Handvat verwarming

12 nov 2009 13:37 #1 door ruud
Handvat verwarming werd gestart door ruud
Hier is al wat over geschreven op het forum, maar wil toch graag weten wat de ervaringen zijn.

Gisteren heb ik mijn XL650V na ruim 8 jaar, en 114000 km omgeruild voor een nieuwe XL700V.
Doordat er wat problemen waren met de opbouw van de fiets kon deze niet op de afgesproken
afgelopen Zaterdag geleverd worden, maar werd het een paar dagen later. Bij het ophalen
van de nieuwe Alp zat er ineens, ongevraagd, (als compensatie voor de 3 dagen uitgestelde
levering) een Hot Grip handvat verwarming op. De dealer weet dat ik in de winter door rij, en
dacht mij hiermee dus een plezier te doen.

Vandaag dus voor het eerst met handvat verwarming op weg. Echter mijn eerste ervaring
is niet positief. Ik heb het gevoel dat ik met de verwarming aan meer last heb van de kou
als zonder. De vingers aan de binnen kant worden lekker warm, maar het lijkt er op dat
je de kou aan de buiten kant juist extra voelt. Mogelijk door het grotere warmte verschil.

Is dat een kwestie van wennen ? Of zou ik andere handschoenen nodig hebben ? (heb nu
een set Grip zomer handschoenen die ik gebruik zolang de temperatuur boven 0 blijft)

Ik hoor namelijk ook erg enthousiaste verhalen over de handvat verwarming, en dat kan
ik niet rijmen met mijn ervaring op dit moment.

Wat zijn de ervaringen en/of tips hier ?

Ruud

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 nov 2009 14:58 #2 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Handvat verwarming
Ik doe de handvatverwarming aan als de buitentemperatuur 3 graden of lager is. Het moment van aanzetten, stel ik altijd zo lang mogelijk uit. Ik rij dan met zomerhandschoenen. Bij vorst draag ik winterhandschoenen, en gaat de kachel naargelang de kou, hoger of lager. Dit werkt al jarenlang prima: goede ervaringen dus.

Misschien dat een winterhandschoen jouw probleem oplost. Maar warmteverschil zul je altijd houden, denk ik. Wennen misschien?

Je kan de handvatverwarming ook gewoon niet aanzetten, zoals je gewend bent; maar ja, wat heb je er dan aan. Een mooi gebaar van de dealer, maar als je er niets aan hebt, niets mee doet of er niet aan kan wennen, is misschien een andere "gadget" wél welkom. Ik merk een beetje uit je post: leuk, maar wat heb ik er aan?

-- Han --

12 nov 2009 21:11 #3 door trhansalp
Beantwoord door trhansalp in topic Handvat verwarming
Ik moet dringend een set op mijn dero zetten want het is best fris zo. Wil niet meer zonder. Moest ook heel erg wennen aan de smalle handvatten want met verwarming zijn ze dikker. Ik herken dat binnenkant warm, buitenkant koud niet. Wel toen ik onlangs nieuwe handschoenen had gekocht en deze te klein bleken en ik tintelende vingers kreeg. Hsndschoenen waren te klein of te strak of onvoldoende buigzaam. Heb gauw mijn oude versleten weer gepakt.

Nog even en dan stopt deze hobby.

13 nov 2009 17:28 #4 door El Maroq
Beantwoord door El Maroq in topic Handvat verwarming
Ben pas wezen kijken voor handvatverwarming en toch maar niet gedaan. Heb nu verwarmde handschoenen gekocht, volgende week ff alle bedrading aansluiten en warme handen gegarandeerd ook aan de buitenkant. :D
Laat mij de winter maar doorrijden.

13 nov 2009 22:40 #5 door kees
Beantwoord door kees in topic Handvat verwarming
Ik heb voor 'onder-nul' ook verwarmde handschoenen en ik heb er de mond vol van!

Alsof je met je handjes in een bakkie warm water zit! Zóóó lekker... :-*

16 nov 2009 12:29 #6 door nr 52
Beantwoord door nr 52 in topic Handvat verwarming
Wat een keurig gebaar. Petje af voor de dealer  ;). Zeker de originele handvat verwarming van Honda is niet goedkoop. >:(
Zelf heb ik de goedkope variant. Deze werkt prima. Echter: ik rij veel door de stad. Door het vele handelen ( remmen, koppelen) wordt de binnenkant van de handjes ook niet echt warm. De buitenkant blijft koud. Bedenk wel: beter iets dan niets aan warmte. Zeker op lange stukken is het best prettig ( niet te veel zwaaien onderweg :D)

Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

16 nov 2009 13:36 #7 door ruud
Beantwoord door ruud in topic Handvat verwarming
Inderdaad een prima gebaar van de dealer. Hij had ook niets kunnen doen, en
dan was ik ook teveden geweest. Ik had geen haast, en die paar dagen
maakte ook niet zoveel uit.

Bij het huidige weer heb ik inderdaad de verwarming gewoon uit staan. Kijken
hoe ik het ervaar als het weer onder nul wordt. En misschien is het wel gewoon
een kwestie van wennen.

Bedankt voor de reakties in ieder geval.

16 nov 2009 23:25 #8 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Handvat verwarming
Hoi Brombeer, welk merk verwarmde handschoenen heb je? Enneh,...quanta kosta??
Echt iets voor mijn zulke handschoenen denk ik....

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

17 nov 2009 00:58 #9 door kees
Beantwoord door kees in topic Handvat verwarming
Ik heb ze van KLAN, en ze zijn DUUR! (hoewel ik ze kado heb gekregen indertijd)

Er zijn bekendere/gangbaardere/makkelijkker verkrijgbare merken, maar dan moet je die vraag even stellen in een apart topic en dan springt er vanzelf iemand op in.

Ik heb zelf niets dan lof (maar ook geen verdere referentie dus).

Maar warme handschoentjes zijn zooooooooo lékker! ;D

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.163 seconden