How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn

28 juni 2010 20:59 #21 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn

vorige pagina onderaan!


oeps  :-[ :-[

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2010 19:59 #22 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
Vandaag twee stebels opgehaald.
De vernieuwde versie, met inlaat filter.

Plaats bij Alp 600 is eenvoudig, bij de 650 heb ik nog niet echt DE plek gevonden.
Nog maar even verder zoeken.

Nieuwe draden gehaald om het relais van stroom te voorzien, dus zouden ze dadelijk maximaal moeten werken.

Groet Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2010 22:34 #23 door jbm
Hans,

Kun je wat foto's plaatsen van de montage op de alp 600?
Heb ook al een tijd een stebel liggen maar heb nog niet De plek gevonden om hem te monteren.

groeten, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2010 22:08 #24 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
Hij zit in de buurt van de oude toeter.
Vandaaruit heb ik een steun gemaakt die langs het blok omhoog loopt daat zit de stebel en het relais op gemonteerd.
Wanneer je door het gat in de kuip kijkt zie je hem zo zitten.
De bovenkant  ( het metalen gedeelte) heb ik matzwart gespoten zodat hij niet opvalt.
Geluid is fenomenaal, zelfs met helm op te hard om nog prettig te klinken.
De steun is van stalen strip 25x4 mm en heb ik na het buigen zwart gespoten.
De originele stekkers zitten rechtstreeks op het relais.
Plus komt via een zwevende zekering rechtstreeks van de accu, massa via de beugel naar het frame van de motor.

Bij mijn 650 gaat het plaatsen lastiger worden, alles is daar net wat krapper.
Tot nu toe denk ik aan de linkerzijde naast de cylinders, vol in het zicht.
Ik moet nog eens kijken of ik 'm dan niet voel tijdens het rijden.
Suggesties zijn welkom.

Foto,s zijn altijd lastig ik zal er straks een paar maken en met link wegzetten.

Groet Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2010 22:44 #25 door jbm
Hans,

Op die plek had ik ook al gekeken, had alleen de indruk dat het allemaal net even te krap was en dus niet zou lukken.
Het past dus kennelijk wel, ben benieuwd naar de foto's.Alvast bedankt,

groeten, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2010 07:53 #26 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
Dr foto's

Groet Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2010 12:30 #27 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
nou het zou me niet verbazen als die toeter snel kapot is....lijkt me nogal een warm plekje op deze manier.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2010 12:33 #28 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
Bij mij zit hij er al op sinds de laatste motorbeurs op dezelfde plek.

No problemo

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2010 12:49 #29 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
dat is een maandje of 7, hoeveel kilometer is dat bij jou? Ik gebruik mijn toeter ongeveer eens in de 10000 km. Ik begrijp toch niet zo waarom je zo'n stebel zou aanschaffen, als je goed op het overige verkeer anticipeerd heb je toch helemaal geen toeter nodig.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2010 13:04 #30 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
Ik heb hem natuurlijk alleen om vrolijk rond te toeteren naar de clubleden als we eens een keer een toertochtje rijden  :-*

als je goed op het overige verkeer anticipeerd

 
Is geen reden om niet aan te geven dat je er bent. Soms wordt je gewoon niet gezien, maar nu gehoord zoveel beter.

Maar ik rij ook zo'n 15.000 per jaar en geloof me of niet, maar als ik thuis kom werkt dit ding als automatische poortopener. Mijn vorige toetertje hoorde mijn vrouwtje binnen niet maar als ik nu toeter hoef ik geen 30 seconden te wachten.
Zo blij is ze dat ik er weer ben :))

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2010 15:50 #31 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
Aha, daar zit hem het verschil..... mijn vrouw wacht ook op me zonder dat ik toeter ;)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2010 17:49 #32 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
Ik heb me ook afgevraagd of de warmte niet teveel is.
De volgende afwegingen: ten eerste de rijwind zou koeling moeten geven
De toeter mag ook best warm worden.
En ik heb gedacht over een aluminium hitteschildje, heb ik (nog) niet gemaakt omdat ik dit resultaat even wil afwachten.

Eerst maar eens kijken of de afdekking van het membraam vervormd.

Tot zover
Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2010 20:08 #33 door Columbus
Beantwoord door Columbus in topic How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
voor het aansluiten van je toeter is ook een aansluitsetje verkrijgbaar:



'k weet alleen niet of ze ook opsturen naar nederland

http://www.twistedthrottle.com/trade/productview/2867/539/

groeten Albert.

