Schoonmaken van de motor

05 juni 2021 14:08 #1 door transrijder
Schoonmaken van de motor werd gestart door transrijder
Als ik mijn transalp heb schoon gemaakt met tuin slang en een sopje en deze is droog gebruik ik multi spray voor de verdere schoon maak etc kan dit kwaad en kan ik beter iets anders gebruiken. Het leek mij goed de spray is corrosie werend en vocht verdrijvend . Graag een reactie van een ieder met ervaring schoon maak motor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2021 18:21 #2 door hannes
Beantwoord door hannes in topic Schoonmaken van de motor

transrijder schreef : Als ik mijn transalp heb schoon gemaakt met tuin slang en een sopje en deze is droog gebruik ik multi spray voor de verdere schoon maak etc kan dit kwaad en kan ik beter iets anders gebruiken. Het leek mij goed de spray is corrosie werend en vocht verdrijvend . Graag een reactie van een ieder met ervaring schoon maak motor

Ik poets men moto's doorgaans overvloedig met wd40.
- vuil komt er makkelijk mee los
- abs en plastics zijn mooi gevoed
- lak en staal gaat er van glimmen
- alle kleine bewegende delen ineens gesmeerd
- anti roest/waterafstotend
- lekker vet laagje waar nieuw vuil minder op hecht
- minder chemisch dan de meeste andere producten, is basically olie die geperst wordt uit vissen schubben
-...

Enkel opletten dat je niet op de remmen, banden, handvatten en zadel spuit.

Tip, ik koop m'n WD-40 in bidons van 5liter scheelt in prijs en is makkelijk te vernevelen met de bijgeleverde "plantenspuit"

06 juni 2021 08:58 #3 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Schoonmaken van de motor
Zoals Hannes al aangeeft gebruik ik ook WD40.

Onlangs een poetspakket gekregen met hierin een bus MucOff Motorcycle Protectant.

Werkt goed, ruikt lekker maar kost beduidend meer in aanschaf dan WD40. Velgen, frame en motorblok doe ik gewoon met WD40, hierna spuit ik MucOff over alles heen. (Behalve remschijven) Droge lap na wrijven en alles weer klaar voor een ritje.

Bijlagen:

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.141 seconden