TCN Wiki/FAQ/WPH

19 jan 2019 10:58 - 19 jan 2019 12:00 #21 door DannyE
Beantwoord door DannyE in topic TCN Wiki/FAQ/WPH

Kijk, de jeugd heeft de toekomst.


James, even wat achtergrond info,
de uitspraak is gedaan door een ouwe (overmorgen 50) jarige lul
die in het verleden iets te veel tegen de TCN heeft staan schreeuwen over 'een moderne TCN'
andere nog langere leden kunnen (en sommigen zullen) dus reageren vanuit de allergie reactie

Ik ben helemaal voor geen clubmotoren restricties, als je 15 jaar geleden van je Transalp hebt genoten,
mogelijk veel van de techniek weet, dan mag je wat mij betreft met je 'midlife' Harley nog steeds lid zijn van de TCN.
Maar die discussies hoort in www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=17345.0
en heb ik met www.Transalper.nl al meer dan genoeg over gezegd.



Dit "kennis vastleggen" topic gaat om 1% 'Creators' en 9% 'Contributers' vinden
en HOE ze 100% ondersteund kunnen worden.



Net als ikzelf destijds zijn de 'IMs' alleen met eigen speeltjes bezig;
focussen op techniek in plaats van de Waarom, Wat, Wanneer vragen van de 'Klant'

1 URL zegt genoeg: www.transalpclub.nl/toerkalender

Als de TCN iets wil kan het wel, ze hebben honderden euros uitgegeven aan een Leden Administratie Systeem,
zodat de administrateur nog maar met 1 handeling op 1 knop hoeft te drukken

De Klant? Tja die moet de meeste vreemde "inschrijf" handelingen van het hele internet doen.

De oplossing zie ik al aan komen....
dit Forum moet vervangen worden door een andere techniek zodat het beter aansluit bij het LAS.
Noemen we in ons vakgebied nu de Belastingdienst aanpak.

Ja, dat is negatief gezeur van mijn kant, ik weet het (en dat is het begin), ik doe nog steeds niet alles volgens www.Transalper.nl

Het is moeilijk om een oud paard nieuwe trucjes te leren..
maar kom op zeg, ben pas 50, genoeg tijd om verder te leren,
wees blij dat ik mijn scheur niet open trek over zaken waar ik geen verstand van heb.


Na www.Transalper.nl voor de 50e keer bekeken te hebben,
denk ik dat we niet moeten beginnen met een techniek wiki.


Eerste wat nodig is is 2 A4tjes "Welkom bij de TCN" tekst met onderwerpen:

- oorsprong
- clubmotoren
- toertochten & activiteiten
- Forum ettiquette
- Techniek vragen
- Stamcafés
- erger je niet teveel aan Danny 3.0, besef dat er daarna een 4.0 komt

Een goed geschreven 'persoonlijk' verhaal, geen lijst van verwijzingen.

Als we dat niet samen kunnen schrijven...

Youtube: I don't want to be...

Danny@Engelman.nl - 🏍️ 2 x Transalp 600 '98 'Betsy' & kloon 'Dolly' 🏍️ 2 x NX250 '93 'Daisy' & 'Meggy Meccano' (rebuild video met Jeroen Emke)
www.BikeSwap.org :...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2019 14:12 #22 door DPC
Beantwoord door DPC in topic TCN Wiki/FAQ/WPH
Het maken van een compleet pakket op basis van een gekozen thema (clubmotoren) is geen rocket science.
Het vraagt wel heel veel tijd en toewijding.

Bijvoorbeeld de site van Bert Meijerink , al decennia het verzamelpunt voor BMW K rijdend Nederland (en daarbuiten).
Zeer uitgebreide informatie over deze motoren. Met een actief forum hieraan gekoppeld.
Door de jaren heen is er heel veel kennis en ervaring "op papier" gezet. Heel veel sleutel klussen komen aan bod, al dan niet voorzien van foto's.
Er is in dit geval dan weer geen sprake van een club, men kan dus geen lid worden (op zich wel weer jammer).

