25kw?

06 okt 2020 21:37 #1 door Sander
25kw? werd gestart door Sander
Inmiddels het kentekenpasje binnen gekregen... Hier staat 25kw op...

Hoe weet ik of de motor ook echt op 25kw is teruggevoerd?... Kenmerken van de motor in acceleren waar ik dit aan kan herkennen?

Ik ben andere soort motoren gewend, de AT staat niet bekend als snelheidsduivel, maar der halve wil ik wel zeker weten dat ik het volle vermogen tot mijn beschikking heb...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2020 02:14 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic 25kw?
voor de wetgever rij je op een 25 kw uitvoering (zie kenteken)

als je dit technisch wilt bepalen zul je het vermogen moeten meten op de testbank

als er dan een afwijking is weet je het

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2020 09:44 #3 door Sander
Beantwoord door Sander in topic 25kw?
Ja...

Wellicht is er antwoord op het volgende;

De motor is pas in 2001 als eerst toegelaten in NL ik weet niet of dit op 25kw is geweest of op vol vermogen.,. Wanneer ik het dus bij de RDW aangepast wil hebben dan bestaat er kans dat ik een verklaring van de fabrikant nodig heb...

Als ik dit dan niet heb, dan moet ik een voertuiginspectie laten doen in, wat flink in de papieren kan lopen...

www.rdw.nl/particulier/voertuigen/motor/...n-van-een-motorfiets

Wat is jullie ervaring hiermee? Is er een dergelijke verklaring ergens beschikbaar?

Ik lees dat de verzekering hier moeilijk over kan doen (wanneer de motor dus 25kw op papier is, en hij voluit staat) wanneer er brokken gemaakt worden.

Ook de politie kan hier ingewikkeld over doen...

Ik heb de motor gekocht om uiteindelijk mee op vakantie te gaan volgend jaar, dus in het buitenland zullen ook weer allemaal andere regels gelden...

Ik heb de vorige eigenaar gecontact, en die heeft geen idee of de motor begrensd is of niet...

Ik wil gewoon graag een motor die klopt, en dit had ik niet gezien, stom van mezelf...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2020 12:28 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic 25kw?
je gaat te snel,

wat er in het verleden is gebeurt is niet de zaak
je hebt nu een motorfiets met een kenteken waarop 25 kw vermeld staat of wel 34 .2 pk
er zouden dus technische beperkingen moetenzijn aangebracht
meestal gebeurde dit door andere inlaat rubbers te gebruiken (officieel een honda optie)
dit zou je na kunnen zien want dat staat op de inlaat rubbers vermeld en moeten zien
ze hebben namelijk een kleinere doorlaat.

de gehele regeling heeft altijd aan alle kanten gestonken

voor de rdw cq politie was het simpel

de papieren moeten overeenkomen met de technische aspecten van het voertuig

echter de verzekering nam vaak genoegen met een vermogens uitdraai

aan jouw de taak om het kloppend te krijgen

de vraag is dan ook wat je rijbewijs toelaat

overigens is de aanpassing geen hocus pocus
en is wel betaalbaar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2020 13:36 - 07 okt 2020 13:38 #5 door Sander
Beantwoord door Sander in topic 25kw?
Bedankt voor je antwoord...
Ons rijbewijs laat vol toe, dus A


Waar zitten die inlaatrubbers? is dit "makkelijk" te controleren of deze er in zitten?
Ik heb het motor bedrijf gebeld die in 03-2018 een grote beurt aan de motor hebben geleverd, deze geven aan niks te hebben gedaan aan de inlaatrubbers, de meneer (vorige eigenaar) was niet een persoon voor een 25kw motor, maar dat ze dus geen idee hebben of de motor technisch op 25kw staat, behalve de aanname


De motor is in 2001 voor het eerst in NL toegelaten. Dus geiimporteerd.

Rdw geeft aan dat zij direct de gegeven hebben overgenomen vanuit het buitenland. Dit checken zij niet. Met een document van een honda dealer komen we een heel eind

Arie Molenaar gesproken en die zegt; die begrenzing op papier geen probleem moet zijn...

Het doel is om de motor zowel op papier als in werkelijkheid, niet meer te begrenzen maar op vol vermogen te hebben..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2020 18:00 #6 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic 25kw?
de inlaat rubber zitten tussen de carburateur en de cylinder kop

als je de tank er af neemt en het luchtfilter zie je ze direct visueel zitten
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2020 20:47 #7 door Ate
Beantwoord door Ate in topic 25kw?
De inlaatrubbers horen er zo uit te zien, bij de gesmoorde versie zie je dat de binnendiameter veel kleiner is.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2020 15:59 #8 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic 25kw?
Wanneer er 25Kw inlaatrubbers zijn gemonteerd kun je dit aan de buitenzijde van de rubbers zien.
Daar staat de tekst 25Kw op.

Lastig te zien mogelijk eerst de rubbers even goed schoonmaken en met een lampje kijken.

Groet Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2020 16:23 #9 door Sander
Beantwoord door Sander in topic 25kw?
Bedankt voor jullie antwoorden...

Ik zoek inmiddels naar moed, ik had een motor gekocht voor een prijs met historie waarvan ik hoopte dat het opstappen, rijden was...
Helaas blijk ik van het ene in het andere te lopen... Ik wil best technischer onderlegd geraken, maar "even" een tank demonteren en monteren word me te gek... Inmiddels wel in het bezit van een haynes sleutelboek. Ik heb een foto van een inlaatrubber gemaakt, maar hier valt weinig aan af te lezen.



