Start issue

11 sept 2020 09:26 - 11 sept 2020 10:36 #1 door Rutger
Start issue werd gestart door Rutger
Beste allemaal,

Ik heb een Honda Transalp XL 600V uit 1994, vorig jaar gekocht en gelijk een mooie rit naar Duitsland en Luxenburg mee gereden. Wegens een verhuzing heeft de motor afgelopen zomer nagenoeg stil gestaan. Er is zeker 3 maanden niet mee gereden.

Nu wil ik hem weer starten, echter slaat de startmotor niet aan. Of is het iets anders? Ik heb gefilmp wat er precies aan de hand is. Mocht iemand suggesties hebben, hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

Groeten,
Rutger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2020 10:41 #2 door Rutger
Beantwoord door Rutger in topic Start issue
Hierbij de link naar het YouTube filmpje:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2020 11:15 #3 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Start issue
Je accu is nagenoeg leeg.
Laden of een nieuwe

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2020 10:28 #4 door Ives
Beantwoord door Ives in topic Start issue
Jup. En als die binnen 3 maanden al leeg is gok ik dat het tijd is voor een nieuwe.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2020 11:44 #5 door Wilco.Cwx
Beantwoord door Wilco.Cwx in topic Start issue
zie ik het nou goed ?
het accuvloeistof niveau halverwege ? of is het vuil waar ik tegen aan kijk in de film ?

onvoldoende geladen accu ,droog gekookte accu of zwakke accu dat is duidelijk te horen

in theorie loopt een loodaccu ongeveer 1% per dag leeg ,maak maar een rekensommetje
wordt het toch verdomd lastig als je niet eerder aan accu verzorging doet (lees ,regelmatiger aan een acculader tje plaats) om de accu te kunnen redden of een langer leven te gunnen
kans groot dat de komende jaren de kosten van regelmatig nieuwe accu,s kopen duurder uitvalt dan aanschaf van een goede (motorfiets) acculader ,mits je er dan wel de aandacht aan geeft B)

een test accu kan handig zijn mits deze ook voldoende capaciteit heeft ,in geval van nood grijpt de anwb wel eens terug op een niet zo grote auto accu
om je thuis te krijgen

of ga terug naar je leverancier om de accu te laten testen ?
een slechte accu is ook vaak slecht voor je laadsysteem !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.070 seconden