Heidenau achterband past slecht

10 okt 2009 19:51 - 10 okt 2009 19:53 #1 door manoman2
Heidenau achterband past slecht werd gestart door manoman2
Ik heb een Heidenau K60 achterband op m'n alp gezet 120/90-17. Het lijkt echter of die band niet recht is. Sluit slecht op de velg aan en heeft een hoogteverschil. Slingert bij het rijden. Niet goed. Velg is nagemeten en prachtig recht. Ik sta op het punt hem te ruilen voor een ander exmplaar/type. Je kunt er zo niet op rijden. Heb hem al een tijdje met vers gevette randen op 4 bar op de bok staan, wellicht dat ie zich met  een korstondige dubbele druk wat beter zet. Al zou het niet mogen uitmaken.
Iemand ervaring met zo'n niet-goed exemplaar? Hoe vaak komt dat voor. Tis natuurlijk geen duur bandje, maar daarom moet ie wel passen.

gr
hans

Koeien roepen boeh!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2009 20:08 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Heidenau achterband past slecht
Misschien nóg ietsie meer druk erop  :-\  4 bar is nou ook weer niet overdreven natuurlijk.

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2009 20:40 #3 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Heidenau achterband past slecht
Hans,

Ik rij al jaren met Heidenau's maar bij de montage van het laatste exemplaar had ik een vergelijkbaar probleem. Er zat een hoogte verschil in. Band was ook goed ingevet maar toch was het lastig om de rand bij de hiel van de band overal evenwijdig aan de velgrand te krijgen.
4 bar is niet veel zet hem maar rustig op 6.

Laat de band anders eerst even helemaal leeglopen en vet de rand van de velg aan de binnenzijde ook in net als de hiel van de band.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2009 21:14 #4 door manoman2
Beantwoord door manoman2 in topic Heidenau achterband past slecht
Ga ik morgen proberen, 6 bar. Boem is ho. En anders heb ik nog wel een fles lasgas staan op 200 bar. Dat zal hem leren....

gr
hans

Koeien roepen boeh!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 okt 2009 21:50 #5 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Heidenau achterband past slecht
Ad mies heeft laatst mijn anakee eromheen geperst met ruim 7 bar....

dus je kan nog wel een klein stapje verder dan 6.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 okt 2009 23:04 #6 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Heidenau achterband past slecht

Ik heb een Heidenau K60 achterband op m'n alp gezet 120/90-17. Het lijkt echter of die band niet recht is. Sluit slecht op de velg aan en heeft een hoogteverschil. Slingert bij het rijden. Niet goed. Velg is nagemeten en prachtig recht. Ik sta op het punt hem te ruilen voor een ander exmplaar/type. Je kunt er zo niet op rijden. Heb hem al een tijdje met vers gevette randen op 4 bar op de bok staan, wellicht dat ie zich met  een korstondige dubbele druk wat beter zet. Al zou het niet mogen uitmaken.
Iemand ervaring met zo'n niet-goed exemplaar? Hoe vaak komt dat voor. Tis natuurlijk geen duur bandje, maar daarom moet ie wel passen.

gr
hans


ben er zeker van dat de binnenband niet geplooid zit en dus op de velgrand drukt met de heidenau er tussen
Een band die niet goed in het velgbed komt  heeft een hoogte slag
echter als ze goed aan ligt moet het verholpen zijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2009 21:12 #7 door manoman2
Beantwoord door manoman2 in topic Heidenau achterband past slecht
Het is verholpen, ik was het vergeten te melden. Randen invetten en opblazen tot 7 bar. Nachtje laten staan. Klaar. Wel raar dat het nodig is, maar goed. Dikke duitsers hebben blijkbaar een extra zetje nodig... ;D

gr
Hans

Koeien roepen boeh!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2009 21:33 #8 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Heidenau achterband past slecht
Mooi  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.080 seconden