Schade voorvorkpoot

28 mei 2019 17:00 #1 door Baardaap
Schade voorvorkpoot werd gestart door Baardaap
Na eerst mijn contactslot te hebben moeten vervangen ivm. een poging tot diefstal, moest het deze keer het remschijfslot ontgelden. Beide pogingen zijn overigens niet geslaagd. In het eerste geval om dat er toen geen accu in de motor zat en in het tweede geval omdat men het remschijfslot niet heeft open gekregen.

Waarschijnlijk heeft men gepoogd, het remschijfslot open te slijpen met een slijptol of iets dergelijk. Naast de schade aan het slot is er helaas ook schade aan de voorvorkpoot ontstaan. Heeft iemand een tip hoe dit het beste te herstellen? Ben bezig de motor te verkopen. Zou er zelf niet zo'n moeite mee hebben. Maar potentiële kopers kijken er anders tegenaan.

Het gaat om de voorvorkpoot van een BMW R1150GS. Ik neem aan dat dit in wezen niet verschilt van de voorvorkpoten van onze clubmotoren.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2019 17:14 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Schade voorvorkpoot
Oplossing is uitvullen met 2 componenten alu filler en dan spuiten met velgenlak.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2019 20:52 #3 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Schade voorvorkpoot
Met een slijptol was het slot zo door, ik denk dat ze erop hebben staan hameren.

Klopt het dat er een braam omhoog staat naast de butsen? Lijkt zo op de foto namelijk. Die kun je terug meppen (met beleid) en dan opvullen met een epoxy ofzo.

Maar dan zie je de butsen zeker zitten en moet je lakken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2019 21:15 #4 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic Schade voorvorkpoot
Dat heb je goed gezien, Pim. Het zijn een soort inkervingen. Aan de randen staat het omhoog. Ik dacht zelf aan glad schuren en dan opvullen met een of ander spul. Daarna al naar gelang nog de spuitbus er overheen halen. Het hoeft niet honderd percent perfect eruit te zien. Als er een krasje zichtbaar blijft, vind ik het niet erg. Valt onder gebruikssporen.

Nu je het zegt, schiet mij te binnen, dat er nergens in de parkeergarage stopcontacten aanwezig zijn. Elektrisch gereedschap lijkt dus onwaarschijnlijk, tenzij op accu. Maakt mij ook niet zoveel uit, hoe ze te werk zijn gegaan. Ben blij dat ze er niet in geslaagd zijn. Het slot, pas een maand oud, heeft zich daarmee al terug verdiend.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2019 21:29 #5 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Schade voorvorkpoot
He Baardaap dat is geen Transalp. Ben je vreemd gegaan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2019 21:35 #6 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic Schade voorvorkpoot

V-Twin schreef : He Baardaap dat is geen Transalp. Ben je vreemd gegaan?


Ja, met een Transalp. En nu ga ik scheiden. :pinch:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2019 21:45 #7 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Schade voorvorkpoot
Lijkt erop dat je spijt hebt van een avontuur met hangtieten :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.117 seconden