Lucht in benzine filter....

21 jan 2009 18:04 #21 door Wout
Beantwoord door Wout in topic Lucht in benzine filter....
Hoi Marc,

Ff een mischien stomme suggestie: op je standaard zit een schakelaar die je motor uitschakeld als je hem in zijn versnelling (met draaiende motor natuurlijk) uitklapt. Raak je deze niet toevallig aan, of is deze verbinding erg slecht? Heb ik eerder gezien...
Als het de spanningregelaar is zou de stekkerverbinding tussen de dyname en de spanningregelaar al slecht (gecorrodeerd of bruin door de hitte) moeten zij.
Verder succes
Wout

Oeps net je laatste posting niet goed gelezen, anyway hopelijk blijft íe het nu goed doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2009 19:00 #22 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Lucht in benzine filter....
Hoi Wout en dank je voor de suggesties.

verbinding naar de spannings regelaar is helemaal schoon en niet verkleurd. Deze zal het inderdaad wel niet zijn. Ik denk dat het mengsel is. Ik zal morgen nog eens de hele choke nalopen, mijn stationair is te onstabiel tussen starts en dat kan bijna alleen maar een hangende choke zijn. Ook voel ik een fors verschil als ik de luchtschroeven verstel. Moet nog even precies de goeie stand vinden maar dat kan pas als ik echt zeker weet dat de choke ook echt uit gaat als ik hem uitzet.
Wie van jullie rijdt rond met de chokes helemaal verwijderd?

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2009 14:51 #23 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Lucht in benzine filter....
Nou alles weer eens nagelopen en gewoon op de standaard afstellingen gezet. Hij plopt nog steeds tijdens de stationair en wil afslaan. Nu heb ik het tijdens het afstellen van de stationair twee keer gehad dat ie afsloeg en vervolgens niet weer wilde ronddraaien. Geen spanning om de starter te bewegen, terwijl ik hem toch echt pas ervoor gewoon gestart had en de machine stationair gedraaid had. Na dat dit de eerste keer gebeurde gisteren deed ie het na een kwartiertje ineens weer gewoon, maar vandaag hoorde ik ook na 10 minuten alleen een relais tikken bij de accu. Dus onder het rijden nergens last van maar alleen tijdens de stationair. De accu (yuasa) is pas een half jaartje oud. kan dit ploppen en willen afslaan tijdens de stationair loop door een rotte accu komen? Of zou er een andere reden zijn dat de accu, of het systeem niet genoeg spanning krijgt tijdens de stationair maar wel tijdens het rijden? De accu geeft, terwijl ie niet wil starten/ronddraaien, 11,8 volt en tijden het draaien komt ie op toeren niet boven de 13. Spanning regelaar schijnt in orde dus, kabels en stekkers zijn ook allemaal in orde en mooi schoon.
Nu had ik er enige weken geleden wel een 12 volt stekker aangezet voor de navigator, dus zo'n sigaretten aansteker geval. Allicht dat deze voor problemen heeft gezord, hij zat direct op de accu. Ik heb die er nu maar weer afgehaald en de accu aan de druppelaar gehangen. ieder idee is welkom!!!!!! Ik P*S er enorm van dat ik niet gewoon ongestoord kan rijden..... :-(

Groet,

marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2009 16:01 - 25 jan 2009 23:03 #24 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Lucht in benzine filter....
Mark, Als je niet boven de 13V komt bij 3500 tpm dan lijkt het er op dat er iets niet goed gaat met de elektriek. Pak even je Haynes erbij daar staat een tabel in met de waarde die de spanningsregelaar moet afgegeven bij welk tpm. In de laatste Transalper staat een stukje hoe je de handel moet doormeten. Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2009 16:40 - 25 jan 2009 17:52 #25 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Lucht in benzine filter....
Zou tussen de 14 en 15 volt moeten zijn bij 5000 toeren. Nog eens meten wanneer ik hem weer gestart krijg.
Nou, met koude start, jawel gewoon in 1 keer, tussen de 12.4 en 12.8 bij 3000-5000 toeren. Die 5000 toeren heb ik niet al te lang gedaan zo met een heel koude motor. gemeten op de accu. Accu met motor uit 11.8.

Ik gooi er deze week maar eens even een nieuwe accu en regelaar in.....

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2009 16:10 - 27 jan 2009 16:11 #26 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Lucht in benzine filter....
Nou breekt me echt de spreekwoordelijke klomp. Twee dagen terug kwam de laadspanning niet boven de 13 en na het verwijderen van de 12 volts aansluiting en het opladen van de accu laadt ie weer vrolijk op een te hoge 15.8-16 volt..... :o

Ik had een 12 volts aansluiting voor de navigatie direct op de accu gezet. Nu staan die dingen er kennelijk bekend om dat ze problemen geven. Dus weggehaald en de accu op de druppelaar gezet eergisteren. Dus vandaag maar weer eens proberen wat de fiets nu doet. Netjes starten en eventjes in de buurt warmrijden. Zonder choke lekker warm, stationair ietsje laag dus iets omhoog gedaan bij het stoplicht. Plop...hij wilde al weer uit. Aangehouden met licht gas en maar weer snel naar huus op aan. Uitgezet, zij paneel eraf, multimeter in de aanslag en gestart. Stationair laadstroom rond de 14 volt maar op toeren (5000) tegen of zelfs over de 16. Lijkt me iets te hoog. toch? regelaar en accu doe ik maar snel vervangen.......

