Rempot deksel rubbers worden doorgaans nooit vervangen ,tenzij gescheurd of iets dergelijks
de zwarte kleur in de remvloeistof wordt doorgaans veroorzaakt door lichte slijtage van de remzuiger cups die micro rubbers loslaten(soms ook van de slangen) en daardoor als een soort kleurstof de vloeistof aan het tinten is ,hoe langer tijdens het gebruik de remvloeistof er in zit des te meer tint je mag verwachten.
een donkere kleur remvloeistof wil niet zeggen dat de kook temperatuur slecht is ,het geeft wel een indruk dat de vloeistof oud is
kooktemperatuur van dot 3 ff uit mijn hoofd is ongeveer 240 graden en dot 4 ongeveer 280 graden
omdat remvloeistof hygroscopisch is trekt het vocht aan ,verzadigd zich zelf ,een geopend flesje kan zelfs binnen 15 minuten verzadigen als de luchtvochtigheid hoog is
een dot 4 met een kookpunt van 280 graden zal met 3% vocht al gaan koken bij 150 garden celsius dan wordt een noodstop of rijden in de bergen een
hartslag verhogend avontuur met onbekende afloop .
bij veel auto,s is de verversings-interval om de 2jaar , bij motoren zou ik bij voorkeur aan het begin van het seizoen adviseren
gelukkig zit in de meeste rempot deksels rubbers van een soort meebewegend membraam type die hierdoor lucht-vochtigheid gevoeligheid onderdrukt.
blijft over de remzuiger bij de remklauw die wat vocht naar binnen kan halen en dat ten delen ook doet
Laat je niet verrassen door matige remvloeistof,of voor het ff goedkope bijde hante ff lekker niet doen , de prijs van herstel ......is altijd hoger.
ik werk zelf graag met een dot 4 low viscosty remvloeistof,maar kies vooral wat bij de motor van toepassing is.
is dit een dot 3 dan kan zonder problemen een dot 4 gebruikt worden.
Praat niet over REM OLIE maar over Remvloeistof ,Remvloeistof is namelijk op ALCOHOL Basis (trekt daardoor ook vocht aan)
als een techneut In werkplaatsen over Rem-olie durft te praten levert dat hem steevast een trap onder zijn achterste op !
REMVLOEISTOF
succes , en hou het veilig.