Always be nice to a diver, we know places, where nobody will find you.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2010 07:34 #34 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn

dat is een maandje of 7, hoeveel kilometer is dat bij jou? Ik gebruik mijn toeter ongeveer eens in de 10000 km. Ik begrijp toch niet zo waarom je zo'n stebel zou aanschaffen, als je goed op het overige verkeer anticipeerd heb je toch helemaal geen toeter nodig.


Probleem is niet de wijze waarop JIJ of WIJ op het verkeer anticiperen, Arthuur. Probleem is hoe het overige verkeer op ONS anticipeerd.

De Stebel heeft mij op de Duitse Autobahn en in Nederland al 2x het vege lijf gered. Puur omdat ik op de linker baan in een dode hoek van een automobilist zat die net wilde inhalen terwijl ik er naast reed... Dan red je het echt niet met die standaard scooter-toeter die Honda meeleverd...

"Als je goed op het overige verkeer anticipeert, heb je toch helemaal geen helm of motorpak nodig"...
Is een beetje van dezelfde strekking maar je zult met me eens zijn dat die ook niet klopt.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2010 10:47 #35 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
Ik begrijp je verhaal Bernard, maar als je zelf in de dode hoek van een auto gaat rijden en die auto komt naar jou idee ineens naar links dan heb je volgens mij niet goed genoeg op die auto geanticipeerd, met andere woorden, je bent je niet volledig bewust geweest van je eigen rij gedrag, anders had je je gerealiseerd dat je in een dode hoek reed en was je ook niet geschrokken dat hij naar links kwam, overigens hoe lang rij je eigenlijk met een Varadero in een dode hoek als je inhaald...? kwart seconde ofzo?

De vergelijking met beschermende kleding gaat niet helemaal op, want die kun je ook nodig hebben omdat je valt door toestanden op het wegdek, of om je te beschermen tegen weers invloeden. Olie zie je vaak niet, en kun je dus niet op anticiperen. En bovendien is een helm verplicht.

Dus als jij of wij goed op het overige verkeer anticiperen dan heb je helemaal geen last van het overige verkeer, want hun fouten zie je dan aankomen, of maak je zelfs helemaal niet mee omdat je goed hebt geanticipeerd.

grtjs


Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2010 11:24 #36 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
Wel een beetje offtopic inmiddels, maar toch een leuke discussie...  ;D

Je kunt of wilt niet op alle situaties anticiperen, Arthur. Dat lukt niemand, zelfs jou niet.
Net zo min als je kunt beoordelen dat ik wel-; of niet goed anticipeerde op een automobilist die in één keer, zonder richting aan te geven, van rijstrook wisselde.

Ik vind nml dat ik wel goed anticipeerde door de automobilist te waarschuwen door mijn claxon te gebruiken. En dankzij de Stebel hoorde de automobilist mij en brak zijn manouvre - veilig - af.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2010 11:44 #37 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
Wordt een leuke discussie zo.

Blijkbaar is het zo, dat als je maar goed anticipeert je gewoon in je zwembroek kunt gaan rijden.
Mits het geen 15 graden vriest, want dan verlies je weer de controle over andere zaken. :))
Toch maar eens een nieuw draadje starten lijkt me Bernard.
Kan echt een leuke worden.

Zoiets van "geen helm meer nodig want ik anticipeer "


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2010 11:48 #38 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
Inderdaad leuke discussie  ;D ;)

Iedere automobilist waant zich Niki Lauda zoals een bekend gezegde luidt en iedere motorrijder ..............

Kortom een gevoelig onderwerp dat zelfs voor scheuren in families, vriendenkringen ........ kan zorgen.

Maar ....... hoe je het ook draait, keert of went, de opletboog kan, cq. zal, niet altijd maximaal gespannen staan en dan is het verdraaid handig om een goede claxon als redmiddel hebt.

Kern van de kwestie is natuurlijk dat de grootste bescherming van een motorrijder natuurlijk tussen de oren zit en niet in allerhande voorzieningen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2010 19:31 #39 door cobramarw
Beantwoord door cobramarw in topic How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn
Nou, ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat toeteren bij mij niet op de eerste plaats komt.
Wel remmen (of gas geven), en uitwijken.
Ik geloof niet dat ik dat spul al 2x gebruikt heb, tenzij er per ongeluk op duwen  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 okt 2010 08:53 #40 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic How2Do: installatie Stebel Nautillus luchthoorn

tenzij er per ongeluk op duwen


Haha, en daar hebben we het..........jawel, het Ingosetje voor in de aanbieding.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.104 seconden