the saga continues.........en als ie zo door gaat koop ik een BMW!!!!  >:D

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2009 20:06 #27 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Lucht in benzine filter....
Ik zou eerst maar eens meten wat je dynamo aan stroom levert. Die accu die kon je toch opladen? Heb je een Optimate, die test ook of een accu z'n spanning behoudt. Dan eens kijken naar de spanningsregelaar, de aansluitingen en in de laatste plaats naar de accu. Test de accu anders ook of die z'n spanning wel goed vasthoud of dat het ding spontaan gaat staan ontladen omdat die een fikse opd......er heeft gehad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2009 08:26 #28 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Lucht in benzine filter....
Nieuwe regelaar is al onderweg. Hoe/waar meet ik wat de dynamo aan spanning afgeeft? Op de draden van de regelaar? En als de laadspanning boven de 14.8 is dan is het toch meestal de regelaar of de verbinding tussen regelaar en accu via het contactslot kaduuk?
Awel, regelaar is onderweg, makkelijk te vervangen en bij de regelmaat met welke dezen stukgaan (mijne is uit 1992) zal het die wel zijn en anders is een reserve in de zadeltas altijd makkelijk :-)
En die accu had ik maar meebesteld omdat ie 20 euro kostte en je weet maar nooit of de mijne inderdaad een paar flinke klappen heeft gehad, better safe then sorry........
Ik hoop toch zo dat het gewoon de regelaar is.....en dan weer gewoon rijden zonder stress........het weer is te mooi om stil te staan...

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2009 20:35 #29 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Lucht in benzine filter....
Kijk even in de laatste Transalper. Daar in heeft die zuuplap uut Gruning een stukje geschreven hoe je zoiets moet aanpakken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2009 23:35 #30 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Lucht in benzine filter....
Deze:

Simpel schema dat zegt dat mijn regelaar stuk is.......

www.electrosport.com/technical-resources...-finding-diagram.pdf

marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2009 13:54 #31 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Lucht in benzine filter....
Zo, regelaar en accu vervangen. Laadspanning is weer netjes tegen de 14 volt. Hij ploft nog steeds wat in de stationair maar nu kan ik de regelaar etc. uitsluiten. Zal wel een afstellings of valse lucht dingetje zijn.
Of ontsteking....Ik zal eens proberen een video met geluid te maken en te uploaden in Youtube.

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2009 15:29 #32 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Lucht in benzine filter....
En of het me van de straat houdt...... :-(

vandaag eens even de rubber bussen tussen carbs en cylinders vervangen. Daaromheen zag ie vies uit alsof ie flink benzine lekte. De oude rubbers zagen er niet gescheurd uit maar waren wel flink uitgehard. Afijn boel weer teruggezet maar nog steeds de neiging om te klappen in de stationair.....dubbedubedubbe plop en toeren weg...gas erop en dubbededubbededubbe......
Wordt nu toch wel beetje radeloos. Chokes voelen los maar zal ik toch maar schoonmaken........alweer... :-)
morgen komt het verse rubber van de benzine pomp binnen. dan zal ik deze weer eens mooi inzetten als ik het stekkertje vinden kan :-)

Marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2009 16:44 #33 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Lucht in benzine filter....
heb je de bougies en bougiekabels wel eens nagekeken ik heb zelf me ook wel eens gek gezocht bij slecht stationair lopen , bleek een keer een slechte bougie ondanks dat ik ze op tijd had vervangen , slechte bougie kabel idem . succes met je zoektocht . olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2009 17:55 #34 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Lucht in benzine filter....
Bougies Zijn vrij nieuw, kabels zitten aan de bobines vast en kan ik  niet zomaar wisselen.....

maar zal ze zeker nog eens bekijken...

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2009 19:10 #35 door kees
Beantwoord door kees in topic Lucht in benzine filter....
Kijk gewoon f of ze allemaal netjes vonken.

Alleen stationair loopt hij broddelig? Loopt-ie ook wel ns gewoon lekker bij stationair? En bij pakweg 2500 rpm of meer gas doet-ie 't wel goed?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2009 23:44 - 04 feb 2009 23:46 #36 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Lucht in benzine filter....
Hi Brombeer,

yep, alleen bij de stationair. En het brobellen is ook niet voortdurend. Ik kan na koude start prima wegrijden,.....maar dan als ie iets warmer is en ik sta voor een stoplicht op de stationair kan ik er op wachten. gewoon stationair draaien (klein beetje op en neer maar niet ongewoon) en dan ineens plop....een misslag alsof ie af wil slaan.en hoe langer je staat hoe vaker. Maar dan zet ik hem langs de kant om eens zonder helm te luisteren en dan blijft ie gewoon draaien. na een minuutje dan weer ineens plop....
Raar genoeg lijkt de stationair te reageren op de stand van de motor. Als ik hem op de zijstandaard laat vallen daalt de stationair even, zet ik hem weer rechtop loopt de stationair even iets op...
Als ik hem met de hand op 1500 toeren hoe slaat ie niet af maar voel ik ook wel een misfiretje af en toe.
Is gewoon nerveus rijden omdat ik niet weet of ie voor een bocht als ik terugschakel en gas los laat ne dan een plop geeft of afslaat.....of gewoon genant voor het stoplicht....aan houden met gas erop.. :-)
Hier een linkje naar een youtube filmke. Op ongeveer 1:50 minuut hoor je hem zachtjes hikken. geluid is niet erg luid...was op mijn telefoon gefilmd... youtube.com/watch?v=-LbR7oX8N7Q

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2009 21:31 #37 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Lucht in benzine filter....
Heb je nu inmiddels er al een flesje Forté door heen gejaagd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2009 23:46 #38 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Lucht in benzine filter....
yep, halve fles Forte fuel system cleaner op halve tank.....
Geloof niet dat het een viezigheidje is, eerder een choke die niet helemaal terugvalt...zal ze van het weekeinde eens los halen

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.122 seconden