dat de onderhoudsinterval van de Track erg veelbelovend lijkt, maar dat met name dezelfde CVT overbrenging slijtage gevoelig is... De belt van de CVT zou volgens sommige testen iedere 15.000 km vervangen moeten worden wat op zich natuurlijk geen 'dikke' ingreep hoeft te zijn, maar toch...

En: je hebt absoluut een punt, DJ, voor wat betreft de prijs. Voor 17.000,- (basis) kun je toch heel andere en bovenal meer aantrekkelijke allroads kopen die dan vaak ook nog eens dik in de accesoires zitten... En een uitgebreid dealer netwerk bezitten... en een zekere reputatie hebben die de Track nog moet zien te verdienen...


De enige automaat die thuis hoort op een motor is een motorscooter ,, dus een motor als die Aprillia nano of zo iets,, weet het niet ....
die zal het typische motor beleving in de weg staan en dat is dodelijk voor motor freaks ......
Ik vraag me af een CVT heeft wel een dure stalen riem maar de rest is simpel en relatief eenvoudig.en anders was de motor behoorlijk langer geworden denk maar eens aan een  Guzzi of Boxer van BMW of die oude K modellen met het blok op de zelfde manier terwijl de KTM adventure invloeden heel goed te zien en merken zijn aan dit concept
Ik heb ook een gesprek gehad met deze meneer en inderdaad deze meneer is erg begaaft in techniek , hopelijk is ie ook genoeg zakenman , we hebben wel mee briljante mensen gehad die meer techneut waren dan zakenman en het niet redden ondanks dat ze kwaliteit maken .......

Die CVT riemen bij een auto gaan veel langer mee ,, anders had ie net als de dafjes van vroeger een relatief goedkope rubbere duwband kunnen gebruiken ....  en die hebben aanzienelijk meer vermogen en massa dus een zwaardere belasting

Het lijkt me wel gaaf om een 750 a 900 km te kunnen rijden ,, nu sta ik iedere 250 a 300 km de AT te tanken ..

Heb ooit een brommer gehad met een vergelijkbare transmissie , met een prille variant van het CVT en ik moet zeggen dat reed helemaal niet slecht ,, heb ook schakelbrommers gehad , alleen geen kickdown functie maar ff gas dicht en ineens vol open hielp wel ,, nu kan men dit elektronisch oplossen zodat ie snel terug gaat.....
maar motor beleving is anders ,, en hoe gaat het in de bergen vind het heerlijk dat een AT best op z'n compressie  goed remt dat kan dus niet met een Track......

ik wil wel eens lange periode rijden met een Track ,, en dan eens zien wat het doet ,, met toeren met de jongens en een zandbak oversteken en gewoon ergens heen tuffen .....



Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.099 seconden