led knipperlichten

13 okt 2009 20:03 #1 door Fred.C
led knipperlichten werd gestart door Fred.C
beste mensen, ik heb voor en achter led knipperlichten gemonteerd. deze zijn 2,1 en 1,7 watt hiervoor heb ik weerstanden gemonteerd van 17 watt 2 voor en 2 achter,......nu blijkt naar montage dat toch de frequentie lang niet goed is en deze nog veels te snel knipperen. moet ik de weerstanden toch zo aanpassen dat ik precies op 21 watt uitkom? of is daar een makkelijker oplossing voor gezien dat de weerstanden nu al erg warm worden.......

Groetjes Fred  p.s dit is bij een rd04 uit 94

Aantal kilometers afgelopen 4 jaar,........1.....aantal sleuteluren......meer dan 250!! maar word wel mooi!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2009 21:13 #2 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic led knipperlichten
Koop een relais die geschikt is voor ledjes.
Kijk maar eens op de site van Louis of Motozoom.

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2009 21:13 #3 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic led knipperlichten

Koop een knipperrelais die geschikt is voor ledjes.
Kijk maar eens op de site van Louis of Motozoom.


Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2009 23:43 #4 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic led knipperlichten
Als je een beetje kunt solderen kan ik wel een bouwpakketje samenstellen voor je van een clignoteur die geschikt is voor leds, heeft ook regelaar voor de uitgangsspanning + je kunt de knippersnelheid regelen.

Eigen ontwerp, heb het zelf ook op mn transalp zitten.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2009 16:54 #5 door Fred.C
Beantwoord door Fred.C in topic led knipperlichten
Bedankt voor jullie reactie,.....wat mag zo'n zelfbouw relais kosten? zie bij motorzoom dat ze ze hebben voor kleine 18 eurie.......die bouwpaket zet je die erbij of als vervanging? ben wel nieuwsgierig...vind zelf knutselen altijd wel erg leuk! die losse spanningsregelaar waarom zit hij erop? is dit om de eventueele hoge spanning op te vangen om de leds niet te beschadigen

Laat maar horen groetjes Fred....... ;D

Aantal kilometers afgelopen 4 jaar,........1.....aantal sleuteluren......meer dan 250!! maar word wel mooi!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2009 09:43 - 17 okt 2009 09:47 #6 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic led knipperlichten
Spanningsregelaar is inderdaad om spanningspieken op te vangen + de felheid van de leds te regelen. Dit is iets wat ik zie als een must om de levensduur van de leds lang te houden. En de knippersnelheid is regelbaar ( de standaard snelheid gaat met leds erg nerveus lijken).

Aan de andere kant is 18 euro ook best goedkoop. Geen idee wat de kwaliteit ervan is.

Punt is dat ik het printplaatje zelf moet maken (belichten, etsen, boren) en ik moet ook nog even kijken naar een geschikte houder voor het printje (mijne heb ik ingepakt in grote krimpkous). Denk niet dat ik goedkoper kan gaan dan 18 euro, maar kan dus wel enige voordelen bieden tov een standaard knipperrelais.

Dus je mag zelf de afweging maken.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2009 20:29 #7 door Fred.C
Beantwoord door Fred.C in topic led knipperlichten
nou klinkt goed,.....krijg ik er dan ook een uitgebreide montage/handleiding bij? kan goed solderen geen probleem maar zelf ontdekken waar alles op de print moet komen is niet handig voor mij......ook ff waar hij in het cirquit moet komen bij de twin.....dan kunnen we we wat regelen denk ik,.....mag bij mij ook een krimpkous zijn zolang het maar trilling/vocht vrij/arm is monteer hem zelf wel weg achter de cockpit.
kijk maar of je het voor het geld kan doen en aders om met een goed bod......
laat maar wat horen gr. Mij (mag ook via pm)

Aantal kilometers afgelopen 4 jaar,........1.....aantal sleuteluren......meer dan 250!! maar word wel mooi!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.065 seconden