TA700: Michelin Anakee 3 of Pirelli Scorpion Trial II?

18 mrt 2019 09:29 - 18 mrt 2019 10:26 #1 door Heflin
Wil binnenkort nieuwe banden op mijn Transalp 700 gaan leggen. Momenteel rij ik met Metzeler Tourance banden, maar ik vind het geen al te fijne band. Vooral met nat wegdek, geven ze mij niet genoeg vertrouwen. Kan komen omdat ze op beginnen te raken en/of omdat ik nog een beginnende rijder ben, dus nog niet ballen genoeg heb.

Anyway Ik rij dagelijks woon-werk verkeer en zodra het weer/agenda het toe laat, ga ik toeren. Dat betekent dat ik het alsfalt niet tot nauwelijks verlaat. Vandaar dat ik bij de Michelin Anakee 3 en de Pirelli Scorpion Trial 2 uitgekomen ben. Mede ook omdat deze banden met nat wegdek goed om weten te gaan.

Zijn hier mensen met ervaringen met deze twee banden op de TA700? Zo ja; dan hoor ik het graag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2019 19:55 #2 door xrvtuur
Niet op de Alp, maar ik heb de scorpion trail 2 op mijn Varadero gehad en als je niks offroad doet dan is dat wat mij betreft de beste stuur band die er is zowel op droog als op nat. En in testen komt die band er ook steeds als een van de beste uit. Ik heb ook met de tourance gereden en die vond ik in de regen ook best goed maar die scorpion trail 2 is beter.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2019 21:44 - 19 mrt 2019 09:34 #3 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic TA700: Michelin Anakee 3 of Pirelli Scorpion Trial II?
Ik rijd nu al enige tijd met de Michelin Anakee 3 onder een Transalp 600. Ik vind het een goede band voor alle weersomstandigheden. Je kunt er ook nog goed mee over gravel rijden. De Scorpion Trail II ken ik niet. Ik kan ze dus niet vergelijken. Maar met de Anakee 3 is niets mis.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2019 02:08 #4 door Waffie
Je moet je dus eerst afvragen wat je main terrain gaat worden.

Nou weet ik heel veel van banden ....:P

De keuze voor de pirelli scorpion trail (zowel I als II) is een goede keus maar zoals gezegd

Dat is de anakee 3 ook (zo niet beter in de regen)

hier het lijstje van de beste keuzes

Conti Trail Attack 3 Pirelli Scorpion Trail 2 Dunlop Trailsmart Max Michelin Anakee Adventure Metzeler Tourance Next

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2019 08:15 - 19 mrt 2019 08:18 #5 door Heflin
Iedereen bedankt voor jullie reacties. Aangezien ik eigenlijk alleen maar op de straat rij, de Pirelli's het beste uit een Motoplus test op droog en nat wegdek kwamen plus de goede verhalen o.a. hierboven, heb ik zojuist de Pirelli's besteld :cheer:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2019 08:16 - 19 mrt 2019 08:17 #6 door Janno
Geen ervaring met de Pirelli, wel met de Anakee 3 op de TA700.
Is voor mij uitstekend bevallen. Vooral ook in de regen gaf deze banden mij een zeker gevoel.
Ik heb hiermee ook voornamelijk woon-werk verkeer mee gereden en ook de slijtage is zeer goed (of zeer weinig afhankelijk van hoe je het bekijkt :P ). 25k mee gereden en was nog niet aan vervanging toe (3~4mm profiel).
Denk dat ik als ik nu mijn banden moet vervangen (heb nu Michelin trail road banden) er weer Anakee banden er onder ga laten leggen. Vooral vanwege het goede gedrag/gevoel bij slecht weer/regen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2019 08:21 #7 door Heflin
Overigens ook goed om de positieve verhalen rondom de Anakee 3 te horen. Mochten de Pirelli's toch niet bevallen om de één of andere reden, dan komen er na Anakee 3's onder te liggen. Al hoop ik nog wel een jaartje of wat vooruit te kunnen met de Pirelli's.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2019 12:34 #8 door Waffie
Bij de uitdrukking,

<ik heb ze besteld> (toch wel bij een fysieke winkel mag ik hopen en geen internet?)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2019 07:43 #9 door Heflin
De Pirelli Scorpion Trial II's liggen er sinds zaterdag onder en inmiddels kleine 200 km gereden...WAT EEN VERSCHIL! Heb echt een totaal andere motor, zo veel lichtvoetiger, scherper en leuker rijden. Door de nieuwe banden merk je hoe vierkant de oude waren. De Pirelli's zijn vooralsnog een goede keuze geweest, maar moet nog in nat weer testen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.241 seconden