- Berichten: 58
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Peter Wolters schreef : Naar mijn mening is het zo moeilijk gegaan omdat dit buitenbanden zijn voor tubeless.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Garfield schreef :
Peter Wolters schreef : Naar mijn mening is het zo moeilijk gegaan omdat dit buitenbanden zijn voor tubeless.
Euhm ... is het niet zo dat je hier dan eigenlijk geen binnenbanden in zou moeten doen ? Iets met warmte-ontwikkeling ?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Banden fabrikanten maken banden die niet luchtdicht zijn (Tube type) en dus een binnenband nodig hebben en banden die wel luchtdicht zijn (Tubeless)
Wielen fabrikanten maken velgen die geschikt zijn voor tubeless banden en wielen die enkel geschikt zijn voor tube type banden
en dit verschil zit hem dan in het type velg bed
Een WM(TT) of een MT (tubeless) velg
De MT velg heeft namelijk een verhoogde rand die voorkomt dat de band los kan komen uit de velgrand (krachten die bijv in een bocht op de hiel geeft)en daardoor zijn lucht kan verliezen met alle gevaren van dien.
de randje zit standaard niet op een WM velg en vandaar enkel geschikt voor een buitenband met binnenband.
Je mag echter wel een tubeless band gebruiken met een binnenband op beiden type velgen
(verwarrend:silly: )
Enkel het feit dat in een wielcombinatie spaken zitten hoeft per definitie niet te beteken dat er een binnenband nodig is. echter bij de honda crf kun je niet zonder.
maar KTM heeft bijv een luchtdichte manchet gemonteerd waardoor tubeless banden geen probleem zijn.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
robgoesdakar schreef : Even een stukje van Ad Mies gekopieerd :
Het klopt inderdaad dat Tube Type banden vaak lastiger te monteren zijn, en ook lastiger in de velgrand willen klemmen. Zeker bij de voorband kan dit wel eens tot problemen leiden waarbij de band niet 100% correct in de velgrand komt en een lichte 'hobbel' veroorzaakt ronde 60kmph. De Anakee III is zo'n voorband die eigenlijk zelden zonder problemen fatsoenlijk in de velgrand wil komen. Er schijnen zelfs zaken te zijn die daarom dit soort banden ook niet willen monteren.
Of ze echt 'stugger' zijn merk ik niet zo echt. (Let er ook niet op.) Wel zijn vaak bepaalde merken veel stugger in de montage (bridgestone is vaak zo'n stugge band), maar dat merk je ook bij monteren op een Tubeless velg.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ate schreef :
Hallo,
ik doe mijn bandenwissels ook zelf om het onder de knie te krijgen zodat ik het op een reis ook zelf kan.
Nog tips om de band goed in de velgrand te krijgen? Ik krijg de TKC80 die ik laatst van je gekocht had maar niet goed in de velgrand. Ik gebruik van dat handalcoholgel als smeermiddel en heb de band tot 4 bar opgepompt. Nog geen succes, een klein stukje zit nog niet goed in de velgrand.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.