Remschijven en blokjes

05 okt 2020 19:49 #1 door Sander
Remschijven en blokjes werd gestart door Sander
Hoi....

Sinds kort lid van de club, pasje moet nog komen..
Ik heb een africa twin uit 1999 met 57000 op de teller gekocht, recent..

Ik baal een beetje... Ik wilde stalen remleidingen monteren die los met de motor meegeleverd werden, achter is dit gelukt, voor blijkt er 1 verstopt te zitten... (Zijn gebruikte via desert motors haal ik uit de facturen, recent aangeschaft...)

Terwijl ik bezig ben, zie ik dat de voorblokjes eraan toe zijn...
En tot overmaat van ramp voel ik aan de remschijven een duidelijke opstaande rand...

De moed zakt me in de schoenen... Ik kan best wel wat, maar ik heb nog nooit remblokjes vervangen, laat staan remschijven...

Ik zie de kosten van een dealer al richting de 1000 euro lopen...

Help...

Is het normaal dat de schijven bij deze stand al op zijn?
Kan iemand schijven adviseren en blokjes?

Is er iemand die met mij samen tegen vergoeding deze klus wil doen?...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 okt 2020 20:45 #2 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Remschijven en blokjes
hans elburg
rob alphen aan de rijn
ad sprundel
dit zijn clubdealers :) :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 okt 2020 20:57 #3 door Milko
Beantwoord door Milko in topic Remschijven en blokjes
Als je in het oosten van het land woont wil ik je best helpen, zijn niet de lastigste klusjes maar als beginner is een extra paar handen wel handig.

Laat maar weten, ikzelf zit in Enschede

Honda Transalp XL600V 1989
Yamaha Diversion XJ900S 1999

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 okt 2020 22:00 #4 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Remschijven en blokjes
Als het de originele schijven zijn kan het wel. Met zo'n km stand over die jaren zak er veel binnendoor gereden zijn dus zijn ze eerder op dan anders. 80k kan haalbaar zijn maar dit is niet gek hoor. Overigens hoeft een opstaande rand niet perse te betekenen dat ze op zijn. De clubdealers kunnen dit snel checken en hebben evt nieuwe schijven liggen.
Zou naar één van hen gaan en loop dan gelijk alles even na. Wie weet kan je gelijk even de klauwen reviseren als alles toch los is. Ben je voorlopig klaar en weet je wat er onder de kont zit. :)

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 okt 2020 16:28 #5 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Remschijven en blokjes
Je moet wel een beetje moed houden,

alles is op te lossen en dat hoeft zeker niet de hoofdprijs te kosten

vaak lijkt het erger dan dat het werkelijk is

maak gebruik van de hulp die je krijgt aangeboden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 okt 2020 16:46 - 06 okt 2020 16:47 #6 door Sander
Beantwoord door Sander in topic Remschijven en blokjes
Bedankt voor de antwoorden...

Ik heb inmiddels schijven, remrevisie setje en blokjes besteld. Kon redelijk goedkoop aan Brembo's komen....
Op andere motoren die ik heb (gehad) was dit een erg onaangenaam grapje...

Als ik daar toch bezig ben, ook maar vorkolie erbij gedaan, luchtfilter en handvatverwarming, en nieuwe stalen remleidingen van hel...

Werkplaats handboek is ook onderweg.

ofwel; tegenvaller, maar ik heb de motor ook gekocht om zelf meer bekend te raken met techniek... Worse case scenario heb ik een buurman die een BMW in elkaar aan het bouwen is, en handig is (gaf de bevestiging dat de remschijven echt meer dan op waren gisteravond laat... onder de 3mm)..
Mocht ik er echt niet uitkomen, dan is er een motoraanhanger...

Op het factuur dat ik heb, is 2 jaar geleden een grote beurt uitgevoerd, en nieuwe ketting (afkomstig van Desert motoren) en banden...

Ofwel; als ik dit op orde heb, dan is hij zo goed als nieuw...

Bedankt voor jullie antwoorden, ik ga het avontuur aan... En zal ongetwijfeld met meer vragen komen...
(houd moed..)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 okt 2020 22:06 #7 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Remschijven en blokjes
Dit is regulier onderhoud. Niet moeilijk over denken :whistle:

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2020 21:47 #8 door Martijn
Beantwoord door Martijn in topic Remschijven en blokjes
Tof dat je het toch zelf gaat proberen, met een werkplaatshandboek zal het vast goedkomen !
Misschien een overbodige tip, maar draai als je klaar bent elke bout waar je aan hebt gewerkt nog even na op moment.
Het vergeten van deze check heeft mij toen ik begon met sleutelen in een gevaarlijke situatie gebracht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2020 21:51 #9 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Remschijven en blokjes
Nog een tip: schrijf elke montagehandeling op in een schriftje.
Zo weet je later exact of je iets wel of niet hebt gedaan en dat geeft veel rust.

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2020 22:05 #10 door Bronco
Beantwoord door Bronco in topic Remschijven en blokjes
Hoi Sander,

Op moment dat je zelf gaat sleutelen aan je motor ga je die veel beter leren kennen.
Ik koop ip de beste prijs /kwaliteit onderdelen, mijn uren kosten niets en wat een voldoening als de klus geklaard is.
Soms ga ik van te voren wel aan een ervaren motormonteur vragen of die tips heeft.
Gaat iets moeilijk in elkaar (bv fijn schroefdraad dop van aluminium van de veerpoot) dan spring ik in de auto en ga even bij de deskundige langs voor een handige tip.
Daarnaast vraag ik mijn zoon te helpen als ik vier handen nodig heb, of als alles weer in de goede volgorde in elkaar moet.
En Leo van Offroadcentre in Epe is ook altijd telefonisch als backup te raadplegen of voor onderdelen.

De klussen worden steeds groter, evenals de omvang van speciaal gereedschap.

Tip: probeer originele werkplaatshandboeken aan te schaffen, kosten soms maar een paar tientjes, maar vele malen beter dan de andere wpboeken die nieuw worden aangeboden (vinden wij).

Groet Bronco

Honda NX 650 1997 (Twinair, hyperpro, Hel remleidingen, ABP + Laser, TKC 80, Dave’s carb. mod)
BMW R 80 G/S 1989 (under construction)
Suzuki Jimny Style 4x4 2012, Rancho stuurdemper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2020 12:14 #11 door Sander
Beantwoord door Sander in topic Remschijven en blokjes
Gisteren samen met Hans gesleuteld aan de twin... Alle vloeistoffen, alle remschijven en blokjes gemonteerd. Stalen remleidingen en de nodige luxe aangesloten( navigatie, handvatverwarming, druppellader, osco )

Technisch is de motor klaar voor de toekomst!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2020 14:32 #12 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Remschijven en blokjes
Mooi mooi mooi !

En, viel het mee ?

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2020 09:22 #13 door Sander
Beantwoord door Sander in topic Remschijven en blokjes
Moet je aan Hans vragen, haha. Ik vond het in elk geval leuk en leerzaam, kost altijd meer tijd dan gedacht, maar het viel zeker mee

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.093 seconden