Gedurfde vraag: banden TA!

08 apr 2021 09:02 - 08 apr 2021 10:14 #1 door Jef__vb
Gedurfde vraag: banden TA! werd gestart door Jef__vb
Beste forumleden,

Ik ben een zomertrip naar Turkije (en hopelijk verder oostwaarts) aan het plannen voor de zomer. Tijdens die trip ga ik voornamelijk verharde wegen nemen, en hier en daar ook wat offroad doen (ik vermoed 10-20% offroad, tenzij de omstandigheden me ertoe dwingen om meer offroad te doen). De offroad die ik doe is geen zware offroad: geen los zand, geen modder, geen grote rotspartijen. Het echt grove werk, daar pas ik voor.

Tot nu toe heb ik altijd op Conti Escape gereden (3e set momenteel). Ik ben nu aan't kijken of het interessant is om eens voor een andere band te gaan, die wat meer grip geeft op onverhard, zonder al te veel in te boeten aan grip op de baan (aangezien ik voornamelijk verhard rijd).

Ik kijk momenteel in de richting van de Heidenau K60 en de K60 scout.

Zijn er forumleden die hun ervaring met deze banden kunnen delen?

Eigenlijk ben ik heel tevreden over de Conti Escape (maar ik heb nooit op andere banden gereden, dus ik heb niks om mee te vergelijken). Mijn ervaring is dat ze goede grip geven op de baan (zowel droog als nat) en niet snel slijten (ik heb telkens rond de 20.000km gedaan op een set).

Ik zoek dus een band die het ook goed doet op de weg (droog en nat), slijtvast is, en toch wat meer vertrouwen geeft onverhard. Is de K60 of de K60 scout dan een goed alternatief voor de Conti Escape?

TA RD10 '00 / TA PD10 '98

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2021 10:42 #2 door wimj
Beantwoord door wimj in topic Gedurfde vraag: banden TA!
Mij bevalt de combinatie TKC80 voor en TKC70 achter heel goed. Levensduur ongeveer 15000km. De TKC80 geeft mij wat meer vertrouwen als het rare paadjes worden.

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2021 13:35 #3 door Jef__vb
Beantwoord door Jef__vb in topic Gedurfde vraag: banden TA!

wimj schreef : Mij bevalt de combinatie TKC80 voor en TKC70 achter heel goed. Levensduur ongeveer 15000km. De TKC80 geeft mij wat meer vertrouwen als het rare paadjes worden.


Bedankt voor je antwoord. De TKC80 lijkt me veel meer offroadgericht dan mijn gebruik. Ik vind het heel stoer staan, maar gezien mijn gebruik (vooral verhard) is zo'n groffe band overkill, denk ik.

TA RD10 '00 / TA PD10 '98

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2021 21:01 #4 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Gedurfde vraag: banden TA!
TKC80 is een héle fijne allround (50/50) band die het eigenlijk óveral goed doet. (je zou ook kunnen zeggen dat ‘ie nérgens echt goed presenteert, het is maar net hoe je er naar kijkt ;) )
Wij hebben ze hier op de BMW’s liggen.

Op 1 van de Transalpen hebben we de Metzeler Karoo 3, die bevalt ons ook prima B)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2021 22:36 #5 door hannes
Beantwoord door hannes in topic Gedurfde vraag: banden TA!
Ik ben persoonlijk heel tevreden van de k60 scout, op m'n setje zomer wielen leg ik sowieso weer deze set.

Ik heb er kleine 9000 Km me gereden tot ze helemaal op waren. was wel de zachte m/s uitvoering omdat ik een bandje wou om de winter door te rijden.
Weinig of geen trillingen, stuurt en remt goed, veel vertrouwen bij nat weer, bij droog weer zeker off-road waardig.
Enkel nat gras en modder is niet aan te raden.

De tkc 80 was niet m'n ding,
Veel trillingen, slijt helemaal vierkant

Metzeler Sahara zou ik nooit meer leggen
bij nat weer 0,0 grip, meermaals net niet gevallen door met m'n voorwiel onderuit te schuiven tijdens het remmen.

Momenteel rij ik met Pirelli mt21, is een compromis 90% offroad, zalig in de modder maar zeker niet optimaal op de weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2021 00:13 #6 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Gedurfde vraag: banden TA!
Redelijk nieuw op de markt is de Dunlop Trailmax Mission. Erg fijne band en testen wijzen uit dat ze een lange levensduur (+15k) hebben. 50/50 worden ze aangeboden maar persoonlijk denk ik meer aan 60/40 of zelfs 70/30.



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2023 18:01 #7 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Gedurfde vraag: banden TA!
Inmiddels 18000 km verder en wordt de achterband iets ‘vierkant’ en begint de voorband te cuppen. Maar eens op zoek naar andere banden. 1 september naar de Alpen. Dat durf ik met deze Dunlops niet meer aan.

.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2023 21:02 #8 door Timo
Beantwoord door Timo in topic Gedurfde vraag: banden TA!
Ik heb zelf heidenau k60 scout onder mn alp zitten. Nu ongeveer 9k oud. Zit nog prima profiel op. Onroad en offroad presteert de band erg prettig. Ook in de regen voorspelbaar weggedrag. Ben er erg tevreden over, en ze komen er waarschijnlijk weer onder als ze versleten zijn 😀

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.151 seconden