Veel vragen die hier op het forum voorbij komen, en vaak beantwoord door steeds dezelfde personen (zij die een enorme hoeveelheid kennis en ervaring hebben).
Een werkplaatshandboek is ongetwijfeld een must, maar vaak qua uitleg erg beknopt of soms wat onduidelijk (voor de beginnende techneuten).
Een faq (of liever: Sleuteltips) zou natuurlijk een mooie uitbreiding zijn voor de rijders die op technisch gebied kennis willen maken met hun clubmotor.

Wat betreft "de jeugd is de toekomst", er zal denk ik eerst eens goed gekeken moeten worden naar wat bepalend is voor de clubmotor.
In het huidige Honda programma zie ik weinig terug van het huidige concept Clubmotor. Goed de CRF is toegelaten binnen de club omdat hij de naam Africa Twin draagt.
Maar wat sluit de andere modellen dan uit?
Als bijvoorbeeld de nieuwe CB500X de bijnaam Transalp had gekregen, had het dan een clubmotor geweest?

XRV750 Zwart
K75RT Zwart
R65 Zwart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2019 15:11 #23 door PimW
Beantwoord door PimW in topic TCN Wiki/FAQ/WPH
Daar snijd je een goed punt aan! Misschien moet de club zichzelf opheffen. Er is geen statuut of ledenadministratie nodig om leuke dingen te doen en kennis te delen.

::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2019 15:31 #24 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic TCN Wiki/FAQ/WPH
Puntje Pim maar die club is er nu eenmaal.
Laten we daar dan de kennis bundelen.
Club hoeft wmb niet daarvoor weg

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2019 16:10 #25 door DPC
Beantwoord door DPC in topic TCN Wiki/FAQ/WPH
Mee eens Marien.
Ondanks dat ik niet vaak te bewonderen ben in clubverband ben ik wel blij dat er een club is (die zich voor een paar knaken veelvuldig inzet).

XRV750 Zwart
K75RT Zwart
R65 Zwart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2019 17:29 #26 door Ceetje
Beantwoord door Ceetje in topic TCN Wiki/FAQ/WPH
Ikzelf ben heel blij met deze club. Okay, ik ben geen lid en rijd niet mee in clubverband, maar wat niet is kan nog komen. Wat mij betreft is er hier heel veel informatie te vinden en als ik een vraag heb, wordt ie heel vaak en snel beantwoord door de leden. Super !! Het is jammer, maar dat is mijn mening, dat zo'n club enorm veel regeltjes met zich meebrengt. Het is toch een hobby clubje, houdt het simpel en luchtig. Misschien moet dit forum, een beetje zoals adv.rider, zich niet alleen op Honda v-twins richten ( wat het natuurlijk al niet doet met de nx en crf1000 ), maar misschien een Honda all road forum worden. Wat mij betreft kunnen er ook cb500x , nc700 en 750..., fora bij. Maar goed, dat vind ik en zover ik begrepen heb, stuit dat op een hoop verzet. Want ja, wat dan met de xl600, xl600r, de 250jes, 500jes, etc.?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2019 12:34 #27 door Hans van der Made
Beantwoord door Hans van der Made in topic TCN Wiki/FAQ/WPH

PimW schreef : Ik heb er indertijd wel naar gekeken en heb wel content willen schrijven maar had geen zin om uit te vogelen hoe wiki precies werkt. Eerlijk toegegeven dat klinkt een beetje kinderachtig maar ik had/heb daar geen zin in.

Wellicht een beter idee om content aan te leveren en centraal te beewerken in een vast format, als iemand daar zin in heeft.
Echter ben ik van mening dat het meeste gewoon in de werkplaatshandboeken staat en een forum FAQ als aanvulling daarop zou moeten dienen.


Een alternatief kan zijn om b.v. het Haynes-manual (zijn andere handboeken populair?) als basis te nemen en ook de indeling hiervan aan te houden. Iedere handeling staat tenslotte maar één keer in het boek beschreven. Als een aantal mensen wat telefoonfoto's uploaden bij de verschillende klussen is het Haynes-manco van gebrek aan kleurenfoto's bij de instructies al ondervangen. Wie een opmerking wil plaatsen, maar geen artikel wil schrijven, heeft daar dan één plek voor. Nadeel: men heeft een handboek nodig.

XL600VT PD06A PB-257M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.448 seconden