Voorbereiden diverse delen/materialen/kleuren voor spuiten

06 apr 2020 11:57 #1 door Helikees
Ik ben er binnenkort aan toe om mijn 'Afrika Alp met ervaring' van een homogene kleur te voorzien.
Het is nu een allegaartje (zie voorsteltopic voor foto's):

voorspatbord origineel, blauw, ABS
koplampkuip origineel, blauw, ABS
achterspatbord origineel, wit (mist een groot stuk lak na iets te enthousiast stickers verwijderen met de verffohn), ABS
zadelzijkap 1, wit, ABS
zadelzijkap 2, grijs, ABS
zijkappen, grijs, polyester, matte grijze finish (geen idee wat dat is)
tank, wit, polyester, lijkt op clearcoat finish (deze heeft kassen, reparaties, oneffenheden dus verwacht de meest uitdagende schuurklus op dit deel.)
ruitje (nog in de maak): wit, acrylaat ('plexiglas')

Zolang de corona-maatregelen duren heb ik niet de beschikking over een spuitcabine, maar wel budget om een goede 2K spuitbus erop te zetten en de bereidheid de schuur tijdelijk om te bouwen tot spuitcabine.B)
Ik wil eerst alles knalwit spuiten, daarna nadenken over eventuele accenten, stickers etc voor het ik het afwerk in de blanke 2K.

De vraag: hoe bereid ik de diverse delen goed voor qua schuren, primers etc? Ik heb al wat gezocht op het forum dus de principes snap ik. Ben echter benieuwd hoe het zit met de verschillende materialen en kleuren die de basis vormen. Kan ik alle materialen met dezelfde plasticprimer spuiten of zijn er speciaaltjes voor polyester, clearcoat etc? En delen die nog goed in de lak zitten maar wit moeten worden. Hoe schuur ik die afdoende en moet er dan nog primer op en zo ja, welke?

Dat soort vragen dus...
Als iemand hier wat helderheid in kan verschaffen wordt dat zeer gewaardeerd. Ervaringsverhalen van wat wel of niet werkte mag ook ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2021 12:40 #2 door Sander
Heb je deze klus al gedaan?
Ik wil namelijk ook wat plastic delen gaan spuiten.

- PD06 (1996) - "Rijbewijs, agent? Hoe bedoelt u?"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.100 seconden