ervaringen met Schuberth C3 ?

13 okt 2009 16:16 #1 door robert
ervaringen met Schuberth C3 ? werd gestart door robert
Zoals titel zegt vraag ik me af wie de C3 heeft, en wat de ervaringen zijn. Ik las dat deze helm qua geluids-niveau een topper is. Ik weet inmiddels ook dat de helm is voorbereid op blue-tooth, betekent dit dat de speaker(s) er al in zit(ten) ?
Ik hoor graag van jullie.  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2009 16:55 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic ervaringen met Schuberth C3 ?
hallo,

een zeer fijne helm die wel kleiner uitvalt als bijv de C1

hou hier rekening mee!

er zijn geen speakers ingebouwd dus de bluetooth moet gezien worden als de optie
maar naar het schijnt  is deze inbouw ondergebracht bij  zogenaamde service centers die dit verzorgen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2009 18:53 #3 door robert
Beantwoord door robert in topic ervaringen met Schuberth C3 ?
Dank je Ad voor de reactie, de bandjes (trail attacks) zijn prima, je weet wel, die man met die blauwe doppies  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2009 19:31 #4 door Menno
Beantwoord door Menno in topic ervaringen met Schuberth C3 ?

Het Bluesonic systeem wordt niet ingebouwd in de bestaande schalen. De aanwezige binnenschalen worden in zijn geheel vervangen en hier zit de bluetooth apparatuur in. Makkelijk te pairen zijn ze niet altijd als je de ervaringen op diverse forums mag geloven.

Overigens is de inbouw een klap duurder dan de helm zelf. Althans, dat was de prijsopgave die ik dit jaar op de beurs kreeg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2009 08:46 #5 door robert
Beantwoord door robert in topic ervaringen met Schuberth C3 ?
Dank je allen voor de reacties, we zullen eens goed gaan sparen dan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2009 12:59 #6 door nr 52
Beantwoord door nr 52 in topic ervaringen met Schuberth C3 ?
Zelf heb ik al tijden de C2. het verschil is niet zo groot. Ook bij deze krijg je een pracht middenscheiding  :-\ verder bevalt ie prima, ook na drie jaar intensief gebruik.
Er zit inmiddels wel een "fog city" ingeplakt tegen het beslaan. Er is ook een pinnlock vizier te verkrijgen.
Op zich is dit een goedkoper alternatief (€ 229 bij Motozoom) voor als je niet het nieuwste van het nieuwste wilt kiezen.
anders succes met sparen.

Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2009 19:26 #7 door robert
Beantwoord door robert in topic ervaringen met Schuberth C3 ?
wat doet dat pinnlock systeem eigenlijk?/ Begrijp ik het goed dat dat een optie is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2009 20:12 #8 door Huib
Beantwoord door Huib in topic ervaringen met Schuberth C3 ?
Ola...

Heb de C3 een jaartje geleden aangeschaft, met name om de ruimte bij kin. Dik tevreden. Het pinlock vizier zit er standaard op. Dit is een stukje dubbel glas zeg maar.... zou niet mogen beslaan maar als ik met verhoogd scherm rij krijg ik niet genoeg ventilatie en beslaat het evengoed.  Even op een kiertje zetten en het is weg...... Het zonnevizier is echt een genot.

Het is uiteraard aan te raden om zo'n dure aanschaf goed te passen. Ik heb zelf een half uur met de helm op mij hoofd door de winkel te lopen..... Je kan ook voorzichtig vragen of je even een stukje mag rijden.

Groet Huib

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.084 seconden