mag de nieuwe Bridgestone band wel of niet?

01 mrt 2019 21:33 #21 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic mag de nieuwe Bridgestone band wel of niet?
Brigestone zelf adviseert de band in iedergeval niet voor de Varadero. Zie: www.bridgestone.com/products/motorcycle_...DERO&bike_model=SD02

Door de politie wordt inderdaad niet actief op snelheidheidindex gecontroleerd maar ingeval van een ongeval als de Technische Ongevallen Dienst erbij komt zoals bij de meer ernstige aanrijdingen met zwaarlichamelijk letsel en of dood, dan wordt het weldegelijk meegenomen als een aspect wat niet correct is aan de motor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2019 09:07 #22 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic mag de nieuwe Bridgestone band wel of niet?

V-Twin schreef : Brigestone zelf adviseert de band in iedergeval niet voor de Varadero. Zie: www.bridgestone


Als je in dat linkje de gegevens invult voor de CRF1000 ook dan geen match met de nieuwe A41, maar vul je XRV750 in dan kan het dus wel, heeft dan toch te maken met de max snelheid, want de loadindex van de A41 is wel goed voor de Varadero

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2019 10:35 #23 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic mag de nieuwe Bridgestone band wel of niet?
Tuur er wordt gesproken over een snelheidindex maar feitelijk is het een combinatie van max snelheid en het vermogen dat de motor heeft en dat overgebracht wordt op de band. De suggestie dat je dan maar niet sneller moet rijden dan ....... en in Nederland mag je toch niet harder dan ....... zal om die reden dan ook niet steekhoudend als verweer zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2019 11:34 #24 door Pronto
Beantwoord door Pronto in topic mag de nieuwe Bridgestone band wel of niet?
Dan wordt het een andere motor kopen die bij de banden past?
Die pirelli STR wordt door diverse testers in gedeeld in de 65/35 range.
Ik heb ze zelf door waffie er vorig jaar onderlaten zetten en ze bevallen goed. Iets meer lawaai aan het achterwiel dan orginele dunlop band.
Ben er wel meer zachtjes onderuit gegaan op het vochtige gras maar dat ligt meer aan de bestuurder dan aan de band.
Ik zou er toch eens naar kijken als ik jou was.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2019 20:15 #25 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic mag de nieuwe Bridgestone band wel of niet?
Een andere motor gaat het niet worden. Ik zag een uitgebreid test filmpje van de AX41 op een gs lc, die heeft aardig wat meer vermogen dan mijn motor en daar kan die band dus prima tegen zo te zien.

Ik denk dat het toch zoiets gaat worden tzt en dan met een sticker op het dashboard.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2019 08:49 #26 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic mag de nieuwe Bridgestone band wel of niet?
En voor de BMW maken ze dan wel een band met een H index...(170/60-17 en 120/70-19).
(Ook weer 1 indexering lager dan verplicht)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.084 seconden