Wij hadden samen een Nolan N40-5 helm met de N-com erin. Je leest het al...hadden..
De helm hebben we nog stééds maar de headsets zijn geruild voor een Senna set. We hadden dezelfde redenatie vanwege het esthetische verhaal, maar dat bleek de verkeerde keuze.
Connecten was vaak een gedoe en mijn set is in 12mnd 2x vervangen vanwege de accu die defect ging en erna de interne verbindingen kapot gingen. Ik rij elke dag 100km (weer en wind) maar dat moet ie kunnen hebben!
Toen kwam er stoom uit mn oren en kwam de motorzaak met het eigen idee om de set gratis te ruilen voor de Senna set. Super coulant en service gericht!
Inderdaad niet het mooiste op de helm maar zo gruwelijk veel beter.. sindsdien zijn we luid en duidelijk met elkaar in contact, heb ik altijd muziek onderweg (fm en bluetooth Spotify) en kan ik ook met anderen connecten. Dat laatste kon namelijk ook niet met de N-com (nu misschien wel inmiddels).
Kan je dus echt een set van Senna aanraden. Is niet heel goedkoop maar ook echt niet de duurste en wel erg goed. Komt er in testen ook goed uit. Is wel zeer divers qua modellen, dus Google er even op. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt.
Ben zelf van mening dat echt goedkoop een stuk minder is (ervaring met cheap-ass setjes).
Qua gebruik:
ik bel veel voor t werk en wordt dus ook vaak gebeld als ik onderweg ben. Zelfs bij 120 moet ik duidelijk maken dat ik rij en niets kan noteren zo goed is de noise cancelling. ;D
Klein detail is wel dat dat op mn K75rt (kuip) is maar ook op de Twin ben ik voorbij de 100 gewoon te verstaan.
Beide sets hebben wij gebruikt tijdens t toeren in de zijspan maar ook Annelies op de Alp en ik op de twin. Dus grotere afstand van elkaar. N-com werkte prima in de zijspan maar samen toeren en elkaar verstaan ging niet. De Senna set doet beide top.
Mn pa heeft inmiddels ook een Senna set gekocht nav onze tevredenheid.
(Ik heb geen aandelen hoor
)