Ik heb een geiimporteerde motor (in 2001) welke op 25kw kenteken staat, en dus ook zo geiimporteerd is. Het correct krijgen van vol vermogen, blijkt alles behalve makkelijk... ( al dan niet onmogelijk zonder herkeuring in Lelystad, woon zelf in Zeewolde
Ik heb inmiddels de olie, filter, remschijven, blokjes, leidingen, luchtfilter, voorvork olie en handvatverwarming binnen gekregen..

Maar zoals ik net al zei, ik zoek de moed, ik baal verschrikkelijk van hetgeen er nu allemaal op me af komt en zie het eigenlijk niet zo zitten.

Dus ik heb de garage op slot gedaan, accu aan de lader gehangen en overweeg nu om de spullen terug te sturen en de motor dan maar met verlies (hopelijk) te verkopen, overigens niet om een ander er mee op te zadelen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2020 16:42 - 08 okt 2020 16:45 #10 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic 25kw?
Sander,

Wanneer ik jouw lijstje met onderdelen die je hebt besteld zie, lijkt het mij dat je uitgebreid onderhoud aan jouw motor gaat uitvoeren.

De inlaatrubbers is dan niet veel meerwerk.
Wanneer je je luchtfilter vervangt heb je de tank al afgenomen en komt jouw carburateurblok direct bereikbaar nadat je ook de onderzijde van het luchtfilterhuis afneemt.

Ik weet het niet helemaal zeker maar het zou zomaar mogelijk zijn dat je na het verwijderen van jouw luchtfilter door de carburateur naar het inlaatrubber kunt kijken.

Er zijn twee mogelijkheden;
a. er zijn 25Kw inlaatrubbers gemonteerd. Dat betekend dat je ze moet vervangen voor standaard rubbers en dit moet melden bij de RDW.

b. Er zijn standaardrubbers gemonteerd. Dan hoef je niets te vervangen maar dit alleen bij de RDW te melden om jouw motor en de kentekenregistratie overeen te laten komen

Of je hier de gehele motor voor moet laten lopen kan ik niet voor jou beoordelen.

Ik weet wel dat je, wanneer je er tegenop ziet om dit uit te voeren, kunt overwegen om je onderhoud en alles wat daarbij komt zelf uit te voeren bij een clubdealer die een zelfsleutelconcept hanteerd of als je meer hulp nodig hebt "begeleid sleutelen"aanbiedt.
Denk aan Sprundel, Alphen a/d Rijn of Elburg

Mogelijk is dat steuntje voldoende om na een dagje sleutelen met veel plezier over te gaan tot de planning van jouw motorvakantie.

Groet Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2020 19:25 - 08 okt 2020 19:26 #11 door Ate
Beantwoord door Ate in topic 25kw?
De inlaatrubbers kun je niet van binnen bekijken zonder de carburateurs eraf te halen helaas.
Even assistentie vragen bij een clubdealer, die helpen je zo vooruit!
(zie laatste pagina van het clubblad voor de adressen: https://transalpclub.nl/media/kunena/attachments/3453/Transalper2020-8-9-10-web.pdf )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2020 08:56 - 09 okt 2020 08:57 #12 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic 25kw?
Beste sander,


ik wil je zeker niet ontmoedigen maar als jouw beeldvorming ernstig verstoord is moet je de motorfiets onmiddellijk van de hand doen

je krijgt er dan ook iets voor terug namelijk centjes maar vooral gemoedsrust
je spreekt voor een motorfiets met een geschiedenis
Dit neemt niet weg dat deze wel minimaal 20 jaar oud is en er altijd wel wat aandacht puntjes mogen zijn.


maar samengevat.. rijd de motorfiets zoals je dat van deze motorfiets mag verwachten of zijn er ook echt technische problemen mee

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2020 09:16 #13 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic 25kw?
Sander,

Niet de moed verliezen.
Het valt even tegen maar het is allemaal geen ramp, er is in wezen niks aan de hand.

Ik zou even een afspraak maken met Hans Schaap in Elburg, dat is voor jou het dichtstbij en hij kan je perfect helpen.
Ik zou de onderdelen die je nu hebt gekocht mee naar hem nemen en onder zijn begeleiding daar het onderhoud doen en daarbij ook samen even naar die rubbers kijken, is een fluitje van een cent, echt.

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2020 22:35 #14 door Sander
Beantwoord door Sander in topic 25kw?
Ik ben vanmiddag hartelijk ontvangen door Hans... En ben content content geraakt... De eerder geschreven moed, is weer gevonden.

De motor staat niet op 25kw.

Het grote onderhoud gaan we a.s. woensdag samen doen, en de 25kw kwestie is zeker niet uitzichtloos... Mijn vrouw schakelt inmiddels met het RDW en Honda dealers om hem op een betaalbare manier toch op vol vermogen kenteken te krijgen...

Voor nu,ben ik erg content, bedankt Hans, oprecht...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2020 22:49 #15 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic 25kw?
Fijn om dat te lezen, succes met het vervolg, gaat vast helemaal goed komen !

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2020 12:17 #16 door Sander
Beantwoord door Sander in topic 25kw?
Zoals in het andere topic geschreven. De motor is aangepakt, samen met Hans. Kundig!



Binnenkort een afspraak bij Arie Molenaar, die gaat het papierwerk in orde maken voor de RDW, we rekenen op een bedrag van +/-150 euro.

Hieropvolgend kan de RDW de motor op normaal vermogen zetten...

Eind goed al goed? Ik zal me af en toe wel melden als ik nieuws op dat gebied heb!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.114 seconden