- Berichten: 462
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Beste AT-ers,..
Nog nooit heb ik een dagrit met jullie mee kunnen maken. Een paar maanden nadat ik lid werd deden zich allerlei plotselinge veranderingen voor, waardoor ik geen tijd meer had om echt motor te gaan rijden. Verandering van functie in vaste baan, opstart als ZZP-er ernaast, verhuizen en ... dit jaar een zoontje gekregen.
Ik was misschien nog wel op komen dagen als mijn AT in perfecte staat was geweest, maar helaas ....
Na een grote beurt en vervanging van enkele onderdelen, kwamen nog meer gebreken aan het licht van de bijna antieke RD04. Af en toe maar op een pit lopen en een flink vermogensverlies.
Ik heb afgelopen jaar de stoute schoenen aangetrokken en heb mijn AT helemaal uit elkaar gesleuteld. alle stalen delen en het frame heb ik met mijn zwager gestraald, bijgelast en nogmaals gestraald en toen laten poedercoaten.
Momenteel ben ik me aan het verdiepen in het opnieuw spaken van de velgen (nadat deze ook opnieuw gepoederd zijn) en het reconstrueren van de gehele kabelboom. (bijna al het rubber / isolatie is danig verweerd.)
Voor de voorvork heb ik op ebay nieuwe balhoofdlagers en een revisieset voor de vering gevonden.
Echter ... ik zit met twee aanzienlijke drempels ...
Het blok... Hoewel ik een set tweedehands zuigers en cylingers heb aangeschaft (de oude hadden 160k gelopen) ben ik bang dat het toch beter is om het blok groots aan te pakken. Er schijnen oversized zuigers op de markt te zijn, maar is dit een aanrader ?
De cylingers zullen sowieso gehoond moeten worden, maar waar kan ik dat het beste laten doen ? Misschien is het beter om mijn blok ergens af te geven en een geresideerd model terug te kopen ? De lagers en transmissietandwielen zullen hier en daar immers ook wel aan vervanging toe zijn.
Hetzelfde geldt voor de carb. Na het gesputter en gepruttel de laatste maanden ben ik er van overtuigd dat deze ook wel een grondige revisie kan gebruiken. (Mijn brandstofpomp werkt volgens mij nog wel naar behoren)
Er zijn misschien mensen onder jullie die zeggen ... Breng dat ding naar de schroothoop en koop er een nieuwere twin of varadero voor terug. Ik vind echter dat de nieuwere fietsen een stukje karakter missen dat de rd04/07 wel heeft. Uiteindelijk hoop ik weer een sleutelvriendelijke, en vrolijk blaffende twin onder mn kont te hebben, waarmee ik weer jaren plezier zal hebben.
Als jullie tips hebben vwb de carb en het blok, dan hoor ik het graag.
Daarnaast hoop ik hier regelmatig wat text en foto's kwijt te kunnen van deze reanimatiepoging van mijn geliefde twinnetje.
Vriendelijke groeten en fijne dagen gewenst,
Remko
(insomnia)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
ik begrijp de uit een zetting best wel, maar hou in de gaten dat voor motorfietsen ouder dan 10 jaar het lastig kan worden om aan wissel stukken te komen,Ik vind een totaal revisie altijd wel het mooiste, en als ik zo lees hoe grondig je de rest hebt aangepakt, waarom niet. Je bent misschien wel iets meer kwijt dan dat je een ander goed gebruikt blok hebt, maar aan de andere kant weet je dat hij met een revisie weer helemaal nieuwe is. En al kost de hele grap bij elkaar, dus helemaal opnieuwe opbouwen een keer 3500-4000 euro, daar koop je geen nieuwe motor voor met dat karakter en hij kan weer 10 jaar mee, is dus 400 per jaar, en iets meer als een euro per dag.
succes met je project.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Lijkt me dus iemand die zeker een handje kan helpen.Jazeker, is een clublid......
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.