Chroom buizen van demper verwijderen

06 juni 2019 11:12 #1 door Baardaap
Chroom buizen van demper verwijderen werd gestart door Baardaap
Ik wil mijn vervangende demper (origineel TA 600, PD06) behandelen om te voorkomen dat deze weer wegroest. Hiervoor moet ik de chromen zierstukken eraf halen. Op het vervangende exemplaar zitten de schroeven allemaal muurvast. Zo te zien zijn er geen ringen geplaatst onder de schroeven, zoals dit bij mijn overleden exemplaar wel het geval was. Hoe kan ik de schroeven het beste los krijgen zonder dat deze afbreken?

Ik heb reeds wat roestoplosser erop in laten werken. Maar ik ben bang dat deze niet genoeg doordringt tot de schroefdraad.

Van het overleden exemplaar heb ik de schroeven op ÊÊn na er makkelijk uit gekregen. Echter zit er geen beweging in de buis. Hoe krijg ik die los zonder deze of het materiaal eronder te beschadigen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2019 15:44 #2 door Hans van der Made
Beantwoord door Hans van der Made in topic Chroom buizen van demper verwijderen
Hier een boekje van iemand die er (als leek) een studie van maakte. Niet duur als je bereid bent Amazon Kindle te gebruiken:

www.amazon.nl/gp/product/B00T4S667U

XL600VT PD06A PB-257M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2019 17:14 #3 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic Chroom buizen van demper verwijderen
Dit is zeker een goede aanvulling op de Haynes Bijbel. Goede tip! 👍

Je hoeft er trouwens geen Kindle voor aan te schaffen. Amazon heeft ook apps en een wolklezer. En Amazon DE kent zoiets als Kindle Unlimited en dat mag je 30 dagen gratis proberen... 🤑

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2019 19:28 - 07 juni 2019 19:32 #4 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Chroom buizen van demper verwijderen
hoi Baardaap....

Alweer enkele jaren terug ook de chrome bussen van mijn transalp gewisseld.
Ik heb er de bussen af kunnen krijgen met behulp van de klemband voor het olie filter
en rubber ertussen van een oude binnenband. De foto's was even zoeken maar had ze nog.

Kijk maar of je er iets aan hebt.
Groet Herman


De nieuwere erop gezet met binnenband rubber ertusen..

De verroeste verwijderd zonder rubber.....

De fotos staan net verkeerd om maar dat had je al wel gezien ;-)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2019 20:30 #5 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic Chroom buizen van demper verwijderen
Top! Dat is een hele handige tip. Dit ga ik zeker proberen.

Maar eerst moeten de moeren eruit. Een nacht in de roestoplosser heeft niet geholpen. Kruipolie ook niet. Maar ik ga morgen even door het boek bladeren dat @hvm noemde. Moet goed komen. 🙏

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2019 21:34 #6 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Chroom buizen van demper verwijderen
Herman

Dat vind ik hele mooi tip eehh oplossing dank daarvoor heb er ook ruzie mee :)

Sandro dat boutje heb ik flink heet gestookt met een brandertje van daar heb ik er 1 van los gekregen kijk uit dat je chroom niet blauw word de ander heb van ellende laten zitten bij het inlassen van de stukjes .

Afgeplakt bij het spuiten .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2019 22:19 #7 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic Chroom buizen van demper verwijderen
De bouten moeten er echt uit. Afplakken is geen optie. De demper moet namelijk de oven in.

Maar dat komt wel goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2019 12:07 #8 door Hans van der Made
Beantwoord door Hans van der Made in topic Chroom buizen van demper verwijderen

Baardaap schreef : Dit is zeker een goede aanvulling op de Haynes Bijbel. Goede tip! 👍

Je hoeft er trouwens geen Kindle voor aan te schaffen. Amazon heeft ook apps en een wolklezer. En Amazon DE kent zoiets als Kindle Unlimited en dat mag je 30 dagen gratis proberen... 🤑


Ik bedoelde het platform, incl. voorwaarden, niet het apparaat of de programma's. In tegenstelling tot b.v. een betaalde PDF-download kan Amazon bijvoorbeeld boeken uit je apps en apparaten verwijderen, achteraf en kan je de documenten niet makkelijk zelf opslaan.

XL600VT PD06A PB-257M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2019 19:02 #9 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic Chroom buizen van demper verwijderen

Hans van der Made schreef :

Baardaap schreef : Dit is zeker een goede aanvulling op de Haynes Bijbel. Goede tip! 👍

Je hoeft er trouwens geen Kindle voor aan te schaffen. Amazon heeft ook apps en een wolklezer. En Amazon DE kent zoiets als Kindle Unlimited en dat mag je 30 dagen gratis proberen... 🤑


Ik bedoelde het platform, incl. voorwaarden, niet het apparaat of de programma's. In tegenstelling tot b.v. een betaalde PDF-download kan Amazon bijvoorbeeld boeken uit je apps en apparaten verwijderen, achteraf en kan je de documenten niet makkelijk zelf opslaan.


Dan had ik je verkeerd begrepen. Maar wat jij zegt had ik eerder ook al gehoord. Ben zelf geen grote fan van DRM of het nou boeken zijn of andere content. Amazon heeft op dit vlak zeker niet de beste reputatie. Op andere vlakken trouwens ook niet. Maar wij dwalen af. Of wij moeten verkassen naar de Praathoek. ;)

Ik heb trouwens de dode bomen versie van het boek besteld (niet bij Amazon). Leek mij gewoon handig voor naast de Haynes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.162 seconden