tubeless op TA of AT ?

19 dec 2018 14:13 #1 door alain
tubeless op TA of AT ? werd gestart door alain
Beste forumleden,

heeft iemand hier ervaring mee:

www.amazon.com/Neutech-Tubliss-Core-Kit-18/dp/B001AWI112


PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2018 15:26 #2 door J-P
Beantwoord door J-P in topic tubeless op TA of AT ?
Ik had een setje gekocht voor mijn CRF1000, past dus niet op de originele velgen. Kwam ik pas achter toen ik ze hier had. Op Excel velgen zou dat moeten lukken. Heb ze gemaild en hun antwoord was "Front needs 1.85" max and 18" rear is 2.15" max"

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2018 15:51 #3 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic tubeless op TA of AT ?
Op allroadmaniacs staan wat ervaringen : allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=22402.0

Verder zit er dus nog altijd een soort van binnenband in.
Een spijker die je niet op merkt en waarbij je door rijdt zou dus potentieel ook je tubliss bandje kunnen doorprikken.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2018 17:53 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic tubeless op TA of AT ?
tubeless banden vragen ook om tubeless velgen(MT2)
deze velgen hebben een hubb rand zodat ze op hun plaats blijven zitten  als de lucht er uit is)

maar  als je dit toch graag wilt is er ook een speciale tape in de handel
die kleef je in het midden over de spaken.
wel goed opletten want wanneer er lucht onder zit  zal deze tijdens het rijden uitzetten door de warmte en de tape kan dan  loskomen
met lucht verlies als gevolg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2018 21:49 #5 door kees
Beantwoord door kees in topic tubeless op TA of AT ?

Verder zit er dus nog altijd een soort van binnenband in.
Een spijker die je niet op merkt en waarbij je door rijdt zou dus potentieel ook je tubliss bandje kunnen doorprikken.


Nee klopt. Een prop van buitenaf er in trekken is natuurlijk een stuk minder werk dan een biba vervangen. Daarvoor moet je al die spullen bij je hebben, maar voor een tubliss moet je dan eigenlijk méér meenemen: naast proppen en een pomp -in geval je de tubliss toch lek rijdt - een nieuwe tubliss dan wel een binnenband.

Er zijn wel meer van die varianten op reeds lang beproefde systemen, die weliswaar ook hun tekortkomingen hebben, maar het meest hassle-free werken. Daarom worden ze ook nog steeds wijsdverbreid toegepast.


Niet goedkoop ook, die Tubliss..



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2018 10:48 #6 door alain
Beantwoord door alain in topic tubeless op TA of AT ?
Dus voortdoen zoals gewoonlijk: binnenbandjes rond het wiel en reserve binnenbandjes in de tooltube.


PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2018 12:55 #7 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic tubeless op TA of AT ?
Een tubetube in dit geval dan  ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.068 seconden