Beste forumleden,
Ik ben een zomertrip naar Turkije (en hopelijk verder oostwaarts) aan het plannen voor de zomer. Tijdens die trip ga ik voornamelijk verharde wegen nemen, en hier en daar ook wat offroad doen (ik vermoed 10-20% offroad, tenzij de omstandigheden me ertoe dwingen om meer offroad te doen). De offroad die ik doe is geen zware offroad: geen los zand, geen modder, geen grote rotspartijen. Het echt grove werk, daar pas ik voor.
Tot nu toe heb ik altijd op Conti Escape gereden (3e set momenteel). Ik ben nu aan't kijken of het interessant is om eens voor een andere band te gaan, die wat meer grip geeft op onverhard, zonder al te veel in te boeten aan grip op de baan (aangezien ik voornamelijk verhard rijd).
Ik kijk momenteel in de richting van de Heidenau K60 en de K60 scout.
Zijn er forumleden die hun ervaring met deze banden kunnen delen?
Eigenlijk ben ik heel tevreden over de Conti Escape (maar ik heb nooit op andere banden gereden, dus ik heb niks om mee te vergelijken). Mijn ervaring is dat ze goede grip geven op de baan (zowel droog als nat) en niet snel slijten (ik heb telkens rond de 20.000km gedaan op een set).
Ik zoek dus een band die het ook goed doet op de weg (droog en nat), slijtvast is, en toch wat meer vertrouwen geeft onverhard. Is de K60 of de K60 scout dan een goed alternatief voor de Conti Escape?