Remvloeistof vullen na volledige demontage

15 nov 2009 17:28 #1 door TWIN_HILL
Remvloeistof vullen na volledige demontage werd gestart door TWIN_HILL
Ik heb nu diverse malen mijn remmerij van mij RD07 volledig gedemonteerd. Nu viel het mij op dat in een systeem waarin geen vloeistof zit het heeeeeeeeeeeeel lang kan duren voordat er uit de de ontluchtingsnippel remvloeistof voorbij komt.

Nu zijn er diverse vacuum systemen die ongetwijfeld goed werken, ze zijn echter best kostbaar...v.a. 50 euro..
Nu heb ik een hele goedkope manier gevonden en reeds toegepast.
Bij iedere automaterialen winkel (en ook vee artsen) zijn grote (injectie)spuiten te koop welke met een slangetje op de ontluchtingsnippel aangesloten kunnen worden.
Wanneer je nu aan de injectiespuit trekt ontstaat er een vacuum welke, na het losdraaien van de ontluchtingsnippel, lucht uit je systeem zuigt toe deze weer gevuld is met vloeistof.
Hierna kun je normaal ontluchten indien nodig.....

Ik heb geen foto's omdat het eigelijk te eenvoudig is.... :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2009 18:54 #2 door Rommit
Beantwoord door Rommit in topic Remvloeistof vullen na volledige demontage
Er is nog een makkelijker manier , wat veel op jou manier lijkt

Je hebt hiervoor ook een injectiespuit en een slangetje nodig.

Je vult de spuit met remvloeistof en sluit het slangetje aan op je ontluchtingsnippel.

Het rempotdekseltje laat je gewoon open in die tijd !

Vervolgens druk je de spuit leeg , net zolang totdat de remvloeistof boven in je pot komt op het juiste niveau !

Werkt bij mij in ieder geval prima , en scheelt een hoop met ontluchten

Succes

15 nov 2009 22:43 #3 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Remvloeistof vullen na volledige demontage
Zónder injectiespuit werkt het óók  :D  Gewoon slangetje op de nippel en aan de ander kant zuigen  8)  Wél op tijd stoppen natuurlijk, dat spul is vies  :P ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

15 nov 2009 23:18 #4 door TWIN_HILL
Beantwoord door TWIN_HILL in topic Remvloeistof vullen na volledige demontage

Zónder injectiespuit werkt het óók  :D  Gewoon slangetje op de nippel en aan de ander kant zuigen  8)  Wél op tijd stoppen natuurlijk, dat spul is vies  :P ;)

Zo die is goed met zuigen...jij bent populair bij een specifieke doelgroep? :)) :)) >:D >:D :o

Maar inderdaad het kan ook, misschien eens proberen. Met name het via de remklauw vullen is misschien wel een hele goeie. THX voor de feedback.

15 nov 2009 23:32 - 15 nov 2009 23:33 #5 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Remvloeistof vullen na volledige demontage
Als je van onder af vult wel uitkijken dat het niet je reservoir uit spuit. Ik weet nog als ik mn voorrem deed dat als ik te hard kneep bij het ontluchten ik een straal van een paar meter hoog had ;D

Dat je niet opeens al die troep over je lak hebt, dat vin die niet leuk.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.059 seconden