Ervaring met Shinko 705 Trail Master banden

07 okt 2019 10:34 - 07 okt 2019 10:39 #1 door V-Twin
Is er iemand op dit forum die ervaring heeft met Shinko 705 Trail Master banden?
Zo ja dan graag een reactie:
- merk/type motor
- ervaring op droog wegdek, natwegdek
- grip op/in: gravel/grind, modder, zand
- hoeveel km ervaring heb je opgedaan met deze banden
- zou je de band kopen als die in Nederland verkrijgbaar is

Vanuit de VS en Australië lees ik wel ervaringen en reviews maar ervaringen met deze banden in NL / Europa heb ik nog niet gevonden. Er zijn wereldreizigers die deze band Shinko beter beoordelen dan de Heidenau K60 Scout en dan met name de modellen die behept zijn met de brede profiel ring in het midden van de band die voor veel onrust zorgt. Shinko is onderdeel van het Japanse Yokohama en wordt gemaakt in Zuid-Korea. In Frankrijk bijvoorbeeld is deze band goed verkrijgbaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2019 12:49 #2 door DDW
Beantwoord door DDW in topic Ervaring met Shinko 705 Trail Master banden
Geen ervaring mee, maar voorheen waren shinko banden via endurofun (belgen) te leveren. Ik zie ze nu alleen niet staan op hun website.

Africa twin RD07a 2000.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2019 13:25 - 07 okt 2019 13:26 #3 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Ervaring met Shinko 705 Trail Master banden
Deze worden gedistribueerd door bike design Nederland/Belgie via hun dealer netwerk ( oa moi)
en zijn hier ook goed te verkrijgen.. er wordt alleen weinig om gevraagd !

ik heb ze wel eens eerder gemonteerd en dat was volgens mij op de varadero maar of dat een vergelijk mag zijn voor jouw motorfiets..

kijkend naar de prijs zijn ze nagenoeg gelijk in vergelijk met bijv de heidenau scout

het blijft persoonlijk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2019 17:06 #4 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Ervaring met Shinko 705 Trail Master banden
Endurofun levert nog steeds banden van Shinko. Of ze de 705 in voorraad hebben weet ik nu niet zo van buiten maar contacteer ze even zou ik zeggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2019 21:57 - 07 okt 2019 21:57 #5 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Ervaring met Shinko 705 Trail Master banden

Waffie schreef : .......ik heb ze wel eens eerder gemonteerd en dat was volgens mij op de varadero ......


Ad heb je toen nog wel eens reacties gekregen van die klant mbt zijn/haar ervaringen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2019 22:53 #6 door ATluc
Beantwoord door ATluc in topic Ervaring met Shinko 705 Trail Master banden
Hallo, ik heb via Endurofun de 804/805 op mijn AT gelegd. Is 50/50 band en grover dan de 705 maar heeft het prima gedaan terwijl ik toch echt meeste road rij. Ook met bepakking en in regen in de Dolomieten... Slijten wel steviger maar hebben prima grip, ook bij stevige rijstijl. Ik had het nooit verwacht dat je met zo'n grof profiel zo hard de bocht door kunt... heb er nu 10.000 mee gereden maar zijn nu echt wel op...
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2019 23:09 #7 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Ervaring met Shinko 705 Trail Master banden
Oké thx's voor je reactie. Hoe doen ze het qua geluid??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2019 23:23 #8 door ATluc
Beantwoord door ATluc in topic Ervaring met Shinko 705 Trail Master banden
ehh met helm op en oordoppen in? :) weinig last... nee is mij niet echt opgevallen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2019 16:41 #9 door Roland
Beantwoord door Roland in topic Ervaring met Shinko 705 Trail Master banden
Ik overweeg ook de Shinko 705 banden. Lees daar goede reviews over. Ook begreep ik dat ze een stuk goedkoper zijn dan een Heidenau JK60. Maar ik zag dat Waffie dit weerpreekt…

Keuzes..keuzes…

mvg,

Roland

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2019 23:00 #10 door Zijspan
Beantwoord door Zijspan in topic Ervaring met Shinko 705 Trail Master banden
Ik heb een aantal malen shinko e705 onder mijn motor gehad. Daarvoor was het de Yokohama e705. Ik heb er altijd met veel plezier op gereden. Ik rij scheer geen off road tenzij het niet anders kan dus daar kan ik weinig over zeggen. Het is wel al een wat oudere band want het zal eind vorige eeuw zijn geweest dat Yokohama ermee begon. Ik weet ook niet of er nog ontwikkelingen aan de band zijn geweest. Ze waren later moeilijk verkrijgbaar dus overgestapt naar andere soorten en merken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2019 20:51 #11 door Gert-Jan
Beantwoord door Gert-Jan in topic Ervaring met Shinko 705 Trail Master banden
Mijn ervaring met Shinko 705 op asfalt is dat met kouder en vooral regenweer de achterband het laat afweten qua grip. en ik rijd redelijk rustig. Dan heb ik veel meer vertrouwen in de 804/805 van Shinko ondanks dat ie een grover profiel heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.091 seconden